كدخبر: 18554 بدون دیدگاه

استاندار، عنوان کرد: مازندران در مسیر تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی

تاریخ انتشار : در ساعت:
استاندار، عنوان کرد:  مازندران در مسیر تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی

استاندار مازندران با اشاره به این که رویکرد توسعه ای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشور های حاشیه دریای خزر و cis فرصت رسیدن به رشد اقتصادی استان را چند برابر کرده است، گفت: به همین دلیل رسیدن به هدف گذاری رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران در سال جاری قابل دفاع است. ‎  سید محمود […]

استاندار مازندران با اشاره به این که رویکرد توسعه ای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشور های حاشیه دریای خزر و cis فرصت رسیدن به رشد اقتصادی استان را چند برابر کرده است، گفت: به همین دلیل رسیدن به هدف گذاری رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران در سال جاری قابل دفاع است. ‎

 سید محمود حسینی پور روز در مراسم جام رسانه امید مازندران در محل شرکت شهرک صنعتی ساری، افزود: طبق بررسی آماری، نرخ رشد اقتصادی مازندران در ۱۰ سال پیش از فعالیت دولت سیزدهم منفی بوده است.

وی با اظهار این که همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم در گام نخست ستاد عالی رشد اقتصادی با هفت کارگروه زیر مجموعه با هدف گذاری رسیدن به رشد چهار درصد تا پایان سال ۱۴۰۱ شکل گرفت، ادامه داد: این هدف گذاری نیز محقق شده است.

استاندار با ذکر این نکته که چرخ رشد اقتصادی مازندران با مشورت کارشناسان و نخبگان استان اکنون به ۴.۶ درصد رسیده است، ادامه داد: بستر فعالیت های اقتصادی در مازندران برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد نیز فراهم است.

حسینی پور به وجود بیش از ۴۰۰ کیلومتر ساحل، سه بندر و سه فرودگاه فعال به عنوان زیر ساخت های لازم برای رسیدن به رشد اقتصادی اشاره کرد و توضیح داد: ذخایر معدنی، کشاورزی، شیلاتی و مهمتر از همه وجود نیروی انسانی کارآمد در مازندران فرصتی برای رسیدن به رشد اقتصادی است که این مقوله مهم در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

استاندار مازندران گفت: از ۲ سال گذشته جذب سرمایه‌گذاری و رشد بهره‌وری ۲ موضوع مهم برای رشد اقتصادی در مازندران مورد اهتمام قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: همسو با عملیاتی شدن رشد اقتصادی هشت درصدی با برگزاری هفت جشنواره فرصت های سرمایه گذاری، یکهزار و ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی و همه شرایط اداری و مالی این فرصت ها نیز فراهم شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه این مازندران مرکز ثقل کریدور شمال – جنوب در این خطه است، گفت: چراکه بندر امیرآباد از ظرفیت رو رو کامیونی و ریل راه آهن به عنوان یک فرصت استثنایی برخوردار است.

حسینی پور تصریح کرد: کمتر از ۱۵ درصد از طرح رو رو ریلی راه آهن در بندر امیرآباد باقی مانده است که امسال به نتیجه خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در مازندران، خاطر نشان کرد: رویکرد توسعه ای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم با کشور های حاشیه دریای خزر و cis فرصت رسیدن به رشد اقتصادی مازندران را چند برابر کرده است.

وی ادامه داد: تاکید می کنم رسیدن به هدف گذاری رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران در سال جاری قابل دفاع است.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای نخستین بار مازندران با کشور روسیه سه قرار داد به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار منعقد کرده است، گفت: اکنون محصولات کشاورزی مازندران به تدریج به فروشگاه های زنجیره ای مسکو و دیگر شهرهای روسیه ارسال می شود.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی مازندران با قیمت مناسب و رقابت پذیری در حال صادرات به کشورهای همسایه به خصوص روسیه است، بیان داشت: مهمترین چالش برای رسیدن به رشد صادرات محصولات کشاورزی استان حمل و نقل دریایی بوده است که با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم، ساخت و به راه اندازی پنج کشتی در مازندران هدف گذاری شده است.

استاندار مازندران به فاینانس ۸۳ هزار میلیارد ریالی برای توسعه زیر ساخت های برق مازندران با کشور چین اشاره کرد و گفت: به طور یقین اثر این میزان سرمایه‌گذاری زیر ساختی استان در رشد اقتصادی مازندران را خواهیم داشت.

حسینی پور به تصویب منطقه آزاد تجاری مازندران به عنوان یکی دیگر از اقدام عملی دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: بازار منطقه تشنه محصولات کیفی کشاورزی مازندران است، بنابراین بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان تولیدات محصولات کشاورزی این استان را کیفی می کند.

وی با بیان این که، نرخ بیکاری در مازندران ۲ درصد کمتر از متوسط کشوری است، ادامه داد: با طرح‌های اشتغال زایی که در مناطق مختلف استان به راه انداختیم آمار بیکاری بر مدار کاهش قرار گرفت.

استاندار مازندران اظهار داشت: در این دولت طرح‌های بزرگی مثل سد هراز روند تکمیل آن شتاب گرفت و اعتبارات کلانی به این طرح های راهبردی تخصیص یافت و تلاش ها بر این است در دولت سیزدهم این طرح بزرگ تکمیل شود.

وی ادامه داد: در این دولت نرخ مشارکت اقتصادی در استان افزایش یافت و با کسب ۴۴.۶ درصد رتبه چهارم کشور از نظر مشارکت اقتصادی دست یافتیم.

حسینی پور گفت: بر اساس دغدغه های رهبر معظم انقلاب در کاهش نرخ تورم و سیاست های دولت مردمی سیزدهم، مازندران به دستاوردهای خوبی دست یافت.

وی با بیان این مطلب که دستاوردهای دولت سیزدهم و نظام جمهوری اسلامی باید برای مردم بیان شود، ادامه داد: بسیاری از عملکرد مثبت دولت هنوز برای افکار عمومی تشریح نشد که این مهم باید توسط روابط عمومی ها و رسانه ها انجام شود.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳