كدخبر: 17435 بدون دیدگاه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: نقش بسزای اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در فرهنگ مداری و فرهنگ سازی

تاریخ انتشار : در ساعت:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد: نقش بسزای اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در فرهنگ مداری و فرهنگ سازی

به گزارش قلم ما، عبدالرضا رشیدی در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان، از اهمیت و قدرت فضای مجازی سخن گفت و اظهار داشت: فضای مجازی و حوزه رسانه ای پیش از این برای همگان قابل شناخت نبود و فعالان این عرصه دچار مشکلاتی می شدند و انتقادناپذیری موجب می […]

به گزارش قلم ما، عبدالرضا رشیدی در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان، از اهمیت و قدرت فضای مجازی سخن گفت و اظهار داشت: فضای مجازی و حوزه رسانه ای پیش از این برای همگان قابل شناخت نبود و فعالان این عرصه دچار مشکلاتی می شدند و انتقادناپذیری موجب می شد این افراد در شرایط سختی قرار گیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ادامه داد: امروزه اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند، اگر رهبر نبودم، در حوزه فضای مجازی فعالیت می کردم.

رشیدی عنوان داشت: فضای مجازی فرقی با رسانه ها ندارد چراکه به همان اندازه در ترویج و نشر فرهنگ و اخبار و …، فعال است.

رئیس اداره ارشاد شهرستان نور با بیان اینکه فعال فضای مجازی و رسانه ای در یک راستا حرکت می کنند، اظهار کرد: اینکه فضای مجازی در فرهنگ سازی اجتماعی نقش بسزایی ایفا می کند، بر کسی پوشیده نیست.

وی به همراهی اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی با متولیان امر مقابله با ویروس کرونا در آگاهی رسانی عمومی اشاره و از تلاش های صورت گرفته قدردانی کرد.

رشیدی ضمن تأکید بر اهمیت فضای مجازی و رسانه ای، تصریح کرد: باید در این عرصه ها تلاش شود جامعه به سمت فرهنگ مداری و فرهنگ سازی سوق داده شود تا جامعه ای فرهیخته تر داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور افزود: تولید محتوای مناسب در راستای جداسازی جامعه از تنش و تزریق آرامش به جامعه باید مدنظر مدیران و فعالان فضای مجازی باشد.

وی از مدیران کانال ها و گروه های فضای مجازی خواست تا با دیدگاه سیاسی و اجتماعی مناسب و دقت در نوشتن و نشر مطالب و اخبار، به آرامش و فرهنگ مداری بیشتر جامعه کمک شود.

رشیدی کسب علم و دانش با هدف فعالیت حرفه ای برای فعالان فضای مجازی را ضروری خواند و گفت: فعالان فضای مجازی نماینده مردمی هستند که عضو کانال ها و گروه ها بوده و به آن ها اعتماد دارند از این رو باید توجه بیشتری شده و از قوانین و مقررات کار آگاه باشند.

وی ایده پردازی را یکی از اصول کار در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: صرفا نباید به دنبال تبلیغات بود.

رشیدی در ادامه به همکاری فعالان فضای مجازی و رسانه ای با ادارات اجرایی اشاره کرد و بیان داشت: با تقدیر از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که در حوزه فعالیت های فرهنگی شهرستان همکاری کردند، باید از فعالیت های فرهنگی حمایت و صیانت شود.

بحث و بررسی درمورد وضعیت بیمه خبرنگاران، اقدام و اخذ مجوز پایگاه های تحلیلی خبری شهرستان، حمایت از فعالان فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت پایگاه های شهرستانی برای آن ها، ثبت اطلاعات خبرنگاران فعال در خانه مطبوعات و بهره گیری از خدمات آن و… ازجمله مسائلی بود که در این نشست خبری بحث شد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳