كدخبر: 12320 بدون دیدگاه

✅رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور: ایجاد گذرگاه های فرهنگی نیازمند حمایت جدی شهرداری ها

تاریخ انتشار : در ساعت:
✅رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور: ایجاد گذرگاه های فرهنگی نیازمند حمایت جدی شهرداری ها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور اظهار کرد :راه اندازی گذرگاه های فرهنگی و عرضه محصولات هنرمندان به حمایت جدی شهرداری ها نیاز دارد. «داوود فلاح» در گفت و گو اختصاصی با قلم ما افزود: در این گذرگاه ها صنوف مختلف هنری گردهم می آیند و بستر مناسبی برای رونق اقتصاد فرهنگ و […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور اظهار کرد :راه اندازی گذرگاه های فرهنگی و عرضه محصولات هنرمندان به حمایت جدی شهرداری ها نیاز دارد.

«داوود فلاح» در گفت و گو اختصاصی با قلم ما افزود: در این گذرگاه ها صنوف مختلف هنری گردهم می آیند و بستر مناسبی برای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر ایجاد می شود.

وی شهرستان نور را دارای ظرفیت بالای فرهنگی و هنری دانست و اظهار کرد:قطب فرهنگی هر منطقه بسترساز رشد و ‌توسعه آن منطقه خواهد بود تا زمینه لازم برای توسعه اقتصاد فرهنگی فراهم شود و از آنجایی که شهرستان نور دارای ظرفیت های ویژه ای چون گردشگری، فرهنگی و هنری است، احداث گذرگاه فرهنگی میتواند نقشی تاثیرگذار در شناساندن هنرمندان به گردشگران داشته باشد.

فلاح در ادامه گفت:گذرگاه فرهنگی یعنی مسیرهایی را که در سطح شهرستان که از فضای سبز خیلی خوبی برخوردار باشد و بتوانند جایگاه هایی را آماده کنند تا هنرمندان بیایند و کار خود را در حضور مردم به نمایش بگذارند‌.

این مسئول فرهنگی اشاره کرد:هنرمند زمانی ارضا میشوند که هنرشان مورد عنایت و توجه مخاطب قرار بگیرد و قطعا این ارتباط بین هنرمند و مخاطب باعث شکوفایی کار هنرمندان میشود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نور بیان کرد:طی جلسه ای که با مهندس حسین زاده شهردار رویان در خصوص احداث گذرگاه فرهنگی در شهر رویان داشتیم اگر موافقت شود هنرمندان شهرستان میتوانند هنرهای خود را در مکان مورد نظر شهرداری عرضه کنند و حتی بصورت فصلی هم قابل اجرا میباشد.

وی خاطر نشان کرد:این گذرگاه فرهنگی هم نمایشگاه است و هم فروشگاه که آثار هنرهای تجسمی و نمادهای فرهنگی و هنری شهرستان نور در آنجا به نمایش در خواهد آمد.

فلاح گفت:چنانچه هر شهرداری دیگر در شهرستان در این رابطه انگیزه لازم به جهت حمایت از جامعه هنری را داشته باشد ما میتوانیم مجوزات لازم را بگیریم و فوق‌العاده کمکی به اقتصاد یک هنرمند خواهد شد.

وی در پایان گفت:در شهرستان نور این ضعف وجود دارد که هنرمند آثار هنری خلق بکند ولی نمیتواند عرضه کند ولی امیدوارم با حمایت شهرداران و همت والای خود ما را در این راستا کمک کنند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳