كدخبر: 9611 بدون دیدگاه

«شاه ماهی» برای اکران عمومی یا شرکت در جشنواره فجر آماده خواهد شد

تاریخ انتشار : در ساعت:
«شاه ماهی» برای اکران عمومی یا شرکت در جشنواره فجر آماده خواهد شد

یلم سینمایی «شاه ماهی» به کارگردانی نادر مقدس و نویسندگی و تهیه‌کنندگی افسانه منادی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی با مضمونی فانتزی و اجتماعی در شمال کشور جلوی دوربین رفته است. «نادر مقدس» با اشاره به خلاء پرداختن به سنین ۱۷ تا ۱۸ سال در سینمای ایران اظهار داشت: واقعیت این است که ما این […]

یلم سینمایی «شاه ماهی» به کارگردانی نادر مقدس و نویسندگی و تهیه‌کنندگی افسانه منادی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی با مضمونی فانتزی و اجتماعی در شمال کشور جلوی دوربین رفته است.
«نادر مقدس» با اشاره به خلاء پرداختن به سنین ۱۷ تا ۱۸ سال در سینمای ایران اظهار داشت: واقعیت این است که ما این قشر را فراموش کرده‌ایم و اتفاقا در مواردی که سینمای ایران به این سنین پرداخته، مخاطب عمده‌ای داشته است.

نادر مقدس درباره هفتمین فیلم بلند سینمایی خود گفت: «شاه ماهی» فیلمی پرانرژی و در کارنامه کاری من، متفاوت است.

این کارگردان سینما که در فیلم‌هایش، غالبا چهره‌های جدیدی را به سینمای ایران معرفی کرده، درباره استفاده از چهره‌های جدید بازیگری در فیلم «شاه ماهی» گفت: واقعیت این است که یک تعداد بازیگر خوب داریم که دائم در فیلم‌ها تکرار می‌شوند و سینمای روز ایران حول محور آنها می‌چرخد، در حالی که سینمای ایران به بازیگر توانمند و باانگیزه نیاز دارد.

کارگردان «دشت ارغوانی» و «رویای جوانی» درباره شیوه انتخاب بازیگران فیلم جدیدش گفت: انتخاب این بازیگران بدون فراخوان و سر و صداهای مرسوم صورت گرفت. در واقع اکثر بازیگران «شاه ماهی»، از هنرجویانی هستند که چند سالی است با آنها کار می‌کنیم، اجرای صحنه‌ای داشته‌اند. برای این فیلم ترکیبی از جوانان و نوجوانان را در فهرست بازیگران خواهید دید که امیدوارم این ترکیب جواب بدهد. از نگاه من، این تجربه‌ای بود که باید انجام می‌دادیم و دیگران را هم ترغیب کنیم جرأت کنند به این سمت بروند.

مقدس گفت: واقعیت این است که سینمای ما بازیگر متبحر نوجوان ۱۸ تا ۲۰ سال ندارد و من قول می‌دهم از بین جوانان و نوجوانان فیلم «شاه ماهی» بازیگران خوبی را خواهید دید که هم چهره سینمایی دارند و هم بازیگران خوبی هستند.

او ادامه داد: حدود ۴ ماه درگیر انتخاب بازیگران این فیلم و تمرین با آنها بودم. این تجربه‌ها، به هر حال ساده نیست. الان تقریبا ۱۰ تا ۱۲ بازیگر جوان و نوجوان دارم که توان آنها را «همایون ارشادی» بازیگر باتجربه ما که به تازگی به «شاه ماهی» پیوسته، تأیید می‌کند. بازیگرانی که به راحتی تکنیک‌های خودشان را بدون تأثیرپذیری از شخص خاصی به کار می‌برند و این حتی در خصوص نوجوان اصلی قصه – که بازیگر کارکرده، آموزش‌دیده و فهمیده‌ای است- صدق می‌کند.

این کارگردان در پایان با تأیید نگاه تازه مدیران بنیاد سینمایی فارابی در تغییر رویکرد و تقویت تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: در گذشته فیلم‌های کودکان و نوجوانان صرفا برای جشنواره‌ فیلم‌های کودکان و نوجوانان ساخته می‌شد ولو راهی به اکران نمی‌یافتند اما خوشبختانه در دوره جدید این رویکرد تغییر پیدا کرده است. من هم فیلم «شاه ماهی» را برای آرشیوها نساخته‌ام. فیلم برای اکران عمومی یا شرکت در جشنواره ملی یا جهانی فجر آماده خواهد شد و اگر واجد شرایط باشد، آن را به دوره آینده جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارائه خواهم داد.

از عوامل سازنده فیلم «شاه ماهی» می‌توان به تهیه‌کننده: افسانه منادی، فیلمنامه‌نویس: افسانه منادی، کارگردان: نادر مقدس، مدیرفیلمبرداری: حسن اسدی، طراح چهره‌پردازی: محمدرضا قومی، صدابردار: فرشید احمدی، مجری طرح: ناصر مقدس، مدیر تولید: مهدی حیدری، بازیگران: رومینا پهلوان، الهه موسوی، میثم مرادی، مانی عمران‌پور، ساجده نجاریان، و با حضور: همایون ارشادی اشاره کرد.

«شاه ماهی» داستان تارا و دوستانش است که در آستانه ورود به دانشگاه هستند، آنها برای حل بحران عطا، دوست دوران کودکی شان، سفر پر ماجرایی را آغاز می‌کنند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳