كدخبر: 15442 دیدگاه‌ها برای فرصت دوهفته ای فرماندار نور به شهرداری ها در خصوص رفع معضل سگ های بلاصاحب بسته هستند

فرصت دوهفته ای فرماندار نور به شهرداری ها در خصوص رفع معضل سگ های بلاصاحب

تاریخ انتشار : در ساعت:
فرصت دوهفته ای فرماندار نور به شهرداری ها در خصوص رفع معضل سگ های بلاصاحب

جولان سگ‌های ولگرد در شهرها و سواحل شهرستان نور در استان مازندران، موجب نگرانی شهروندان ‏شهرهای رویان، نور،چمستان و ایزدشهر شده است.‏ به گزارش قلم ما، این روزها افزایش سگ‌های بلاصاحب و پرسه زدن آنها در جای جای شهرستان نور سبب ایجاد ترس و دلهره در بین شهروندان شده و آن‌ها انتظار دارند تا مسئولان […]

جولان سگ‌های ولگرد در شهرها و سواحل شهرستان نور در استان مازندران، موجب نگرانی شهروندان ‏شهرهای رویان، نور،چمستان و ایزدشهر شده است.‏

به گزارش قلم ما، این روزها افزایش سگ‌های بلاصاحب و پرسه زدن آنها در جای جای شهرستان نور سبب ایجاد ترس و دلهره در بین شهروندان شده و آن‌ها انتظار دارند تا مسئولان هرچه زودتر این موضوع را پیگیری و مشکل را حل کنند.

فرصت دوهفته ای فرماندار نور به شهرداری ها در خصوص رفع معضل سگ های بلاصاحب

علی شادمان،  در خصوص رفع معضل سگ‌های بلاصاحب به قلم ما، اظهار می‌کند: از آنجایی که چهار شهر نور، رویان، چمستان و ایزدشهر به هم پیوسته هستند، بسیاری از سیاست‌گذاری‌هایی که مربوط به یک شهر است را با یک انسجام گروهی و تصمیمات جمعی خوب می‌توان به دست آورد.

وی می‌گوید: در خصوص سگ‌های بلاصاحب هم تمام تلاش ما کمک به این فرایند است، ضمن اینکه اگر اتفاقی برای شهروندان رخ دهد شهرداری‌ها باید در خصوص این معضل پاسخگو باشند.

فرماندار نور می‌افزاید: در سومین جلسه در این خصوص قرار شد تا اقدامات اولیه سریع‌تر انجام شود چرا که این معضل جدی در شهرستان نور است و شهرداری‌ها باید با انسجام گروهی این مشکل را رفع کنند.

شادمان خاطرنشان می‌کند: زمینی در خصوص ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اعلام شده و شهرداری‌های باید ظرف مدت دو هفته اگر زمین دیگری مد نظرشان است اطلاع دهند تا بتوانیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

اراده شهرداری و شورای اسلامی شهر نور بر رفع معضل سگ‌های بلاصاحب

ابراهیم محسنی، رئیس شورای اسلامی شهر نور نیز در گفت‌وگو با ایمنا اظهار می‌کند: وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر یک معضل بوده و نیازمند توجه جدی در این زمینه است که باید پیگیری شود و خوشبختانه این اراده در شهرداری نور وجود دارد.

وی می‌افزاید: طبیعتاً حیوانات هم حقوقی دارند و باید سعی شود تا موارد مربوط به آنها رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نور با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در این خصوص می‌گوید: خروجی جلسه بر این بود که زمینی مشخص شود تا بتوانیم با مشارکت شهرداری‌های شهرستان این معضل را پیگیری کنیم.

محسنی خاطرنشان می‌کند: مشکلاتی در اجرای این طرح وجود دارد و دلیل عدم اجرای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب تا کنون چند مورد بود که مهمترین آن، رهاسازی برخی از این سگ‌های بلاصاحب توسط شهرهای دیگر در شهر نور بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر نور ادامه می‌دهد: طبیعتاً ما همه هموطن هستیم و اگر شهری معضلی داشته باشد اثر آن در شهر ما هم نمود خواهد کرد، در خصوص سگ‌های بلاصاحب هم این معضل وجود دارد.

وی تصریح می‌کند: از طرف شورای شهر نور پیشنهاد شد که در خصوص این مسئله به عنوان یک معضل اجتماعی و یک مطالبه مردمی به استاندار ارجاع داده شود و با رعایت تشریفات قانونی و اداری از ایشان درخواست شود که این موضوع را پیگیر باشد تا هر سریع‌تر شاهد رفع این مشکل در شهرستان نور باشیم.

محسنی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر نور در رفع مشکلات و معضلات شهری است می‌گوید: امیدواریم شهروندان با صبوری و حمایت خود ما را پیشبرد این موانع یاری کنند.

رفع معضل سگ‌های بلاصاحب از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است

جعفر حسین زاده، شهردار رویان در گفت‌وگو با قلم ما، اظهار می‌کند: امیدواریم با این رویکرد شهرستان و اراده جمعی که در همه مدیران از جمله شوراهای شهر وجود دارد و در جلسه اخیر شاهد آن بوده‌ایم بتوانیم هرچه سریع‌تر این مشکل را رفع کنیم.

وی می‌افزاید: رفع این مشکل هم وظیفه ذاتی و هم وظیفه انسانی شهرداری‌ها است تا آسیبی به شهروندان نرسد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در شهر رویان به دلیل اینکه محدوده شهری اطراف متصل به هم است، زمینی خارج از اراضی شهر وجود ندارد تا بتوانیم سگ‌های بلاصاحب را در آنجا ساماندهی کنیم.

شهردار رویان تاکید کرد: قطعاً اگر این اتفاق نیفتد ما به سمت منابع طبیعی و امور اراضی خواهیم رفت تا بتوانیم این معضل را پیگیری کنیم چرا که تأمین امنیت شهروندان از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان است.

گزارش از رکسانا یحیی‌پور 

Comments are closed.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳