كدخبر: 4426 بدون دیدگاه

ناوگان NITC به سیستم تصفیه آب توازن مجهز می‌شود

تاریخ انتشار : در ساعت:
ناوگان NITC به سیستم تصفیه آب توازن مجهز می‌شود

قلم ما: به گزارش خبرنگار مارین‌تایمز، مهندس اکبر جبل‌عاملی که در پانل ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی سخن می‌گفت، افزود: شرکت ملی نفتکش ایران از مدت‌ها قبل و در راستای لازم‌الاجرا شدن این کنوانسیون در حال بررسی نصب سیستم‌های تصفیه آب توازن در کشتی‌های ناوگان این شرکت است. […]

قلم ما:

به گزارش خبرنگار مارین‌تایمز، مهندس اکبر جبل‌عاملی که در پانل ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی سخن می‌گفت، افزود: شرکت ملی نفتکش ایران از مدت‌ها قبل و در راستای لازم‌الاجرا شدن این کنوانسیون در حال بررسی نصب سیستم‌های تصفیه آب توازن در کشتی‌های ناوگان این شرکت است.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به مشکلات و مسائل سیستم‌های تصفیه آب توازن کشتی‌، جلسات متعدد و مختلفی با شرکت‌های سازنده این تجهیزات به منظور بررسی سیستم‌های موجود، کارایی و نحوه نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها برگزار شده است که در این زمینه به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرده‌ایم.

جبل عاملی با بیان اینکه میزان آب توازن یک کشتی نفتکش ٣٠٠هزار تنی حدود١٠٠ هزار تن است، در توضیح سیستم‌های تصفیه آب توازن موجود گفت: برخی از سیستم‌های موجود هزینه بالا و کارایی کمی دارند علاوه براین اندازه برخی از این سیستم‌ها به گونه‌ای است که با فضای موتورخانه کشتی تناسب ندارد از سوی دیگر از آنجا که این سیستم‌ها ساختاری پیچیده دارند پرسنل کشتی به راحتی امکان عملیاتی کردن و فعال‌سازی آن را ندارند.

وی اضافه کرد: ما همه این موارد را بررسی کرده و از شرکت‌های مختلف استعلام گرفته‌ایم به طوری که انتظار داریم از یک تا دو ماه آینده سیستم‌های جدید تصفیه آب توازن را خریداری و در نخستین بازرسی مربوط به تمدید گواهینامه IOPP و تعمیرات اصلی، روی کشتی‌های ناوگان نصب کنیم.

مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به موضوع استفاده از سوخت کشتی‌ها نیز که در این پانل با عنوان لزوم استفاده از سوخت با سولفور یک دهم درصد و نیم درصد مطرح شد، افزود: در حال حاضر بنادر اروپا استفاده از سوخت با سولفور یک دهم درصد و برخی از بنادر چین سوخت با سولفور نیم درصد را الزام کرده‌اند که این موضوع در بیشتر بنادر جهان در حال گسترش است و پالایشگاه‌ها نیز در حال فراهم کردن شرایط برای تولید این نوع سوخت هستند.

جبل‌عاملی گفت: البته علاوه بر سوخت با سولفور یک دهم درصد و نیم درصد راه حل‌هایی مانند استفاده از سوخت‌ LNG، متانول و LPG، نصب Scrubber برای موتوراصلی و موتورهای دیزلی شرکت و استفاده از سوخت LSMGO که قیمت آن به مراتب از سوخت HFO نیز بیشتراست، هم وجود دارد.

وی در خصوص امنیت دریایی نیز گفت: با پشتیبانی نیروی دریایی سپاه و ارتش، حملات مکرر دزدان دریایی به کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران به شکست انجامیده است.

گفتنی است؛ بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی کشور امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) به کار خود پایان می‎دهد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳