كدخبر: 10448 بدون دیدگاه

امام جمعه شهرستان نور:روابط عمومی پل ارتباطی میان افراد جامعه و قلب تپنده یک سازمان است

تاریخ انتشار : در ساعت:
امام جمعه شهرستان نور:روابط عمومی پل ارتباطی میان افراد جامعه و قلب تپنده یک سازمان است

عرصه فعالیت در روابط عمومی بسیار خطیر، مهم و نیازمند داشتن اطلاعات، تخصص و تجربه لازم است تا این رسالت مهم و اساسی به خوبی ایفا شود و روابط عمومی دستگاه های اجرایی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دارای نقشی ارزشمند و تاثیر گذار هستند که در این راستا و اهمیت موضوع روز ۲۷ اردیبهشت ماه با عنوان روز روابط عمومی در تقویم ما به ثبت رسیده است.

به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی و به همت شورای هماهنگی روابط عمومی‌های ادارات شهرستان نور
دومین همایش تجلیل از روابط عمومی‌های ادارات شهرستان
با حضور خانم صفری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، فرماندار، امام جمعه، رؤسای ادارات، مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه در تالار کاسپین شهر نور برگزار شد.

 

 

به گزارش قلم ما:

امام جمعه شهرستان نور در این مراسم ضمن تبریک این روز اظهار کرد: امروز فضا،فضای رسانه و ارتباطات است و عصر، عصر ارتباطات و روابط عمومی،تبادل اطلاعات و اندیشه های پایاپای است.

حجت الاسلام قنبر علی احمدی باییان اینکه جایگاه و نقش یک روابط عمومی کارآمد در توسعه هر سازمان یک مقوله اساسی و مورد توجه است بیان داشت:ارتباط و تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی یک اصل مهم در پاسخگو بودن دستگاه متبوع است و ضرورت دارد این مهم بیش از پیش تقویت شود.

احمدی در خصوص تعریف روابط عمومی ها بیان کرد: از وظایف مهم روابط عمومی ها حفظ و نگهداری روابط مطلوب و حسنه بین سازمان ها ،ادارات و جامعه است.

وی مهمترین وظیفه روابط عمومی ها را برقراری ارتباط با مردم و مخاطبان برای دریافت نظرات و پیشنهادات آنان و بلعکس ارائه نظرات، فعالیت ها به مردم برای ایجاد اعتماد و تفاهم بین دستگاه ها و جامعه دانست و خاطر نشان کرد:روابط عمومی پل ارتباطی میان افراد جامعه و ادارات،قلب تپنده و هنر مردم داری با زبان گویا و چشم بینا،مغز متفکر،گوش شنوا و پای پیشرفت یک سازمان است.

این مسئول اشاره کرد:خانه مردم،مدافعان افکار عمومی و مخاطبان و تریبون سازمان ،تلاش آگاهانه و هوشمند برای رسیدن به آگاهی مشترک بین سازمان و مخاطب از وظایف روابط عمومی هاست.

امام جمعه نور در ادامه بیان کرد:روابط عمومی ترکیبی از هنر، علم و فن است و روابط عمومی باید هنرمند و خلاق باشد و بتواند موجب ترویج فرهنگ در جامعه شود.

وی تاکید کرد:روابط عمومی از یک سو فن ارتباط و اقناع و ترغیب و از سوی دیگر هنر است زیرا باید بسیاری از مسائل را به درستی برای مخاطب خاص و عام نمایش دهد و چون دورنما و افق داشته ها و نداشته ها را در یک مجموعه تعریف شده شرح می دهد، به نوعی فلسفه نیز محسوب می شود.

این مسئول در ادامه به ارکان وظایف روابط عمومی اشاره کرد و افزود:اطلاع رسانی،متقاعد کردن مردم،جلب مشارکت مردمی،ارائه و انتشار عملکرد دستگاه های زیربط و اعلام موجودیت و شناساندن هویت سازمان یا موسسه از جمله کارهای محوری یک روابط عمومی است.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد و باور مدیران به روابط عمومی‌ها، افزود: این امر باید در ادارات تبدیل به فرهنگ شود و مدیران توجه داشته باشند که بازتاب اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها و حفظ ارتباط با مردم، بسیار مؤثر است ولی در جامعه ما روابط عمومی را تنزل داده شده است.

احمدی اظهار کرد:تهیه پلاکارد مناسبتی،اعلامیه تسلیت یا تبریک،نصب روزنامه در تابلوی اعلانات،تهیه بلیط هواپیما،قطار یا رزرو مکان اقامتی برای مدیران،برگزاری همایش های پرخرج از کارهایی است که متاسفانه روابط عمومی را از جایگاهش دور میکند.

امام جمعه نور رسالت اصلی روابط عمومی هارا تسهیل ارتباط میان سازمانها با محیط درونی و بیرونی مخاطبان،گروه های تاثیرگذار سازمان،ارتباط با رسانه،دانست و ادامه داد:عدم پیگیری موضوعات طرح شده در سازمان ها و نهادها در بهبود کیفیت،در اختیار نداشتن آمار و اطلاعات ضروری،عدم همکاری در کسب اطلاعات بیشتر،
ممانعت از ورود خبرنگاران به سازمان ها و نهادها تابعه، عدم استقلال نسبی بعنوان یک حوزه مدیریت،باز نبودن فضای مطالبه گری از جمله موضوعاتی است که روابط عمومی ها باید به آن توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود:افزایش علم مدیریت روابط عمومی ،جلب اعتماد و مشارکت دوسویه،مشخص شدن جایگاه آنها در روابط عمومی ها ،برخورداری از مهارت و تجربه در ارتباطات نوشتاری و گفتاری،اعتماد به نفس و تصمیم گیری در لحظات سخت ،تسلط بر تکنیک رایانه را از نیازهای اساسی روابط عمومی ها ذکر کرد.

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳