كدخبر: 18417 بدون دیدگاه

در دیدار رئیس سازمان سینمایی با استاندار مازندران مطرح شد: حسینی‌پور: نهضت توسعه سینما در استان‌ها، اتفاق فرخنده‌ای است

تاریخ انتشار : در ساعت:
در دیدار رئیس سازمان سینمایی با استاندار مازندران مطرح شد: حسینی‌پور: نهضت توسعه سینما در استان‌ها، اتفاق فرخنده‌ای است

رئیس سازمان سینمایی کشور در ۲۹امین سفر استانی خود به مازندران آمد و با استاندار دیدار کرد. به گزارش قلم ما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، رئیس سازمان سینمایی کشور روز گذشته (۱۳ دی‌ماه) به استان مازندران آمد و پس از ادای احترام به یادمان شهدای گمنام این […]

رئیس سازمان سینمایی کشور در ۲۹امین سفر استانی خود به مازندران آمد و با استاندار دیدار کرد.

به گزارش قلم ما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، رئیس سازمان سینمایی کشور روز گذشته (۱۳ دی‌ماه) به استان مازندران آمد و پس از ادای احترام به یادمان شهدای گمنام این استان با استاندار مازندران به منظور بررسی وضعیت، مشکلات و نیازهای سینمایی استان دیدار کرد.

در این دیدار محمد خزاعی گفت: متاسفانه برغم ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان‌ها، در گذشته اغلب منابع و امکانات سینمایی در تهران متمرکز بوده و استان‌ها چندان بهره‌ای نبرده‌اند.
رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: با رویکرد عدالت محوری در این دوره به تاسی از راهبرد کلان دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی مبتنی بر برنامه توسعه به دنبال توسعه زیرساخت‌های سینمایی در استان‌های کشور است.
خزاعی ادامه داد: بسیاری از شهرهای کشور حتی با جمعیت بالا‌ فاقد زیرساخت‌های سینمایی هستند و فعالیت بسیاری از سینماها راکد و متوقف شده بود. امروز سالن سینما به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح است.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد بسط و گسترش منابع و جلب مشارکت‌ها برای توسعه ظرفیت‌های زیرساختی از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های ما در این دوره بوده است، عنوان کرد: امروز ما شاهد جهش مناسب و روند رشد مطلوبی در حوزه زیرساخت‌های سینمایی هستیم و این انقلابی در حوزه زیرساختی سینماست. با ارزیابی، مطالعات میدانی و شناسایی منابع و ظرفیت‌های بالقوه و موجود، این امکان وجود دارد که در دولت سیزدهم تا ۷۰ درصد سالن سینمایی کشور را افزایش دهیم.
رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد: ما در هر جلسه با استان‌ها، با احصای چالش‌ها به دنبال رفع موانع و رایزنی برای بهبود تقویت زیرساخت‌های سینمایی هستیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: باید بیش از ۲۵۰۰ سالن سینمایی در کشور داشته باشیم که در حال حاضر شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در اولویت احداث سالن سینمایی و حمایت دولت به منظور برخورداری از تسهیلات هستند و استان مازندران نیز دارای ۴ شهر با این ویژگی است.
وی گفت: ۱۳ شهرستان فاقد سالن سینمایی است و قطعا مطالبات مردمی در این شهرها بالا است.
خزاعی با بیان اینکه هدایت مالیات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به سمت احداث سالن سینمایی و فعالیت‌های فرهنگی یکی از راهکارهای مطرح برای حل این معضل است که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است، افزود: خوشبختانه در تمامی شهرهای استان مازندران شاهد توسعه و احداث پروژه‌های بزرگ هستیم که می‌توان از این فرصت بهره برد.
رئیس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: این مورد امکان‌پذیر است که با معافیت مالیاتی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت‌های سینمایی و فرهنگی مازندران باشیم.
به گفته وی، شهرهای استان مازندران از رشد قابل توجهی به لحاظ توسعه و عمران شهری برخوردارند که در همین راستا، توسعه فضاهای فرهنگی امکان‌پذیرتر است.

بزرگترین شرکت تعاونی ورزشکاران را داده‌ایم و حتی پیشنهاد داده‌ایم که دو کمپ بین‌المللی راه‌اندازی کنند که زمین آن را ما تامین می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد:البته در مازندران ما در نقاطی مباحث فرهنگی داریم و نگاه به سینما قطعا نیازمند فرهنگ‌سازی و ترمیم است و به نحوی باید برنامه‌ریزی کنیم تا پایان دولت در تمامی شهرهای استان دارای سینما، حتی سینمای کوچک باشیم.

حسینی‌پور اظهار کرد:باید سینما مردمی‌سازی شود و جمع هنرمندان ارزشی کشور را گرد هم آورد. مازندران پر از سوژه‌های متنوع تولید محتوای سینمایی است که شخصیت‌های منحصر به فردی همچون علامه حسن‌زاده و آیت‌الله کوهستانی و هنرمندانی نظیر نیما یوشیج نمونه‌هایی از آن است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این استان دیار علویان است و برای بازتاب این مهم تاکنون چه کرده‌ایم و قطعا این مهم به کنترل تهاجم فرهنگی منتج خواهد شد.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا پایان دولت سیزدهم تمامی شهرهای استان دارای حتی یک سینمای کوچک باشند.

استاندار مازندران گفت: باید تمرکز را از تهران برداشت و به ظرفیت‌های استانی توجه کرد و اگر چنین نگاهی اتفاق افتد شاهد رقابتی میان استانی، و خلق تحولات عظیم خواهیم بود.

گفتنی است محمدرضا سوقندی مدیر کل امور حقوقی، عملکرد استان‌ها و مجلس سازمان، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان و مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳