كدخبر: 9293 بدون دیدگاه

دشت نور الگویی مناسب برای توسعه گردشگری و جلوگیری از خروج میلیونها دلار ارز از کشور

تاریخ انتشار : در ساعت:
دشت نور الگویی مناسب برای توسعه گردشگری و جلوگیری از خروج میلیونها دلار ارز از کشور

به گزارش قلم ما: امروزه گردشگری بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشورها است که زوایای گوناگونی پیدا کرده و مسئولان همواره تاکید میکنند این صنعت پویا و در آمدزا باید به هویت چندبعدی نزدیک شود چرا که حمایت از صنعت گردشگری علاوه بر توسعه منطقه راهگشایی برای اشتغالزایی و جذب گردشگران و موضوع […]

به گزارش قلم ما:

امروزه گردشگری بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشورها است که زوایای گوناگونی پیدا کرده و مسئولان همواره تاکید میکنند این صنعت پویا و در آمدزا باید به هویت چندبعدی نزدیک شود چرا که حمایت از صنعت گردشگری علاوه بر توسعه منطقه راهگشایی برای اشتغالزایی و جذب گردشگران و موضوع مهم خروج ارز به خارج از کشور میباشد.

یکی از معضلاتی که باید به آن توجه ویژه بشود این است که اکثر مردم برای مسافرت به کشورهای خارجی ترکیه،دوبی و خیلی از جاهای دیگر رفته و بسیاری از آنها در این سفرها واحدهای گردشگری را خریداری میکنند فقط بخاطر اینکه بتوانند چندماه از سال را در آنجا بمانند.

ولی باید به این نکته توجه کرد که حمایت از مجتمع های تفریحی، توریستی میتواندضمن ایجاد اشتغال و توسعه مانع خروج میلیون ها دلار ارز به خارج از کشور بشود.

برای نمونه میتوان به مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور که یکی از بزرگترین سایتهای گردشگری کشور در استان مازندران است اشاره کرد.

این مجتمع هم در بحث گردشگری و هم در بحث سرمایه گذاری فعال است و این زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است تا بتوانند ضمن خرید واحدهای اقامتی در یکی از بهترین نقطه استان مازندران تجربه مسافرتی بینظیر را داشته باشند و هم از این مجتمع های گردشگری در کشور حمایت میشود تا ارزی از کشور خارج نشود.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور هم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما نقش تاثیر گذار مجتمع های تفریحی و توریستی را در گردشگری و اشتغال زایی انکار ناپذیر دانست و اظهار کرد: گردشگری بعنوان یکی از بزرگترین و متنوع ترین فعالیتهای خدماتی در جهان،علاوه بر نیروی انسانی فعال در مشاغل تخصصی خود با تعداد زیادی از نیرو های انسانی در سایر مشاغل در ارتباط است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران هم با بیان اینکه صنعت گردشگری پرچمدار اشتغالزایی در کشور است گفت: مزیت های مجتمع های گردشگری این است که میتوان بصورت متمرکز برایشان مدیریت و برنامه ریزی داشت.
سیف الله فرزانه دشت نور را یکی از سایت های گردشگری فعال در کشور و استان مازندران دانست و گفت: این مجتمع میتواند الگوی مناسبی برای گردشگری باشد.

علی شادمان فرماندار شهرستان نور هم به میزان اثرگذاری مستقیم مجتمع های تفریحی،توریستی در اقتصاد جامعه میزبان اشاره کرد و گفت:وجود مجتمع های تفریحی،توریستی سبب تقویت صنعت گردشگری میشود.

وی اشاره کرد: تجربه موفق سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد دشت نور که سبب اشتغال نیروهای بومی منطقه شده است راه را برای استمرار این فعالیت ها هموار کرده و ما هم از این سرمایه گذاری ها استقبال میکنیم.

وحید سیروس کبیری سرمایه گذار مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور با بیان اینکه صنعت گردشگری مهمترین ایجاد عامل اشتغال پایدار منطقه است گفت:استان مازندران به لحاظ توسعه صنعتی و گردشگری شرایط ممتازی در کشور دارد و مسئولان کشوری و استانی میتوانند با حمایت از مجتمع های گردشگری ضمن ایجاد اشتغال مانع خروج میلیون ها دلار ارز به خارج از کشور شوند.

نعمت گرجی گفت:دشت نور با هدف ایجاد گردشگری در استان مازندران است که باعث جلوگیری از خروج ارز و مسافر به کشورهای خارجی می شود.

مدیر مجتمع افزود:دشت نور از ظرفیت های جدید است که با هدف توسعه و رونق گردشگری در این منطقه ایجاد شده است و گردشگران میتوانند ضمن حمایت از این مجتمع در راستای سرمایه گذاری و واحدهای اقامتی دشت نور هم فعالیت کنند‌.

گرجی در ادامه گفت:با تعاملی که با سرمایه گذار این مجموعه داریم خوشبختانه از اولویت های ما بکار گیری نیروهای بومی منطقه و اول از خود افراسیابکلا و بعد روستای همجوار باشند که تا کنون ۴۰نفر بطور مستقیم و صدها نفر غیر مستقیم در اینجا مشغول بکار شده اند و تا جایی که بتوانیم تلاش میکنیم تا پیمانکار از بومی استفاده نماییم.

وی افزود:احداث دشت نور در این روستا یکی از اتفاقات خوب در این منطقه بود و کارهای عمرانی خوبی برای افراسیابکلا انجام شد.

گرجی گفت: هزینه پل ورودی و کل تیربرق فشار قوی و سیم برق را تعویض نمودیم و تیر برق ۹متری و چراغ روشنایی ورودی افراسیابکلا به طول ۱۱۵۰متر انجام شد.

همچنین گود برداری و شن ریزی ۱۱۵۰متر از گنج یاب تا بنگاه مفیدی کمک به پل داخل روستا و هزینه ساخت دیواره کانال جوی آب بغل مسجد و کمک مالی به باشگاهای شهرستان نور از جمله این اقدامات بود.

وی با بیان اینکه کمکهای دشت نورفقط مختص افراسیابکلا نیست ادامه داد: کمک هزینه آسفالت وکمک به مسجد هردرود و کمک مالی و کاشی وسرامیک به شورا ودهیاری کلین خونی وخیلی کمک ها دیگر از جمله اقداماتی بود که سرمایه گذار این مجتمع برادران سیروس کبیری انجام دادند.
همچنین با وجود این مجتمع و با امکانات خوبی که دارد و بعنوان برند گردشگری کشور در استان میباشد که سالانه گردشگران زیادی را جذب میکند و لازم نیست گردشگران برای تعطیلات به خارج از کشور بروند و سالانه کلی ارز از مملکت خارج شود. و حمایت از این مجتمع های گردشگری بهترین حمایت در راستای حمایت از کالای ایرانی میباشد.
امیدواریم با این اقدامات شایسته و توسعه گردشگری رونق منطقه ما بیش از گذشته رقم بخورد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳