كدخبر: 6956 بدون دیدگاه

معاون فرماندار نور: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی حساس باشند

تاریخ انتشار : در ساعت:
معاون فرماندار نور: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی حساس باشند

به گزارش قلم ما: سعید یزدانی در جلسه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه شهرستان نور که صبح امروز در محل فرمانداری تشکیل شد در ابتدا با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این روز بزرگ یادگاری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ جهان […]

به گزارش قلم ما:

سعید یزدانی در جلسه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه شهرستان نور که صبح امروز در محل فرمانداری تشکیل شد در ابتدا با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این روز بزرگ یادگاری از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ جهان اسلام ثبت شده و به عنوان روزی است که فریاد مستضعفین جهان بر مستکبران ومزدوران و باحضور مردم در این نمایش دینی و سیاسی خودش را نشان می دهد.

معاون فرماندار در ادامه افزود : شاخص آماری برای تصمیم گیری کلان کشور ، استان و شهرستان در گرو آمار و اطلاعات دقیق است و از ماموریت هائی که اداره ثبت احوال در دستور کارخود دارد ثبت ولادت ، فوت ، ازدواج و طلاق وارائه آماردقیق است .

یزدانی با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات صحیح دربرنامه ریزی ها، برلزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی و اداری و مردم با ثبت احوال در ثبت بموقع وقایع حیاتی چهارگانه تاکید کرد.
این مسئول گفت: برای تحقق این همکاری ها بویژه همکاری های مردمی باید ثبت وقایع حیاتی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود زیرا هرگونه سوء استفاده از اسناد هویتی (کارت ملی و شناسنامه) پیامدهای ناگوار اجتماعی و بعضا امنیتی برای کشور به همراه می آورد.

معاون فرماندار نور خاطر نشان کرد: اسناد سجلی مهمترین سند هویتی یک فرد در هر جامعه است که نقش اساسی در برنامه ریزی ها و هدف گذاریهای خرد و کلان آن جامعه محسوب می شود و بهمین دلیل اجرای دقیق و بموقع ثبت وقایع حیاتی می تواند در پردازش اطلاعات و آمار موثر و مفید باشد

وی با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی، گفت: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید حساس باشند، چرا که مهلت اعلام ولادت حداکثر ۱۵ روز پس از تاریخ ولادت طفل و مهلت اعلام فوت نیز حداکثر ۱۰ روز پس از تاریخ فوت است. وی اظهار داشت: نباید پراکندگی شهرها و روستاهای شهرستان موجب دیر ثبتی وقایع حیاتی شود، لذا در این خصوص شهرداری‎ها و دهیاری‎ها می‌توانند کمک شایانی به ثبت احوال داشته باشند.

در ادامه جلسه هاشمی سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان نور و جعفریان رییس ثبت و احوال چمستان گزارشی از ثبت وقایع حیاتی چهارگانه وآمار عملکردی سال ۱۳۹۵ و مقایسه آن با مدت مشابه سالهای قبل ارائه نمودند

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳