كدخبر: 10536 بدون دیدگاه

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: تمام توجه دنیای استکبار خدشه دار کردن به جایگاه خانواده در کشور ما است

تاریخ انتشار : در ساعت:
حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: تمام توجه دنیای استکبار خدشه دار کردن به جایگاه خانواده در کشور ما است

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در نمازجمعه شهر نور اظهار کرد:مراقبت از نماز از صفات متقین است،توجه به نماز بعنوان ستون دین و روشنایی صورت وسیرت و بهترین عرضه رحمت الهی است و از برکات آن میباشد و بی توجهی به نماز سبب تنگ شدن زندگی خواهد شد. امام جمعه نور در ادامه به بیماری ویروس […]

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در نمازجمعه شهر نور اظهار کرد:مراقبت از نماز از صفات متقین است،توجه به نماز بعنوان ستون دین و روشنایی صورت وسیرت و بهترین عرضه رحمت الهی است و از برکات آن میباشد و بی توجهی به نماز سبب تنگ شدن زندگی خواهد شد.

امام جمعه نور در ادامه به بیماری ویروس کرونا اشاره کرد و افزود:این بیماری یک آزمون بزرگ الهی است و با وجود همه تذکرات مسئولین مردم در هر محفل و مجلسی و مجامع عمومی حضوری برجسته دارند و ماسفانه پروتکل های بهداشتی بدرستی اجرا نمیشود اما وقتی به نماز می رسیم در این امر حضور در محافل دینی بخصوص نمازهای جماعت جمعه کمرنگ شود و در این مسیر تردد و مساجد هنگام نماز بسته است.

خطیب جمعه نور با اشاره به اینکه متاسفانه حضور در محافل اجتماعی و معابر عمومی صورت میگیرد ولی به نماز بی توجه هستیم گفت:وقتی نماز وعبادت در زندگی برجستگی نداشته باشد همه تلاشها در امور مادی بی اثر خواهد شد و این عدم آسایش و آرامش به سراغ انسان می آید.

وی در ادامه  با اشاره به سوره مائده در آیه ۲۰ در رابطه به قوم حضرت موسئ بیان کرد: این آیه بعنوان عبرت از زندگی پیشینیان است که از تاریخ عبرت بگیریم که حضرت موسی به قومش فرمودند :این همه نعمت‌ها را خداوند در اختیار شما قرارداده است  پس متذکر این نعمت‌ها شوید،یکی از نعمت وجود پیامبران الهی در میان شما،یکی دیگر از نعمتهاخداوند شما را صاحب جان مال و زندگی فراوان نموده است  وزنجیر بردگی را از شما ربود و یکی دیگر از نعمتها چیزهایی به شما داده است که هرگزفکرش را نمی‌کردید،خداوند این نعمت‌ها را به ما هم داده است، و وجود علمای بزرگ و مراجع تقلید به عنوان بهترین نعمت و بهترین عزت و سربلندی با امکانات متنوع در عصر حاضر را خداوند را در اختیار ما قرارداده و همچنین انقلاب اسلامی  به عنوان معجزه قرن است که باید شاکر این نعمت‌ها باشیم و عبرت بگیریم.

امام جمعه نور در خطبه دوم نماز جمعه اظهار کرد:از صفات متقین صفات کریمانه است، یعنی نشان دادن نوعی مناعت طبع و بلندی همت و روحیه بالا که دیگران را تحت تأثیر خود قرار ‌دهد مثل اینکه بدی را با نیکی پاسخ دادن،خشونت وقهر را با محبت و مهربانی جواب دادن و همچنین دستگیری ازنیازمندان و فقرا و درماندگان بطوری که عزت آنها محفوظ بماند و احساس حقارت نکنند و لذا یک فرد با تقوا چنین است و در صدد انتقام و رویارویی و آبرو بردن از مومن و همنوع خود نیست.

وی با اشاره به ولادت فاطمه معصومه(س)و امام رضا(ع) و دهه کرامت،بیان کرد:حضرت معصومه تأثیرگذارترین بانوان جهان اسلام است و یکی از شخصیت‌هایی که در عرصه سیاست تحول‌آفرین است و علاوه برآن عبادت فردی یک عنصر سیاسی و اجتماعی است و حرکتش از مدینه برای زیارت برادر یک حرکت سیاسی  برای معرفی جایگاه امامت و ولایت و تبیین و عزمت این جایگاه است.

حجت الاسلام احمدی افزود:تمام توجه دنیای استکبار این است که جایگاه زن ،مادر و خانواده را که عنصر اصلی این جایگاه زن و مادر است خدشه دار کند لذا همه ما باید دقت کنیم.

وی ادامه داد:بهترین راه مقابله با این تفکر و اندیشه تقویت بنیان اعتقادی و اخلاقی در محیط خانواده و اجتماع و تبلیغ ازدواج آسان است، بنیان خانواده باید برخوردار از اخلاق، ادب، معرفت ومعنویت باشد و برای زن در اجتماع حساسیت آن عفاف و حجاب است که شاهد آن هستیم که امروز دشمن چطور در این زمینه هزینه می کند و تمام تلاشش را به کار بست تا بنیان خانواده را سست نماید چرا که فروپاشی خانواده در سایه انحراف و ابتذال اتفاق می‌افتد.

امام جمعه نور گفت:میشود مشکل اقتصادی را حد و فصل کرد و به حداقل اکتفا کرد و خانواده را حفظ کرد اما اگر به بنیان های اخلاقی و اعتقادی و ارزش‌ها خدشه دار شود یعنی نماز و ارزش های دینی یعنی عفاف و حجاب قطعا بدانید که روز مرگ خانواده فرا میرسد.

حجت الاسلام احمدی اشاره کرد:امروز ما در امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین چالش‌ها را با بی بندوباری ها و بی حجابی ها داریم ،امروز،آمران به معروف و ناهیان از منکر ،نیروی انتظامی و دستگاه قضا در این زمینه ورود پیدا کردند و برنامه ریزی شده تا بتوانیم در مقابل با منکرها بایستیم و در برابر انحرافات مبارزه کنیم ، بزرگترین انحراف ها که در این منطقه با آن برخورد میکنیم بی حجابی ها ، بی بندوباری،سگ گردانی ها و مشروبات الکلی است که همه این ها بنیان خانواده را هدف قرار گرفته است پس همه باید به  امر به خوبی ها و از نهی از بدی ها کنیم،افزود:حفظ اجتماع یعنی حفظ خانواده و استحکام خانواده است که مسئله مهم و ارزشیمندی است که دشمن به دنبال فرو پاشی آن است.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: مسئله مهم برنامه های دینی بحث تبلیغ است و خیلی باید این موضوع را جدی بگیریم و متاسفانه بنده هیچ حرکت و تحولی نو در امر تبلیغ در سازمان تبلیغات مشاهده نکردم امروز عرصه تبلیغی نیست عرصه انفعال شده است و همه ما در زمینه تبلیغات مسئولیت داریم و همه باید به میدان بیایند تا با همراهی مردم شاهد مبارزه این انحراف‌هایی که امروز اتفاق میوفتد باشیم.

امام جمعه نور با اشاره به بحث نژادپرستی آمریکا خاطرنشان کرد: امروز شاهد نه تنها افول قدرت آمریکا بلکه شاهد از بین رفتن قدرت نرم آمریکا با این جنایتی که انجام داده است و بحث نژاد پرستی را طوری برجسته کرد که ما شاهد تظاهرات در ۵۰ ایالت آمریکا هستیم و وضعیت امروز آمریکا شکسته شدن نمادهای ملی آن مثل مجسمه کریستف کلمب، جورج واشنگتن و افول ابرقدرتی آن را شاهد هستیم.

حجت الاسلام احمدی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،مجمع نمایندگان استان،نماینده ولی فقیه،استاندارمازندران خواست تا همه با رویکرد وحدت و انسجام همه جانبه برای مبارزه با فساد اداری و فساد اقتصادی در ادارات و سازمانها به صحنه بیایند چراکه امروز وضعیتی که درکشور مشاهده میکنیم قابل پذیرش نیست.

امام جمعه نور با تبریک روزاصناف،صنعت،معدن از همه مسئولان امر خواست تا نظارت را بر قیمت کالاها بیشتر کنند اگر چه در کشور قیمت در رابطه با مسکن، خودرو، زمین و کالاها افسارگسیخته هست و بایدفکری اساسی در این خصوص بشود و مسئولین شهر هم نظارتی دقیق داشته باشند.

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳