كدخبر: 16914 بدون دیدگاه

فرماندار نور؛نخستین هنرستان گردشگری کشور در شهرستان نور راه اندازی میشود/لزوم انعکاس واقعیت ها و مقابله با ایران هراسی در راستای پویایی هرچه بیشتر صنعت گردشگری کشور

تاریخ انتشار : در ساعت:
فرماندار نور؛نخستین هنرستان گردشگری کشور در شهرستان نور راه اندازی میشود/لزوم انعکاس واقعیت ها و مقابله با ایران هراسی در راستای پویایی هرچه بیشتر صنعت گردشگری کشور

به گزارش قلم ما، مهندس احمد توکلی در کنفرانس خبری بین المللی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری که با حضور فعالان صنعت توریسم و گردشگری و خبرنگاران شبکه های خارجی برگزار شد، با بیان اینکه بدون شک گردشگری به عنوان صنعتی فراگیر و ابرصنعت در سال های آینده مطرح خواهد شد، اظهار داشت: باید فضا […]

به گزارش قلم ما، مهندس احمد توکلی در کنفرانس خبری بین المللی فرصت های سرمایه گذاری گردشگری که با حضور فعالان صنعت توریسم و گردشگری و خبرنگاران شبکه های خارجی برگزار شد، با بیان اینکه بدون شک گردشگری به عنوان صنعتی فراگیر و ابرصنعت در سال های آینده مطرح خواهد شد، اظهار داشت: باید فضا را به سمتی هدایت کرد که کشور از مزایای توسعه صنعت گردشگری، مبتنی بر فرهنگ کهن و اعتقادات دینی ما، بهره مند شود

فرماندار نور ،از زحمات سرمایه گذاران و مدیران عرصه گردشگری قدردانی کرد و گفت: اینکه ذهنیت گردشگری را با واقعیت های موجود تطابق داده و عملی کرد، کار سختی است.

توکلی به ظرفیت ها و اقلیمی، جغرافیایی و سرزمینی کشور اشاره کرد و عنوان داشت: وجود کشوری که از شمال تا جنوب، دارای پتانسیل های متعدد و متفاوت است، فرصت خوبی برای تکاپو و توسعه گردشگری و اقتصادی ایجاد می کند.
فرماندار نور بیان داشت: بسیاری از کشورهای گردشگری دارای ظرفیت خاص و برتری از کشور ما نیستند و تنها از نظر دانش گردشگری پیش تر بوده و با ایجاد فضای مناسب تر در جذب و حفظ گردشگر اقدام کردند.
وی رقابت پذیری را اصل پنهان اقتصاد خواند و با اشاره به جایگاه و اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی و با بیان اینکه برخی از کشورها به هر قیمتی با استفاده از هر حربه و حیله ای اقدام به حفظ گردشگر می کنند، گفت: یکی از موضوعاتی که طی سال های اخیر با آن روبرو بودیم مسئله ایران هراسی بود.
توکلی ادامه داد: نکته ای که بسیاری از گردشگران در سفر به ایران عنوان کرده و می کنند، این است که هیچ نشانه ای از تبلیغات سوء و مطالبی که از خشونت و فضای جنگی و آشوب، پیش از سفر به ایران شنیدند را مشاهده نکردند.

 

فرماندار نور بر نقش مؤثر فعالان عرصه گردشگری و اصحاب رسانه در رفع مواردی چون ایران هراسی و بیان واقعیت ها تأکید و بیان کرد: کار سختی است اما باید از تمامی ظرفیت های موجود برای تحقق این هدف و معرفی ماهیت واقعی ایران اسلامی به دنیا بهره برد.
این مسئول به ظلم آمریکا و اروپا در مستعمره نگه داشتن کشورهای مختلف و عدم اجازه پیشرفت به آن ها در عرصه های مختلف با هدف بهره گیری و استثمار منابع موجود در این کشورها سخن گفت و اظهار داشت: کشور ایران دارای منابع عظیم انرژی است اما تا چند سال پیش نه علم و دانش فرآوری این انرژی ها را داشت و نه اعتماد به نفس و خودباوری لازم برای این کار را در اختیار داشت.
توکلی افزود: امروز به برکت انقلاب و ایجاد باور و اعتماد به نفس و با بومی سازی علم و دانش و بهره گیری از دانش و ظرفیت داخلی در عرصه های مختلف نظامی، دفاعی، فناوری، پژوهشی، دارویی و… جزو برترین های دنیا هستیم و با تبدیل دانش به اقتصاد پویا در بسیاری از زمینه ها پیشرفت کردیم.


فرماندار نور به تحریم ها و ظلم و توطئه های دشمنان به ایران به راه های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن نه به سلامت مردم ما اهمیت می دهد و نه معیشت، عنوان داشت: به هر طریقی به دنبال ضربه زدن به کشور بوده و هستند از این رو خودمان باید همت کرده و بر مبنای واقعیت ها و در راستای پویایی اقتصادی کشور و رفاه مردم گام برداریم.
وی با بیان اینکه اگر قرار باشد پیشرفتی صورت گیرد باید از درون کشور باشد، تصریح کرد: اگر قرار بود دشمن دلش برای ما بسوزد و موجب پیشرفت ما باشد و ارامش، امنیت و اقتصاد پویا برای کشور ایجاد کند، امروز تحریم نبودیم.
توکلی یادآور شد: درست است که وجود گردشگر خارجی موجب پویایی اقتصادی منطقه می شود، اما از ظرفیت گردشگران داخلی نیز به نحو احسن می توان استفاده کرد.
توکلی به وجود حدود ۴۰۰ هزار ویلا در سطح شهرستان نور، محمودآباد و نوشهر اشاره و با بیان اینکه این ویلاها خانه دوم گردشگران محسوب شده و مازاد هتل ها و اقامتگاه ها محسوب می شود، اظهار داشت: وجود ساحل، پارک جنگلی، جنگل، جلگه زیبا، میان بند قشنگ، قله های بلند و…، از دیگر ظرفیت هایی است که به اندازه کافی از آن ها استفاده نشد.


فرماندار نور به تردد سالانه ۴۰ میلیون نفری در استان مازندران اشاره و بیان کرد: با ارتقای استانداردها و ایجاد زیرساخت ها و توسعه امکانات باید به دنبال استفاده و بهره گیری از این ظرفیت بود.
توکلی عدم تصدی گری دولت در مسائل کاری و اقتصادی را یکی از رویکردهای مؤثر در پویایی اقتصادی خواند و گفت: به دولت باید به عنوان تسهیل گر و صادرکننده مجوز نگریست و فضا را برای سرمایه گذاران و فعالیت کنشگران اجتماعی، گردشگری و اقتصادی فراهم کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذار و کنشگر گردشگری و اقتصادی آرامش، امکانات و ظرفیت ها را ببیند، اقدام به سرمایه گذاری می کند و در زمینه تبلغات و جذب گردشگر فعال می شود و چه بسا بهتر و مؤثر از یک مسؤول دولتی نیز در این زمینه کار کند.

فرماندار نور بر لزوم فرهنگ سازی عمومی و اراه آموزش های لازم برای بهره گیری و استفاده مردم از ظرفیت های گردشگری در بخش های مختلف تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های گردشگری به خوبی استفاده کرد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳