كدخبر: 9710 بدون دیدگاه

جزئیات شهادت سردار سلیمانی

تاریخ انتشار : در ساعت:
جزئیات شهادت سردار سلیمانی

سفیر ایران در عراق گفت: ١٠ نفر همراه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند که همه به شهادت رسیدند. به گزارش قلم ما به نقل از همشهری، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با شبکه خبر در رابطه با جزئیات به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: حدود ساعت […]

سفیر ایران در عراق گفت: ١٠ نفر همراه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بودند که همه به شهادت رسیدند.

به گزارش قلم ما به نقل از همشهری، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با شبکه خبر در رابطه با جزئیات به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: حدود ساعت ۱ بامداد امروز جمعه دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابومهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می‌دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۱۰ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند تماماً به شهادت رسیدند.

وی افزود: در حال هماهنگی برای انتقال پیکر شهدا به جمهوری اسلامی ایران هستیم که ان‌شاءالله در اسرع وقت این اقدام انجام شود.

سفیر ایران در عراق در رابطه با واکنش عراقی‌ها به خبر شهادت «سردار سلیمانی»، گفت: از ساعات اولیه بامداد جمعه زمانی که خبر حدود ۲ و نیم یا ۳ بامداد منعکس شد مقامات و مسئولان عراقی و شخصیت‌ها در حال تماس با ما بودند و می‌خواستند به سفارت ایران بیایند که من خواهش کردم اجازه دهند کارهای ما برای انتقال پیکر انجام شود.

مسجدی خاطرنشان کرد: همه از این خبر ناراحت هستند و تسلیت می‌گویند و اقدامات جنایتکارانه آمریکا را محکوم می‌کنند. به طور مرتب به اشکال مختلف تماس می‌گیرند و اظهار همدردی می‌کنند.

بر طبق این گزارش، بنابر آنچه خبرگزاری صدا و سیما نوشته است، ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاهی در بغداد ، ۲ خودروی بسیج مردمی عراق را هدف قرار دادند که در نتیجه آن افزون بر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بیش از ۹ تن از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند

نیروی های تروریستی آمریکایی عهده دار مسئولیت این کار شدند و پروازهای خودشان را تا ساعتی پیش بر فراز شهر بغداد بیشتر کردند و فضای بغداد را تصاحب کردند و حاکمیت عراق را نقض کردند. سفارت آمریکا نیز به تمامی کارمندان آمریکایی دستور داده فورا بغداد را ترک کنند و منطقه سبز بغداد کاملا از سوی دولت عراق مسدود شد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳