كدخبر: 11661 بدون دیدگاه

بخشدار چمستان خبر داد:بخش چمستان نگین گردشگری کشور در استان مازندران است.

تاریخ انتشار : در ساعت:
بخشدار چمستان خبر داد:بخش چمستان نگین گردشگری کشور در استان مازندران است.

حسین هزار جریبی با تبریک هفته گردشگردی ،صنعت گردشگری را درآمدزا و اشتغال زا عنوان کرد و گفت:امروزه صنعت گردشگری در جهان منبع اصلی درامد، اشتغال، توسعه اقتصادی و فرهنگی بشمار میرود. بخشدار چمستان در گفتگوی اختصاصی با قلم ما،با بیان اینکه گردشگری در اشتغالزایی جوانان منطقه نقش تاثیرگذاری دارد اضافه کرد: باید زیرساختهای لازم […]

حسین هزار جریبی با تبریک هفته گردشگردی ،صنعت گردشگری را درآمدزا و اشتغال زا عنوان کرد و گفت:امروزه صنعت گردشگری در جهان منبع اصلی درامد، اشتغال، توسعه اقتصادی و فرهنگی بشمار میرود.

بخشدار چمستان در گفتگوی اختصاصی با قلم ما،با بیان اینکه گردشگری در اشتغالزایی جوانان منطقه نقش تاثیرگذاری دارد اضافه کرد: باید زیرساختهای لازم در این راستا فراهم شود و با توجه به مواهب الهی که در بخش چمستان وجود دارد میتواند تاثیر گذار باشد.

وی از مهمترین پروژه گردشگری این بخش خبر داد و گفت:سومین پل معلق کشور در بخش چمستان احداث میشود و اگر مجوز محیط زیست را بگیریم این پروژه که در گزناسرا است پروژه گردشگری خوبی خواهد بود اکنون هم در حال پیگیری ها و کارهای مربوط به این پروژه هستیم و خیلی از کارها پیش رفت و سرمایه گذار آن هم آماده است و قطعا شاهد اشتغالزایی و توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد:بخش چمستان با داشتن جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد میتواند بهترین بهترین فرصت برای سرمایه گذاری باشد و می طلبد از ظرفیت و پتانسیل های گردشگری؛ در راستای توسعه زیر ساخت ها و ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کنیم.

هزارجریبی ادامه داد:بخش چمستان با داشتن ۹۰ روستا که البته دو روستا خالی از سکنه هستند و حدود ۵۰ هزار جمعیت ثابت و ۵۰۰ هزار جمعیت شناور در فصول مختلف است که ۷۸ روستای این بخش دارای شورای اسلامی و ۲ روستا دارای شورای پنج نفره هستند.

بخشدار چمستان ادامه داد:همچنین دو منطقه بسیار خوب گردشگری در این بخش داریم که دهستان لاویج با داشتن ۱۳ روستا و آبادی ‌و ۹ روستا که در منطقه آبگرم وجود دارد

وی گفت:از شهر چمستان تا لاویج با مسافت ۱۸ کیلومتر در مسیر فضای سبز و جنگل جز بهترین جاذبه های گردشگری این بخش محسوب میشود که همین سبب جذب گردشگر و توریست میشود و میتوان گفت بخش چمستان از نظر آب و هوایی نگین گردشگری کشور در استان مازندران است.

هزارجریبی گفت:در منطقه واز هم که دارای ۳ روستای واز تنگه،واز سفلی و واز علیا است و جنگلهای هیرکانی واز و دهستان لاویج ثبت شده اند نقش موثری در جذب گردشگر و رشد و توسعه اقتصادی منطقه خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد:بخش چمستان مردمانی بسیار خونگرم و مهمانواز دارد که این سبب میشود تا در ایام مختلف سال شاهد حضور گردشگران زیادی در این منطقه باشیم.

بخشدار چمستان در ادامه با اشاره به کارهای عمرانی صورت گرفته در این بخش خاطرنشان کرد:در ۵۳ روستا این بخش در فاز اول،دوم و سوم طرح هادی اجرا شد که از این تعداد طرح هادی ۲۵ روستا به بهره برداری رسید و مابقی هم در حال انجام است و در حال حاضر در روستای جلیکان علیا و نعمت آباد در دست اجرا است.

همچنین در حوزه برق در بخش چمستان خیلی کار شد و اقدامات خوبی صورت گرفته است که در دوسال اخیر چیزی حدود ۲۷۳ ترانس مشارکتی برای ضعف ولتاژ برق در شهر چمستان نصب شد و پروژه کابل های خود نگهدار درروستای تسبیحکلا در هفته دولت به بهره برداری رسید.

این مسئول اشاره کرد:در حال حاضر در روستای سالده علیا کارهای نصب سیم و کابل در حال انجام است و در روستای نعمت آباد قسمتی انجام شد،روستای خطیب کلای لاویج هم کار به پایان رسید و در روستای تسبیحکلا هم کلا انجام شد و روستاهای دیگر هم در حال پیگیری این پروژه هستند .

هزار جریبی گفت:در بحث کشاورزی اقدامات خوبی در بخش چمستان صورت گرفته که روستاهای شیرکلا،کراتکتی،تورانکلا و روستای انبارده جز روستاهایی هستد که در حفر چاه های و تجهیزات کشاورزی ،سردهانه های کشاورزی کارهای خوبی انجام دادند که با هزینه ۲ میلیارد و نیمی در دو روستای باریکلا و ورازده علیا انجام شد.

وی در ادامه اشاره کرد:در بحث جاده هم در بخش چمستان تقریبا نزدیک به دوماه است که جاده بهدشت روکش آسفالت شده است و بیش از یک کیلومتر محور روستایی باغبانکلا،آهودشت،مرزنده روکش آسفالت صورت گرفته و روکش آسفالت محور واز و لاویج انجام شده است.

همچنین گاز،منطقه واز در هفته دولت سال ۹۸ به بهره برداری رسید که اکنون مردم سه منطقه واز از نعمت گاز برخوردار هستند.

بخشدار چمستان ادامه داد:در حال حاظر در بخش چمستان لایروبی آبندان ها را جهاد کشاورزی را در دست اقدام دارد که آبندان های روستاهای انبار ده،فولادکلا،شیرکلا،مغانده به اتمام رسیده و روستاهای چمازکلا،اسپی کلا در حال انجام است.

همچنین پیگر پروژه ۵ پل آلشرود تا چمستان هستیم که تاکنون پایه های آن زده شد و پل دهستان بنفشه ده به اتمام رسیده و در شرف فازهای بعدی آن هستیم تا به بهره برداری برسد.

هزارجریبی با تقدیر از فرماندار شهرستان نور،حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج، نیروی انتظامی،سپاه،دهیاران و شوراهای اسلامی و شورای بخش و خانه بهداشت، شبکه بهداشت،اظهار کرد: فاصله گذاری اجتماعی در اسفند ماه و فروردین با حمایت فرماندار شهرستان نور با جدیت پیگیری و کنترل ورود و خروج تمام روستاهای چمستان با توجه به همجواری و ارتباط مردم چمستان با آمل و نور اجرایی شد و خوشبختانه بموقع توانستیم شاهد کاهش این بیماری در بخش چمستان باشیم.

بخشدار چمستان با اشاره به اینکه آبندان های بخش چمستان قابلیت گردشگری را دارند و امیدواریم بتوانیم با همکاری اداره گردشگری چمستان و دهیاران هم جذب گردشگر و توریست داشته باشیم تا سبب اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه شودگفت: با توجه به توریستی بودن منطقه در پی بررسی پروژه‌های پل معلق شیشه ای در منطقه گزناسرا هستیم که با آمادگی سرمایه گذار و اجرای این پروژه، چمستان با جذب توریسم، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه می‌تواند در صنعت گردشگری کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اقدامات عمرانی افزود: جاده آلاشرود تا چمستان موانع اجتماعی در مسیر باند شمالی جاده با همت بخشدار سابق رفع شد و این باند به اتمام رسید و در باند جنوبی از آلاشرود تا بنفشه ده حدود ۴۰۰ متر باقی مانده که با انجام آن تا روستای تسبیح کلا باند جنوبی به اتمام می‌رسد.

هزار جریبی  با اشاره به جاده چمستان تصریح کرد: با توجه به طرح ملی، نیاز ضروری به بودجه‌های ملی و استانی است که اداره راهداری، راه و شهرسازی شهرستان، اداره کل راه و شهرسازی استان، فرماندار ساعی و نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی پیگیردریافت بودجه برای ساخت جاده و پل‌های مورد نیاز هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد:یک شهرک گلخانه ای در روستای دارکلا در زمینی از طرف منابع طبیعی و جهادکشاورزی به افرادی که مجوزات گلخانه ای را داشتند اهدا شد و در حال حاضر هم گلخانه آقای ابراهیمی و راشدی افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین در بخش چمستان ۳ پرورش ماهی در کشپل، لاویج و روستای تسبیحکلا فعالیت میکنند، ساماندهی آب های سطحی در روستاها هم یکی از کارهای مهمی بود که دهیاران اقدام به لایروبی انهار کردند تا آب های سطحی جمع آوری شود.

بخشدار چمستان اشاره کرد:یکی از پروژه های اولویت دار ما نصب دکل مخابراتی است که پیگیر آن در بالابازار،نعمت آباد، واز ،جلیکان علیا،شهرک امام و عبدالله آباد هستیم همچنین در روستای نعمت آباد زمین از طرف دهیاری و شورا با همکاری یکی از عزیزان اهدا شد و قرارداد آن با مخابرات صورت گرفته است و در جلیکان علیا هم پایه های اولیه برای دکل صورت گرفت در بقیه جاها پیگیر هستیم تا بزودی این کار انجام شود.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳