كدخبر: 18509 بدون دیدگاه

  شهردار مشهد: ‌از تمام فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری برای تقویت نام و نشان مشهد ‌حمایت جدی می‌کنیم//جشنواره ابوذر نماد جهاد رسانه‌ای

تاریخ انتشار : در ساعت:
   شهردار مشهد: ‌از تمام فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری برای تقویت نام و نشان مشهد ‌حمایت جدی می‌کنیم//جشنواره ابوذر نماد جهاد رسانه‌ای

شهردار مشهد با بیان اینکه با بیان اینکه جشنواره ابوذر جزو اثرگذارترین جشنواره های رسانه ای در کشور است، گفت: ‌از تمام فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری برای تقویت نام و نشان مشهد ‌حمایت جدی می‌کنیم. به گزارش قلم ما به نقل از روابط عمومی هفتیمن جشنواره رسانه‌ای ابوذر، محمدرضا قلندر شریف در دیدار با اعضای […]

شهردار مشهد با بیان اینکه با بیان اینکه جشنواره ابوذر جزو اثرگذارترین جشنواره های رسانه ای در کشور است، گفت: ‌از تمام فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری برای تقویت نام و نشان مشهد ‌حمایت جدی می‌کنیم.

به گزارش قلم ما به نقل از روابط عمومی هفتیمن جشنواره رسانه‌ای ابوذر، محمدرضا قلندر شریف در دیدار با اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره ابوذر که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: شهرداری و شورای شهر در جریان برگزاری جشنواره ابوذر در کنار برگزارکنندگان و شرکت کنندگان قرار دارد و از فعالیت‌هایی که به تقویت نام و نشان مشهد منجر شود به صورت جدی حمایت می‌کند.

قلندر شریف با بیان اینکه جشنواره ابوذر جزو اثرگذارترین جشنواره های رسانه ای در کشور است گفت: شهرداری به عنوان نهاد خدمتگذار به مردم وظائف ذاتی دارد که از جمله آنها حمایت و ورود به مسئله فرهنگ سازی و حفظ هویت شهری است.

شهردار مشهد عنوان کرد: بحث حوزه فرهنگی و مسائل در این بخش با فکر و اندیشه مردم سر و کار دارد، همین ماجرا کار کردن در این حوزه را بسیار سخت و وظائف را بر دوش مدیریت شهری سنگین تر می کند.

وی با تاکید براینکه موضوع ترویج نشاط، سلامت و امید در جامعه جزو ماموریت های اصلی مدیریت شهری به حساب می‌آید گفت: ما در مدیریت شهری وظیفه داریم تا نسبت به مسائل اجتماعی که نهاینا منجر به افزایش میزان شادی در سطح جامعه می شود توجه بیشتری داشته باشیم.

قلندر شریف با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت‌های رسانه‌ای بر فعل و انفعالات سطح جامعه گفت: رسانه به عنوان یکی از قوی‌ترین سلاح های بشر به حساب می‌آید از این رو شاهدیم که دشمن با برنامه‌ریزی و فراهم‌سازی فضای نفوذ درصدد است تا با استفاده از ابزار رسانه به فرهنگ و جامعه ما آسیب وارد کند.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز تخریب روحیه ملت‌ها با استفاده منفی از رسانه سبب شده تا دشمن به سویی حرکت کند که با ارائه اطلاعات اشتباه به جامعه، سبب گمراهی مردم در جامعه نشود.

وی جشنواره ابوذر را نماد جهاد رسانه‌ای دانست و گفت: این جهاد در طول سالیان اخیر در جریان بوده و امروز به عنوان یک نیاز اصلی کشور در زمینه مقابله با تهاجمات رسانه ای به حساب می‌آید.

قلندر شریف با بیان اینکه تبلیغات در مورد دستاوردها کاری از پیش جلو نمی‌برد گفت: رسانه انقلاب باید با بیان واقعیت‌ها و ارائه اطلاعات صحیح به مخاطبین نقشه‌های دشمن را خنثی کند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه موضوعات خبری مدیریت شهری باید جایگاه پررنگی در این جشنواره داشته باشد گفت: سیاست گذاران برگزاری جشنواره ابوذر با توجه به میزان حساسیت فعالیت ها و ارائه خدمات توسط مدیریت شهری به مردم، زمینه را برای حضور پررنگ تر موضوعات مرتبط به مدیریت شهری در این جشنواره را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه هویت مشهد در این جشنواره به صورت جدی مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: تمامی فعالیت‌هایی که در راستای تقویت و تثبیت نشان مشهد در بین کلانشهرهای کشور و سایر شهرهای اسلامی دنیا باشد قابل تقدیر و ارزشمند است.

شهردار مشهد عنوان کرد: از سیاست گذاران این جشنواره نیز باید تشکر کرد که برای موضوع فضای مجازی بخشی مجزا و تخصصی در جشنواره ابوذر پیش‌بینی کرده‌اند؛ فضای مجازی امروز نیاز جدی به حضور رسانه تبیین‌گر و صادق دارد تا اطلاعات را بدون خدشه به مردم ارائه کند.

نقش پررنگ رسانه در مقابله با تهاجم دشمن

محسن نصرپور،مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز اظهارداشت: از شهرداری و شورای شهر مشهد بابت اهتمام به تقویت نام مشهدالرضا(ع) و برگزاری مراسم نشان مشهد تشکر می‌کنم،شورای شهر و شهرداری نشان داده اند به حوزه هویت مشهد علاقه دارند بنابراین امید داریم با حمایت های مدیریت شهری امسال نیز همانند سالهای دیگر جشنواره ای فاخر در حوزه رسانه استان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هر اقدامی که منجر به ایجاد حال خوب برای مردم شود ارزشمند است گفت: مراسم نشان مشهد خروجی های بسیاری خوبی در زمینه تقویت نام و نشان مشهد بود و در این باره نیز نخبگانی که در این مراسم شرکت کرده بودند از سطح کیفی برگزاری این مراسم ابراز خرسندی می‌کردند.

نصر پور با بیان اینکه دریافت جایزه از جشنواره رسانه ای ابوذر برای فعالان رسانه همانند دریافت نشان مشهد است گفت: شرکت کنندگان رسانه ای در این جشنواره تلاش می کنند تا با حرفه خود و رسالتی که بر دوش دارند به دغدغه های مردم توجه و درخواست انها را بشنوند و زمینه افزایش رفاه و آسایش برای مردم را فراهم کنند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه باید هویت شهر مشهد را به خوبی برای جوانان بازگو کند ادامه داد: یکی از وظایف رسانه نه تبیین وقایع جامعه و ترسیم مسیر روشن و امید آفرین است از این رو رسانه ای انقلابی تلاش می کند تا حس به هویت و فرهنگ را در آحاد جامعه به خصوص جوانان تقویت کند.

ارسال بیش از ۴ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر

مهدی شاد،رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز اظهارداشت: یکی از مهم ترین دغدغه های ما در جشنواره ابوذر موضوع هویت دینی و معنوی مشهد است و همواره در تلاش می کنیم تا این مهم رقم بخورد.

رئیس رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی از دریافت سه هزار و ۸۰۰ اثر رسانه ای در دوره قبل جشنواره ابوذر خبر داد و گفت: این آثار توسط ۳۹۴ شرکت کننده و فعال رسانه ای در ۳۷ رسانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه جشنواره ابوذر بزرگترین رویداد رسانه ای خراسان رضوی به شمار می رود عنوان کرد: جشنواره ابوذر خراسان رضوی در سال گذشته توانست به واسطه کیفیت آثار و برگزاری قدرتمند رتبه اول جشنواره ای را در بین ۳۱ مرکز استان دیگر به دست بیاورد.

شاد با بیان اینکه در ششمین دوره جشنواره ابوذر با رشد ۵۷ درصدی ارسال آثار مواجه بودیم گفت: در فضایی که صحبت از تحریم جشنواره ها و مراسمات در سال گذشته مطرح بوده این فعالان رسانه ای خراسان بودند که حضور پرشوری در جشنواره ابوذر داشتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به اینکه انتخاب هئیت داوران برای این جشنواره بسیار با دقت انجام می شود گفت: جشنواره ابوذر خراسان رضوی در تراز ملی برگزار می شود و همواره دارای ابعاد کیفیتی بسیاری است.

وی ادامه داد: میزان مشارکت خبرنگاران و مدیران رسانه و اهالی رسانه بسیار زیاد است به شکلی که برخی از خبرنگاران در طول سال در حوزه محورهای نمایشگاه تولیدات رسانه ای انجام میدهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه افق جدی جشنواره ابوذر در مشهد هویت امام رضا(ع) و معنویت است گفت: هفتمین دوره جشنواره ابوذر در حال همزمان با دهه فجر برگزار می شود که تا این لحظه میزان آثار دریافتی چهت شرکت در این جشنواره با رشد ۱۱ درصدی به بیش از چهار هزار اثر رسیده است.

مشهد دارای جبهه رسانه ای انقلابی و متخصص است

هم‌چنین مهدی ناصحی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: محدودیت های فنی امکان اثر گذاری ما را در عرصه بین المللی برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی کاهش داده اما آنچه در اختیار ما در مشهد است یک جبهه عریض و طویل از نیروهای انقلابی رسانه ای متخصص است که به سرنوشت انقلاب اسلامی در مشهد علاقه دارند.

وی با تقدیر و تشکر از همکاری صدا و سیمای خراسان رضوی در راستای پوشش مراسم نشان مشهد گفت: نشان مشهد تلاش مدیریت شهری برای تقویت هویت بخشی به نام مشهد بود که با شرایط ایده آلی برگزار شد.

ناصحی با بیان اینکه کشور امروز درگیر جنگ ترکیبی در حوزه رسانه است گفت: امروز زمین رسانه به عنوان مهم ترین بخش از نقشه دشمن در حمله به فرهنگ و هویت کشور خودنمایی می کند و بر ما تکلیف است که با اقدامات خود در برابر این تهاجمات ایستادگی کنیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: محدودیت های فنی امکان اثر گذاری ما را در عرصه بین المللی برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی کاهش داده اما آنچه در اختیار ما در مشهد است یک جبهه عریض و طویل از نیروهای انقلابی رسانه ای متخصص است که به سرنوشت انقلاب اسلامی در مشهد علاقه دارند.

وی با تاکید بر اینکه جبهه رسانه انقلابی در مشهد بسیار باانگیزه است عنوان کرد: رتبه جشنواره استانی ابوذر در خراسان رضوی ممتتاز است و این مهم بدون در اختیار داشتن فعالان رسانه ای درجه یک در سطح استان محقق نمی شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری ۳۱۶ خدمت به صورت روزانه در اختیار شهروندان قرار و خدماتی چند وجهی را ارائه می کند به همین منظور مطلوب است تا در جشنواره ابوذر توجه ویژه تری به حوزه اخبار مرتبط با مدیریت شهری صورت بگیرد.

ناصحی با اشاره به برگزاری همایش بانوان رسانه ای در مشهد عنوان کرد: در سالروز اتفاقات و ناامنی های سال گذشته بیش از ۱۰۰ زن خبرنگار را به مشهد آورده و در خیابان ها بردیم تا وضعیت خدمات به شهروندان و فضای حاکم بر شهر را به صورت عینی مشاهده کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت توجه به حوزه رسانه، مدیریت شهری از توان خود برای تقویت چنین جشنواره‌هایی همانند ابوذر حمایت خواهد کرد.

هم چنین سیدناصر نعمتی مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی به اظهار نظر پرداخت و گفت: جشنواره ابوذر شور و هیجانی را بین اهالی رسانه استان ایجاد کرده است.

او با اشاره به اهمیت این جشنواره افزود: مدیریت شهری اگر نقش خود را در این جشنواره ایفا کند یقینا دستاوردهای مهمی را برای مدیریت شهری خواهد داشت، چرا موضوعاتی از جمله محیط زیست، مشارکت شهروندان در امور مرتبط با شهر و این گونه مسائل می تواند مورد مداقه جشنواره ابوذر قرار گرفته و آثار رسانه‌ای تولید شود.

او تصریح کرد: ما می‌توانیم کمک کنیم که رسانه‌ها به سمت رفع مشکلات و مسائل گام بردارند و نقد سازنده داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳