كدخبر: 12025 بدون دیدگاه

بانوی هنرمند کشور تاکید کرد:مسئولین به درخواستها و مشکلات بانوان کارآفرین توجه کنند

تاریخ انتشار : در ساعت:
بانوی هنرمند کشور تاکید کرد:مسئولین به درخواستها و مشکلات بانوان کارآفرین توجه کنند

امروزه افراد به دنبال هنرهای خاص برای دکوراسیون داخلی منزل خود هستند که هنر نقاشی روی شیشه یکی از همین موارد به شمار می‌رود؛ مثلا اگر شما در خانه‌ای قدیمی سکونت دارید و پنجره‌های شما قدیمی است، می‌توانید برای بهتر به نظر رسیدن از هنر ویترای استفاده کنید. یعنی شما با نقاشی کشیدن بر روی […]

امروزه افراد به دنبال هنرهای خاص برای دکوراسیون داخلی منزل خود هستند که هنر نقاشی روی شیشه یکی از همین موارد به شمار می‌رود؛ مثلا اگر شما در خانه‌ای قدیمی سکونت دارید و پنجره‌های شما قدیمی است، می‌توانید برای بهتر به نظر رسیدن از هنر ویترای استفاده کنید. یعنی شما با نقاشی کشیدن بر روی شیشه‌ی پنجره‌های خانه‌ی خود یک دیزاین متفاوت به خانه‌ی خود می‌دهید زیرا سازه‌های ویترای بسیار خلاقانه و چشم‌نواز هستند.

هنر ویترای در حال حاضر یکی از هنرهای داغ در صنعت دکوراسیون محسوب می‌شود. شما می‌توانید طراحی و سبک‌های هنری گذشته را با هنر مدرن و امروزی تلفیق کنید و یک نقاشی بسیار زیبا و ماندگار را خلق نمایید.در این گفتگو میخواهیم شما را با بانوی هنرمندی آشنا کنیم که هنر تخصصی شان در زمینه هنر ویترای است.

فروغ حمیدی بانوی هنرمند کشور در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:بنده اصالتا اهل خوزستان و ۳۲ساله هستم، من از زمان کودکی به نقاشی علاقه داشتم و بهتر است بگویم مادر عزیزم تمام دفتر نقاشی های مرا بصورت کتاب برایم نقاشی و با اینکار ذوق و شوق مرا برای نوشتن تکالیف مدرسه ام بیشتر میکردند و به این شکل من از نوشتن تکالیف مدرسه هم لذت میبردم و رفته رفته هنر در وجود من جوانه زد و همه را مدیون دستان پر مهر مادرم هستم که سبب شدند تا به دنیای اطرافم جوری دیگر نگاه کنم.

حمیدی ادامه داد:خدا را شکر من در خانواده ای هنردوست و هنرمند بزرگ شدم و پدر عزیزم حمید حمیدی در فیلم بلند داستانی به کارگردانی محمدرضا فرطوسی از شاگردان بنام عباس کیارستمی ایفای نقش کردند و این فیلم سینمایی به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارائه شد و جایزه نخل نقره ای جشنواره بین‌المللی فیلم مکزیک را گرفت.

وی گفت:من در رشته هنرهای تجسمی و رشته نقاشی و تخصصا در زمینه هنر ویترای ساختمانی فعالیت دارم و جزو اولین افرادی هستم که در فضای مجازی اینستاگرام بطور کاملا حرفه ای و اصولی تخصصی هشتگ های #ویترای ساختمانی #ویترای فروغ را ساختم و بطور جدی این هنر زیبا را به فضاهای معماری ایران معرفی میکنم،چرا که از دهه های ۵۰ و اوسط دهه ۶۰ این هنر زیبای ایرانی به فراموشی سپرده شد.

این بانوی هنرمند از دیگر فعالیت های هنری خود در این سالها اشاره کرد و
شرکت در برپایی کارگاه های گروهی نقاشی بر روی شیشه در نگار خانه فرهنگسرای گلستان،واقع در منطقه ۸ تهران و
دریافت لوح یادبود از مدیر فرهنگی ،هنری منطقه ۸ و رئیس فرهنگسرای گلستان جناب آقای ناصر امین زاده
دریافت لوح یادبود جهت فعالیت های فرهنگی،هنری از معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یازده تهران
کسب رتبه نخست در مسابقات مجسمه های شنی در روز جهانی موزه و میراث استان هرمزگان شهر بندرعباس
مقام سوم در رشته حجم سازی،در چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی استان هرمزگان
برگزاری اولین نمایشگاه نقاشی با تکنیک رنگ و روغن،سیاه قلم،نقاشی برروی سفال
شرکت در مناقصه پالایشگاه نفت بندرعباس در سال ۱۳۸۸ و اجرای ۳۰۰ متر مربع نقاشی دیواری بر دیوار کنترول مخازن،نفت،گازئیل،بنزین را از جمله این فعالیت ها دانست.

وی گفت:من بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته هنرهای تجسمی دوست داشتم هنری را انجام دهم که به آن بها داده شده و در واقع به فراموشی سپرده شده است.

هنر نقاشی روی شیشه را انتخاب کردم و از آنجایی که به آن علاقمند بودم رنگها را از نظر روانشناسی و تجزیه و تحلیل های خودم به این نتیجه رسیدم که بشدت شبیه بخودم هستند،رنگ ویترای شخصیتی کاملا جدی دارد در عین حال مهربان و چشم نواز است،زمان اجرا ،رنگ ویترای به ما دستور می‌دهد چگونه رفتار کنیم و یک جورهایی دیکتاتور است.

متاسفانه به علت اوضاع تورم در جامعه تقریبا در همه شغل ها مشکلات و کمبودهایی هست،بطور مثال مواد و متریال آموزشی تکنیک‌های مختلف هنری از جمله هنر ویترای بسیار گران است و اگر شخصی بخواهد شغل هنری برای کسب درآمد انتخاب کند و نتیجه بگیرد باید توان مالی داشته باشد و این هنر دست را بفروش برساند.
متاسفانه مشکل جامعه ما این است که هیچ قیمتی سر جای خودش نیست و همیشه در حال تغییر قیمت های مختلف متریال در شغل ها هستیم و این یک واقعیت است .

از مسئولین انتظاری ندارم جز توجه ویژه به اهداف کارآفرینان و رسیدگی به درخواستشان،دقت و جدیت تمام بخصوص درخواست بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار که نان هنر را می‌خورند باید حمایت شوند.

در خصوص هنر نقاشی بروی شیشه میتوانستم و شرایطش را داشتم که نمایشگاه بزنم،فرهنگسراهای مختلفی مرا به همکاری در این زمینه دعوت کردند ولی بعلت بازخورد فروش کم تمرکزم را در سانت و تولید یک محصول کاملا انحصاری و منحصر به فرد گذاشتم که در حال حاضر مراحل انجام ثبت برندش را پیش میبرم.

امروزه متاسفانه اکثر افراد با توجه به مدرک تحصیلیشان مشغول بکار نیستند و خوشبختانه وارد عرصه هنرهای مختلف میشوند. هنر تاثیر بسیار زیادی در جامعه برای بانوان داشته است و باعث ایجاد شغل در خانه میشود و این امر بسیار مهم است که فرد در واقع وقت خود را میخرد و در خانه صرف هزینه های اجرای کارهای هنری میکند و از یکنواختی خارج میشود وبا توجه به تلاشی که می کند بازخورد مالی خوبی برای خود رقم میزند.

حرف آخرم به جوان های خوب کشورم که هشتگ های مرا دنبال کنید.

#ایمان_داشته_باش_به_فصل_بهار
#ایمان_داشته_باش_به_جوانه_زدن
#دست_تلاش_و_کوشش_را_محکم_بگیرید

و به دنیای درونی و بیرونی خودتان انرژی های مثبت هدیه بدهید و این را بدانید که همه ما در ذهنمان یک مترجم ذهنی داریم و باید و باید و باید این مترجم ذهنیمان را تغییر دهیم چرا که این مترجم ذهنی است که تمام کلمات و جملات دنیا را در ذهن ما برایمان معنی میکند پس بیایم به خودمان کمک کنیم و مترجم ذهنیمان را با انرژی های مثبت تربیت کنیم تا برایمان بازخوردهای مثبت در زندگی شخصی و زندگی کاریمان داشته باشد.

فروغ دریاهای همیشه خلیج فارس هنر را در اعماق دنیا میبینم،درون صدف هایی که مروارید وجودشان را به صیادان تعارف نمیکنند.

 

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳