كدخبر: 11319 بدون دیدگاه

امام جمعه نور:غرب امروز به دنبال نظم آمریکایی،صهیونیستی در منطقه است

تاریخ انتشار : در ساعت:
امام جمعه نور:غرب امروز به دنبال نظم آمریکایی،صهیونیستی در منطقه است

به گزارش قلم ما: حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در نماز جمعه شهرستان نور با اشاره در خطبه های نماز جمعه اینهفته نور با اشاره به اینکه ،از صفات متقین تامین امنیت از سختی های صحنه قیامت و جلب رحمت الهی در پناه خداوند مستقر شدن است مردم را به انجام واجبات و ترک محرمات دعوت […]

به گزارش قلم ما:

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در نماز جمعه شهرستان نور با اشاره در خطبه های نماز جمعه اینهفته نور با اشاره به اینکه ،از صفات متقین تامین امنیت از سختی های صحنه قیامت و جلب رحمت الهی در پناه خداوند مستقر شدن است مردم را به انجام واجبات و ترک محرمات دعوت کرد.

سه خصوصیت در انسان تقویت شود

امام جمعه نور در ادامه گفت:صاحب این ایام سیدالشهدا و یارانش بویژه آقا امام سجاد علیه السلام است که فرمودند؛اگر سه حالت و سه خصوصیت در انسان تقویت شود میتواند در مقابل سختی های صحنه محشر و قیامت خود را محافظت کند و در پناه خداوند قرار بگیرد و رحمت الهی را جلب نماید،نخست،در کارگشایی و کمک به نیازمندان دریغ ننماید.
دوم،قبل از هرکار و سخنی بیاندیشد و فکر کند که آیا این کار یا این صحبت خوشنودی و رضایت خداوند را جلب می کند یا این عمل و گفتار سبب غضب خداوند میشود.
سوم،قبل از عیبجویی دیگران جهت برطرف کردن عیب خود بکوشد.

عاشورا صحنه ای تمام نشدنی و همیشگی است.

وی افزود:این روزها روزهای،حزن و اندوه است ماه محرم و صفر و ماه خون و مجاهدت است و عاشورا صحنه ای تمام نشدنی و همیشگی است.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد:فداکاری و از خودگذشتی عاشورائیان استثنایی است و قیام سیدالشهدا و حرکت امام حسین علیه السلام برای حفظ اسلام و آموزه های الهی بوده است و در این راه حتی دوستان نزدیکش او را همراهی نکردند.

بزرگانی که هر کدام صاحب جایگاه و مقامی بودند اما در تجزیه و تحلیل این حرکت سیدالشهدا و حذف این قیام باز ماندند مثل عبیدالله بن عباس،عبدالله بن زبید،عبدالله بن عمر و دیگرانی که هر کدام برای خود دارای جایگاهی بودند و در مدینه و مکه در این قیام و حرکت بزرگ و استثنایی و همیشگی باز ماندند.

امام جمعه نور ادامه داد:این روزها در اسارت آل الله قرار داریم حوادثی که در کوفه اتفاق افتاده است و کار را به آنجا کشیده که کوفه ای که ۲۰ سال قبل امیرالمومنین مرکز حکومتش بوده است و هدایت ها و ارشاد هایش بود ،تفسیر قرآن زینب کبری و دیگر عزیزان ،اما حالا باید فرزندان پیغمبر بصورت اسیر وارد کوفه شوند و سرهای مقدس بالای نیزه باشد و پیش روی اسرا حرکت داده شود.

امسال سال حسرت سازنده و تنبح بیدار کننده بوده است

حجت الاسلام احمدی در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به ویروس منحوس کرونا گفت:
امسال سالی بسیار استثنایی در ایامی که دنیا گرفتار ویروس کرونا شده است و تمام برنامه ها و از همه مهمتر ماه محرم رنگ و بوی دیگری گرفت، محرم امسال،سال حسرت سازنده و تنبح بیدار کننده بوده است و برای مومنین و عاشقان به ساحت مقدس سیدالشهدا و عاشورا برای همه بسیار نگران کننده بود که عزاداری ها به این صورت خلوت و تعطیل برگزار شود.

وی اشاره کرد: سال حسرت سازنده و تنبح بیدار کننده یعنی یک بصیرتی که در آن بیداری و آگاهی موج میزد چون در فضایی که تشیع انگلیسی بدنبال این بود هرگز شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود و با شعار ((هرگز ماسک نمیزنیم)) و از طرفی عناصر لاییک و ضد دین و بعضی از روشنفکر نماها خواستار تعطیلی عزادرای ها شده اند اما راه سوم و راه میانه که نماد عقلانیت و تدبیر و پیوند معنوعیت و سلامت بود انتخاب شد که هم عزادرای با قدرت همه جانبه اقامه شده است و هم تمام شیوه نامه های بهداشتی رعایت شده است که در حقیقت سر سلسله و نماد این حرکت و سکان دار کشتی انقلاب مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بوده است‌ و به تبع آن همه مراجع تقلید،علما،مداحان،روحانیت،مسئولین و مردم اوج ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا و ماه محرم نشان داده اند و خانه ها و محله ها،خیابانها و کوی و برزن ها و محافل عمومی به حسینه تبدیل شده بود.

استکبار بدنبال تضاد بین مذهب و سلامت بود

امام جمعه نور ادامه داد: این حرکت درحقیقت تلاش استکباری را همه جانبه بسته و آن ها را نا امید کرده است،ِچرا که آنها بدنبال این بودند که بین مذهب و سلامت تضاد ایجاد کنند،ولی دیدند که پیوند بین معنوعیت و سلامت، مذهب و سلامت که از آموزه های دینی ما است و تمام برنامه های دینی برای سلامت جسم و جان است و تلاش های استکباری چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی ناکام مانده است.

تعهدات اروپایی ها قابل اعتماد نیست

حجت الاسلام احمدی با اشاره خارج شدن آمریکایی ها از برجام و ماندن اروپایی ها در برجام به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد به خروج آمریکا از برجام و ماندن اروپایی ها که نه به آمریکایی ها حتی به اروپایی ها هم نمی شود اعتماد کرد و تعهدات آنها ها قابل اعتماد نیست و تا کنون همه ما هم شاهد آن بودیم اما در یک بحثی که تا ۴۰ روز آینده دارند تحریم های نظامی به اتمام خواهد رسید.

غرب امروز به دنبال نظم آمریکایی،صهیونیستی در منطقه است

امام جمعه نور ادامه داد: غرب امروز به دنبال نظم آمریکایی،صهیونیستی در منطقه است و شاهد هستیم که سازش امارات و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی قراردادهایی را امضا و سازش کردند که سومین سازش کشورهای دولت های عربی است و متاسفانه این خیانت آشکار و به فرموده مقام معظم رهبری هم به ملت و مردم اعراب و ملت های مسلمان و حتی به ملت خود امارات خیانت کرده است و این خیانت به عنوان لکه ننگ در تاریخ ماندگار خواهد شد.

همه هتاکی ها نشان از اسلام هراسی است

خطیب جمعه شهرستان نور با اشاره به نشریه هتاکی که به عکس پیامبر گرامی اسلام منتشر کرد و  سوزاندن قرآن در کشور سوئد اقدامی وحشیانه،نژادپرستانه و بازی کردن با احساسات دو میلیاردمسلمان و همچنین دخالت مستقیم اروپایی ها درلبنان که همه این حرکت ها نشان از یک مسئله مهم به نام اسلام هراسی است و به دنبال این هستند که استکبار و دنیای غرب استکباری در منطقه نفوذ خود را بیشتر کنند.

امام جمعه نور ضمن تبریک بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت به همه دانش آموزان عزیزبه ویژه دانش آموزان جدید الورود،معلمین،اساتید،مدیران،گفت: امیدواریم این آغاز،آغاز پر برکتی باشد و فضای تعلیم و تربیت و ساختن فکر و اندیشه صحیح بهترین هنر و مهارت است.

۲۰۳۰که یک سند خیانت بار و یک حرکت انحرافی است

حجت الاسلام احمدی با اشاره به دو نکته از سخنان مقام معظم رهبری به وزیر و کارکنان آموزش و پرورش گفت: نکته اول این است که باید برنامه های تعلیم و تربیت باید براساس سند بنیادین که خودمان تنظیم کنیم باشد نه سند ۲۰۳۰که یک سند خیانت بار و یک حرکت انحرافی است و تصمیمی که عده ای برای کشورهای دیگر میگیرند،هر کشوری دارای فرهنگ و تمدن است بویژه ایران اسلامی که برای خود بهترین آموزه های تربیتی را دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود:در حقیقت عمل به ۲۰۳۰ یعنی نظام آموزشی بر اساس سبک غربی اداره میشود و این بسیار خطرناک است و امضا این سند کار خطرناکی بود و اجرای آن نیزغلط تر و انحراف بزرگ در بدنه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش مدارس خواهد بود،مثل این است که در کلاس درس سرباز برای غرب آموزش میدهید.

امام جمعه نور در ادامه گفت : من از همه مسئولین به ویژه مدیران،اساتید و مدیرانی که عهده دار تعلیم و تربیت در این شهرستان هستند می خواهم دقت بیشتری کنند حتی مسئله مهدکودک ها و پیش دبستانی ها را هم هشدار دادند که همه حرکت ها و تنظیم فکر و تثبیت اندیشه و آموزه ها از همین مهدکودک هاو پیش دبستانی ها شروع می شود و باید دقت کرد تا بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و انقلابی بچه ها تربیت شوند.

امام جمعه نور در پایان از همه مردم و عزاداران و همچنین نمازگزاران که با رعایت پروتکل های بهداشتی در نماز جمعه حضور پیدا کردند قدردانی کرد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳