كدخبر: 6938 بدون دیدگاه

شهردار رویان در همایش شوراها و مدیریت نوین استراتژی توسعه شهر رویان،برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله شهری راتشریح کرد:

تاریخ انتشار : در ساعت:
شهردار رویان در همایش شوراها و مدیریت نوین استراتژی توسعه شهر رویان،برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله شهری راتشریح کرد:

به گزارش قلم ما: شهردار رویان در همایش شوراها و مدیریت نوین شهری بعنوان یکی از سخنرانان این همایش با موضوع استراتژی توسعه شهر رویان،برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله رویان اظهار داشت:شهرداری ها یک نهاد اجرایی غیردولتی هستند که مدیریت خدمات شهری را برعهده دارند. شهردار رویان با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است، […]

به گزارش قلم ما:

شهردار رویان در همایش شوراها و مدیریت نوین شهری بعنوان یکی از سخنرانان این همایش با موضوع استراتژی توسعه شهر رویان،برنامه راهبردی عملیاتی ۵ ساله رویان اظهار داشت:شهرداری ها یک نهاد اجرایی غیردولتی هستند که مدیریت خدمات شهری را برعهده دارند.
شهردار رویان با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است، روح دارد و نسبت به رفتاری که با آن می‌شود واکنش نشان می‌دهد افزود:شیوه اداره این موجود زنده بر اساس قوانین مدون در ادوار مختلف مورد بازنگری قرار گرفته است که علت آن هم نیازهای به روز جامعه بوده است.
مهندس توکلی تصریح کرد:شهرها موجودات دارای حیات هستند و نمیتوان با این موجودات دارای حیات غیر حیاتی برخورد کرد.
شهردار رویان با اشاره به اینکه شهر توسط شوراها و شهردار مدیریت میشود اظهار کرد: امروزه کیفیت زندگی شهری و ارتقای آن به هدف اصلی بسیاری از سیاستها، برنامه ها و اقدامات مدیران شهری تبدیل شده است و به عنوان شاخصی از عملکرد تصمیم گیران و مدیران مورد استفاده قرار می گیرد اما بحثی که در حال حاضر گریبان جامعه ما را گرفته است بحث روزمره گی شهری است وبهترین راه برون رفت از این روزمره گی تجربه شهرها و دارای سبک مدیریت و با برنامه است و مدیران باید با رهایی از روزمره گی چشم انداز و برنامه ها را مشخص کنند.
وی گفت:آنچیزی که امروزه ملاک عمل در کلانشهرها است استراتژی توسعه شهری است و راهبرد توسعه شهری به سمت برنامه ریزی شهری با استفاده از برنامه استراتژی توسعه شهری پیش می رود.
مهندس توکلی تأکید کرد: برنامه ریزی در شهرداری ها به سه بخش راهبردی، متعارف و استراتژیک تقسیم شده که در این تقسیم بندی برنامه ریزی راهبردی توسعه شهری رویکرد جدیدی در برنامه ریزی و مدیریت توسعه عمران شهری است.
وی افزود: این شیوه برنامه ریزی متکی بر اصول توسعه پایدار شهری، چشم انداز تدوین اهداف توسعه، رویارویی همه جانبه و منظم با مسائل اساسی شهر و دست یابی به نتایج مناسب برای عموم استوار است.
شهردار رویان مطالبه گری مردم را عامل سازنده ای برای پیشبرد برنامه های شهری دانست و گفت: بی شک مردم باید در پیشبرد برنامه های مدیریت شهری مطالبه گر باشند، زیرا این امر باعث می شود تا مدیران بدنبال کارهای جدیدی باشند وتلاش ما بر این است تا در ارتقای خدمات شهری به مردم، گام های بزرگتری برداشته شود.
مهندس توکلی در ادامه به شاخص های برنامه ریزی راهبردی اشاره و تصریح کرد: ترکیب استراتژی های واکنشی و بازدارنده، انعطاف پذیر، برنامه ریزی، بودجه ‌بندی، اجرای یک پارچه، متمرکز و گزینشی برای شناسایی مسائل کلیدی، رویکرد تمرکز زدایی، فرآیند محور و عمل محور از مهم ترین این شاخصه ها محسوب می شود.
وی ادامه داد: شهرداری رویان در یک برنامه‌ی چشم‌انداز ۲۰ ساله با مقاطع ۵ ساله بعنوان برنامه عملیاتی و راهبردی شهر رویان مصوب شد و بودجه شهر را بر اساس این برنامه راهبردی،عملیاتی تصویب کرده ایم و جزمحدود شهر در استان مازندران و کشور هستیم که با این برنامه راهبردی در راستای اجرای استراتژی توسعه شهری کار می کنیم.
مهندس توکلی در پایان افزود:اهمیت و جایگاه نهاد مردمی شوراها آنچنان است که علاوه بر تمرین دموکراسی در جامعه، پازل قدرتمند و پر اهمیتی را در عرصه مدیریت و خدمات شهری داراست و از این رو مشارکت آگاهانه مردم در این انتخابات، تعیین کننده و اساسی خواهد بود.
به عبارت دیگر با انتخاب یک شورای کارآمد، می توان به شهری خوب دست یافت که از نظر عمرانی، خدماتی، رفاهی- تفریحی، فضای سبز، اماکن هنری و فرهنگی و … زبانزد و نمونه باشد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳