كدخبر: 12626 بدون دیدگاه

طرح آبرسانی به ۵۷ روستا با برخورداری ۳۲هزار نفر در مازندران به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار : در ساعت:
طرح آبرسانی به ۵۷ روستا با برخورداری ۳۲هزار نفر در مازندران به بهره برداری رسید

همزمان با یازدهمین دی ماه سالروز تصویب قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب و در هفته سی و چهارم پویش هر هفته الف_ب ایران طرح آبرسانی به ۵۷ روستا در قالب ۳۲ پروژه با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور، نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و استاندار مازندران […]

همزمان با یازدهمین دی ماه سالروز تصویب قانون تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب و در هفته سی و چهارم پویش هر هفته الف_ب ایران طرح آبرسانی به ۵۷ روستا در قالب ۳۲ پروژه با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو، مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور، نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و استاندار مازندران به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

در این مراسم، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشور با اشاره به افتتاح طرحهای آبرسانی گفت: افتتاح این طرحها، کار بزرگ و ارزشمندی است به طوری که در سالهای گذشته کمتر از یک میلیون نفر از هموطنان ما در روستا از آب سالم و پایدار برخوردار بودند . با اقدامات خوبی که صورت گرفت تا پایان سال این میزان برخورداری به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

ایشان، ادامه دادند: طرحهایی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم خوشحال کننده است و دستاوردهای آن را به مردم عزیز استانهای آذربایجان غربی، اصفهان، اردبیل و مازندران تبریک می گوییم.

وزیر نیرو نیز در سخنانی، ضمن تسلیت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت: ما امسال وعده ۲۵۰ طرح بزرگ آب و برق و فاضلاب را علاوه بر طرح‌های متعددی که هر روز به ثمر می‌رسد و به مدار بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری چند ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌آید به مردم دادیم که با احتساب طرح‌های امروز،  ۱۹۰ طرح از این ۲۵۰ طرح بزرگ به ثمر رسیده است.

وی گفت: ۶۰ طرح بزرگ دیگر که عمدتا طرح‌های ساخت و سازی و تعدادی هم طرح‌های ساز و کاری هستند تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

اردکانیان اظهار داشت: امروز طرح آبرسانی به ۵۷ روستا با جمعیت تحت پوشش ۳۲ هزار و ۶۶۰ نفر در استان مازندران افتتاح شد.

وی همچنین با اشاره به تاسیس شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در یازدهم دی ماه سال ۶۹ گفت: امروز جزو کشورهایی هستیم که در موضوع آب و فاضلاب شهری در تراز جهانی قرار داریم.

وزیر نیرو با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی با ساختار شرکت‌های شهری گفت: امروز شرکت‌های یکپارچه در همه استان‌ها داریم و به برکت آن، منابع مالی و انسانی و تجهیزات یکپارچه شده و انبوهی از روستاها و روستاییان در همین فرصت کمتر از یک سال به گروه بهره‌مند از آب شرب پایدار و سالم ملحق شدند.

در ادامه مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ابراز خرسندی از بهره مندی اهالی  ۵۷  روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مازندران اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در مازندران اقدامات قابل توجهی انجام داده به طوری که در آبرسانی روستایی تا قبل از سال ۹۲ متوسط جمعیت برخوردار  ۹درصد کمتر از میانگین کشوری بود و اکنون جمعیت برخوردار از آب در مازندران در دولت تدبیر و امید ۲درصد از میانگین کشوری بیشتر شده است.

مهندس جانباز گفت : با بهره برداری از ۳۲ پروژه آبرسانی روستایی در ۵۷ روستای مازندران وصرف اعتباری بالغ بر ۶۰۱ میلیارد ریال  بیش از ۱۰۶۳۰ خانوار و جمعیتی افزون بر ۳۲۶۶۰ نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

 

وی افزود: برای بهره برداری از این پروژه ها عملیاتی شامل اصلاح شبکه آبرسانی به طول ۷/۷۵ کیلومتر ، توسعه شبکه آبرسانی به طول۴/۱۲۷ کیلومتر، اجرای خطوط انتقال آب به طول ۵/۸۷کیلومتر  همچنین احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۲۹۷ لیتر در ثانیه، احداث مخازن زمینی به حجم ۳۷۵۰ متر مکعب، احداث مخازن هوایی به حجم ۲۰۰متر مکعب و افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۳۰ لیتر در ثانیه اجرا شده است.

گفتنی است۲۵ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار دو هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران در هفته سی و چهارم پویش  هرهفته الف ب ایران افتتاح شد. از این تعداد پروژه ها، چهار پروژه سهم استان آذربایجان‌غربی، سه پروژه در اردبیل، ۹ پروژه در اصفهان و ۱۰ پروژه در استان مازندران است که صبح امروز به بهره‌برداری رسید.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳