كدخبر: 11360 بدون دیدگاه

مدیریت گالری هنری افرا شهرستان نور در گفتگو با قلم ما اظهار کرد:فراهم آمدن یک بازار هنری دائمی یکی از خواسته های بحق هنرمندان است

تاریخ انتشار : در ساعت:
مدیریت گالری هنری افرا شهرستان نور در گفتگو با قلم ما اظهار کرد:فراهم آمدن یک بازار هنری دائمی یکی از خواسته های بحق هنرمندان است

طایفه در ادامه گفت:یکی از کمبود هایی که در تمامی این سال ها در خودم و همکارانم در این عرصه حس کردم این بود که عرضه و ارائه ی آثار هنری برای فروش و با مشکلات فراوانی همراه است.
فراهم آمدن یک بازار هنری دائمی که در آن افراد منحصرا متقاضی خرید نقاشی و اثار هنری باشند بسیار انگشت شمار و محدود است.

اگر هنر نبود حقیقت مارا میکشت.
••نیچه

این بار به سراغ یکی دیگر از زنان موفق شهر و دیارم رفتم تا در رابطه با فعالیتها و موفقیت هایشان و همچنین هنر زیبای نقاشی گفتگویی صمیمانه داشته باشم.

خانم «مونا طائفه»متولد ۱۳۷۳از کرج و ساکن شهرستان ساوه از استان مرکزی است که اکنون در شهرستان نور مشغول فعالیت های هنری می باشد.

 

وی در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:
در دوران دانش آموزی ،زمانی که ۱۱ سالم بود مادرم مرا در کلاس های نقاشی استاد شیروانی در شهر ساوه ثبت نام کرد و نقاشی در من شکل گرفت و بزرگ شد ،آنقدر بزرگ شد که دیگر جایی خالی نگذاشت که بتوانم اوقات فراغتم را با آن پر کنم.

دوران تحصیلم در دوره دبیرستان را به توصیه ی معلمین و مشاوران در رشته ریاضی فیزیک گذراندم و بعد از گرفتن مدرک دیپلم وارد دانشگاه شدم و در رشته ی مهندسی صنایع تحصیلاتم را آغاز کردم.در همان سال یعنی حوالی ۱۸ سالگی ام در گالری استادم شروع به آموزش دادن و پرورش هنرجوها نمودم.

بعد از کسب مدرک لیسانس ،مدرک کارشناسی ارشد خود را در حوزه مدیریت کسب نمودم و در تمامی سال های تحصیلم متوجه شدم که تنها نقاشی است که روحیه ی مرا پاسخگوست و جواب های بیشمار درونی مرا می شنود و پاسخش را به من می دهد.

بعد از ازدواج و مهاجرت از شهر ساوه وارد شهرستان نور شدم و کار خود را در زمینه آموزش نقاشی از سر گرفتم ،گالری افرا را برپا نمودم و تمام تلاشم را میکنم که جز افکار مثبت و حس هنری خوب در گالری چیز دیگری رشد نکند.

طائفه در ادامه افزود :بنده در حوزه ی هنرهای تجسمی و نقاشی در سبک های سیاه قلم و طراحی و مداد رنگی و رنگ روغن و اکریلیک و نقاشی مدرن و…فعالیت میکنم و رتبه های زیادی در مسابقات استانی و کشوری در زمان دانش آموزی و دانشجویی بدست آوردم و در سال اخیر در مسابقه هنرهای تجسمی شهرستان بابل رتبه برتر راکسب نمودم.

این بانوی هنرمند خاطرنشان کرد:بنده از سال ۸۴تحت آموزش بودم و تا به امروز در حال یادگیری از تمامیِ اساتید برتر ایران و دنیا هستم (با نگاه کردن و دیدن آثار ارزشمند)و از سال ۹۱ در حال انتقال آموخته های خودم به هنرجویان هستم.

این هنرمند جوان با بیان اینکه اگر مسیر آموزش هنر، مسیری صحیح همراه با تحقیق و تفحص و نگاهی کمال گرا و عمیق باشد می تواند در دوران بلوغ تأثیر بگذارد ادامه داد:تحت تأثیر رنگها، نقشها، خطوط و … روح به تعالی می رسد و از مسیری پر پیچ و خم و دشوار حرکت می کند. در این میان همه پلیدیها و زشتیها را از روح دور می کند و آنچه که از صافی ذهن می گذرد، چیزی نیست جز خلوص، صداقت و شفافیت که در اثر یک هنرمند، کاملاً متجلی خواهد شد و با ارزیابی یک اثر هنری می توان پی برد که هنرمند، چه مدارجی را طی نموده و به تکامل روحی لازم رسیده است یا خیر؟ حتی گاهی روند تکامل هم کاملاً مشخص می شود. زیرا تفاوت است بین یک هنرمند و شخصی که کار هنری انجام می دهد. هنرمند، شخصی است دارای روحی لطیف و حساس و اعمال و حرکات او همراه با پای بندی به تعهدات و اصول اخلاقی و انسانی می باشد. هنرآموز، مراحل ابتدایی رشد و تکامل روحی را شروع می کند و در روند این تکامل، رشد می کند، بالغ می شود و در صورت دارا بودن توانایی های لازم، به تکامل روحی می رسد.

مدیر گالری هنری افرا ادامه داد:قبل از مهاجرت به شهر نور بنده سعادت این را داشتم که حدودا ۷۰ هنرجو را پرورش دهم و بعد از مهاجرت در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا تعداد هنرجویان محدود است.

وی یکی از معضلات این رشته رادر راستای بیمه هنرمندان دانست و افزود:حقوق یک هنرمند به علت بی ثباتی ،کفاف پرداخت هزینه ی ابزار نقاشی او را نمیدهد چه برسد به پرداخت ماهیانه بیمه و همینطور اجاره ی فضای وسیع برای آموزش از توان هنرمند خارج است و فی الواقع باریست گزاف و سنگین بر دوش یه هنرمند که قصد انتقال آموخته های خود را دارد.

طائفه در ادامه گفت:یکی از کمبود هایی که در تمامی این سال ها در خودم و همکارانم در این عرصه حس کردم این بود که عرضه و ارائه ی آثار هنری برای فروش با مشکلات فراوانی همراه است.
فراهم آمدن یک بازار هنری دائمی که در آن افراد منحصرا متقاضی خرید نقاشی و اثار هنری باشند بسیار انگشت شمار و محدود که یکی از خواسته های بحق هنرمندان است.
چه بسا نقاشانی که آثار خود را در کنار خیابان به فروش میرسانند.
و همچنین ارائه ی آثار در نمایشگاه های خصوصی مستلزم پرداخت هزینه های گزاف بابت اجاره بهای آن مکان می باشد و اگر هم هنرمند از پس آن بربیاید دائمی نخواهد بود و تنها چند روز قابل ارائه و برپاییست .

و همچنین ارائه ی آثار در نمایشگاه های خصوصی مستلزم پرداخت هزینه های گزاف بابت اجاره بهای آن مکان می باشد و اگر هم هنرمند از پس آن بربیاید دائمی نخواهد بود و تنها چند روز قابل ارائه و برپاییست که امیدواریم مسئولین هنر دوست اقداماتی شایسته در این راستا انجام دهند .

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳