كدخبر: 9208 بدون دیدگاه

معاون دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان نور: ☑️ #ارتقای_بهره‌وری در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید به آن به ویژه در #دوره_ابتدایی توجه کرد.

تاریخ انتشار : در ساعت:
معاون دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان نور:  ☑️ #ارتقای_بهره‌وری در آموزش و پرورش ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید به آن به ویژه در #دوره_ابتدایی توجه کرد.

به گزارش قلم ما: معاون_آموزشی آموزش و پرورش در جلسه کارگروه آموزش ابتدایی شهرستان نور که با حضور فعالان آموزش ابتدایی،کارشناس آموزش ابتدایی، مشاور آموزش ابتدایی، راهبر آموزشی و سرگروههای آموزش ابتدایی با رویکرد #تدوین_برنامه_های_عملکردی_آموزش_ابتدایی در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ ،برگزار شد اظهار داشت : لازم است دانش آموزان آگاهی ها و توانمندی های ضروری برای […]

به گزارش قلم ما:

معاون_آموزشی آموزش و پرورش در جلسه کارگروه آموزش ابتدایی شهرستان نور که با حضور فعالان آموزش ابتدایی،کارشناس آموزش ابتدایی، مشاور آموزش ابتدایی، راهبر آموزشی و سرگروههای آموزش ابتدایی با رویکرد #تدوین_برنامه_های_عملکردی_آموزش_ابتدایی در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ ،برگزار شد اظهار داشت : لازم است دانش آموزان آگاهی ها و توانمندی های ضروری برای زندگی اجتماعی را بیاموزند تا در رشد و اعتلای جامعه خود موثر باشند.

وی از تدوین دوره های #توانمند_سازی_آموزگاران در حوزه های آموزشی در درسهای هنر، کارو فناوری،تفکر وپژوهش، ریاضی، علوم و ادبیات ،وهمچنین در حوزه های ،تولید محتوا الکترونیکی ،درس پژوهی ،برنامه جابر،طرح کرامت و….. خبر داد و گفت: #ارتقاء_بهره_وری در آموزش و پرورش نه تنها به توسعه اقتصادی اجتماعی کمک می کند، بلکه از طریق تربیت نیروی انسانی کارآمد و خلاق می تواند موجب #اعتلای_کشور شود.

جهاندار_لاشکی با تاکید بر نحوه اجرای #طرح_تکالیف_محور در دوره #اول_ابتدایی با توجه به تاکید وزیر در خصوص #حذف_مشق_شب در این دوره و #سبک_سازی_کیف دانش آموزان اظهار داشت: در این رابطه چارچوبی تهیه شده که در برگیرنده مهارت های مورد نظر در سند برنامه درسی ملی همچون انضباط اجتماعی، مسئولیت پذیری، حفظ محیط زیست، آموزش شهروندی، استفاده درست از منابع است و معلمان می توانند متناسب با این مهارت ها همراه با خلاقیت های خود برنامه ها را دنبال کنند.

#معاون_دستگاه_تعلیم_و_تربیت شهرستان نور از چگونگی اجرای شیوه نامه #معلم_فکور و تدوین برنامه های خاص با توجه به ویژگی های عاطفی، شناختی، اجتماعی و جسمانی دانش آموزان حوزه ابتدایی جهت #شاداب_سازی این مدارس خبر داد و گفت : به همان نسبتی که تعلیم و تربیت علمی مهم است تربیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و معنوی دانش‌آموزان نیز اهمیت دارد و باید معلمان با توجه به رسالتشان دانش آموزانی #فکور و #کارآفرین پرورش دهند.

#محمد_مهدی_جهاندار_لاشکی از برگزاری دوره های #روانشناسی و #تربیتی برای آشنایی بیشتر #آموزگاران با ویژگی های رشدی این دوره خبر داد و از برگزاری دوره های #ضمن_خدمت جهت آشنایی #مدیران و #آموزگاران با انواع اختلالات یادگیری و نحوه تعامل با این دانش آموزان در کلاس و مدرسه و چگونگی برطرف نمودن مشکلات این دانش آموزان را از #اهمیت_بالایی برخوردار دانست و ازجمله برنامه هایی که در جهت #شاداب_سازی مدارس در حال انجام می باشد را انجام برنامه #یک_روز_شاد_و_خلاق در مدارس #ابتدایی از طرف #پژوهشسرای_دانش_آموزی امام جعفر صادق ( ع ) #نور عنوان کرد.

ایشان برگسترش آموزش #مهارت_زندگی به دانش آموزان در حوزه ابتدایی متناسب با سن دانش آموزان خبر داد و تاکید نمود: دوره ی #ابتدایی از دوره های مهم حساس و موثر درزندگی_فردی و اجتماعی است.

در پایان جهاندار لاشکی از برگزاری دوره های آموزش خانواده با تاکید بر سبک های فرزند پروری ،تربیت جنسی ،تربیت دینی و عقیدتی در جهت توانمند سازی دانش آموزان و خانواده خبر داد و اظهار داشت: فرزند در خانه و در دامان والدین رشد می کند و آماده ی ورود به مرحله ی دیگری می شود، خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه ای محسوب می شود و وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد درخانه،مدرسه و جامعه انجام می گیرد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳