كدخبر: 6923 بدون دیدگاه

شهردار ایزدشهر تشریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیرت شهری دست بیابی به منابع مالی است

تاریخ انتشار : در ساعت:
شهردار ایزدشهر تشریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیرت شهری دست بیابی به منابع مالی است

به گزارش قلم ما از شهرستان نور، شهردارایزدشهردر همایش شوراها و مدیریت نوین شهری بعنوان یکی ازسخنرانان این همایش با موضوع ” نقش درآمد پایدار در حوزه عمرانی اظهار داشت:امروزه مدیریت شهری تحول یافته است و شهرها برای رفاه و آسایش بیشتر شهروندان مدیریت میشوند.این موضوع بخصوص در ارتباط با توسعه پایدار بیشتر اهمیت می […]

به گزارش قلم ما از شهرستان نور،

شهردارایزدشهردر همایش شوراها و مدیریت نوین شهری بعنوان یکی ازسخنرانان این همایش با موضوع ” نقش درآمد پایدار در حوزه عمرانی اظهار داشت:امروزه مدیریت شهری تحول یافته است و شهرها برای رفاه و آسایش بیشتر شهروندان مدیریت میشوند.این موضوع بخصوص در ارتباط با توسعه پایدار بیشتر اهمیت می یابد.

شهردار ایزدشهر افزود:شهر پدیده ای چندبعدی، پیچیده و پویاست و برنامه ریزی دقیق و کامل برای تمام عناصر آن امری دشوار است و بر همین اساس، به عنوان مصرف کننده و توزیع کننده اصلی کالاها و خدمات، کانون توجه بحث پایداری شده اند. با توجه به این که توسعه پایدار بیش از هر معیاری بر معیارهای کیفی و انسانی تأکید می کند، بنابراین به منظور دستیابی به یک وضعیت پایدار واقعی در شهرها، تدوین سیاست هایی جهت حصول به شهرهای پایدار ضروری می نماید.

وی گفت:علیرغم اهمیت جنبه های اقتصادی توسعه، به نظر می رسد که توسعه چیزی بیش از رشد اقتصادی است و گذشته از بهبود سطح مادی زندگی، عدالت اجتماعی و ارزش ها و سنت های بومی را نیز در بر می گیرد. لذا توسعه را می توان به معنای ارتقاء مستمر جامعه و نظام اجتماعی به سوی زندگی بهتر دانست. و به عبارت دیگر توسعه فرایندی است که شرایط زندگی نامطلوب را به مطلوب تبدیل می کنند. بر این اساس هدف اساسی توسعه را بهره رساندن به انسان می‌دانند که بهبود کیفیت زندگی را در بر می‌گیرد و در قالب افزایش درآمد و گسترش اشتغال و رفاه عمومی امکان بروز می‌یابد.

شهردار ایزدشهرتصریح کرد: گام نخست برای انجام اصلاحات عمیق و ساختاری در بطن شهر یافتن و ساختن الگویی مناسب برای پیشرفت و عمران شهری است که مدیریت شهری نیز با اشراف بر این مهم به دنبال پایه ریزی تفکری جدید و اصولی با هدف تحول، انتفاع و پویایی شهری است.

این مسئول گفت: رسیدن به اهداف و آرمانهای جامعه شهری نیز امری مهم است، همه سیستم های خدمات رسان برای تحقق اهداف شهر و شهروندی تلاش می کنند؛ برای پایدار بودن این تلاش ها و ماندگاری آن در پروسه زمان نیاز است راه تازه ای پیش بینی شود که به زعم همه کارشناسان شهری دستیابی به توسعه پایدار بهترین روش برای تامین نیاز آیندگان است.
مهندس یحیی پور با بیان اینکه اکثر شهرداری های کشور از طریق فروش تراکم ،عوارض ساختمانی،عوارض تخلفات جرایم
اداره می‌شود تصریح کرد:این ۳ دست یابی به توسعه ی پایدار شهری از منظر در آمدی پایدار را ناممکن می سازد.

شهردار ایزدشهر در ادامه گفت:حفظ کیفیت محیط شهری-توسعه زیر ساخت ها برای ایجاد خدمات به شهروندان؛در بلند مدت نیاز به برنامه ریزی صحیح و دقیق دارد.
وی اشاره داشت:در حوزه عمران ،احداث راه دسته ای ،جمع آوری آب های سطحی،ایجاد پارک ها بزرگ با شهربازی های مدرن.طرح بدون اعتبار درحد یک ایده باقی می‌ماند.
مهندس یحیی پوربا بیان اینکه شوراهای شهرها مغزمتفکر یک شهر هستند گفت: شوراها در برنامه ریزی و مدیریت شهری به عنوان یک مشاور برای شهردار و مجموعه شهر است و نقش مؤثری ایفا می کند.

یکی از این نگاه های مثبت شورای شهر دست یابی به توسعه شهری پایداراست.که در بند ماده ۷۷ قانون ،شوراها به صراحت در خصوص وضع عوارض به آنها واگذار شده است.
شهردار ایزدشهر گفت:شورای شهرباید در بحث گردشگری-سرمایه گذاری در دریا -جنگل-مکان های تفریحی-فرهنگی-جشن ها-تالار ها-مسکن-تجاری-سازه های تبلیغاتی مدرن شهری ورود چرا که باعث رشد و رونق اقتصادی منطقه میشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود راهکارهای دست یابی به توسعه ی شهری پایداررا جذب سرمایه گذاران خارجی-شفاف سازی امور برای عامه مردم –فروش اوراق مشارکت از راه هایی است که هم موجب جریان نقدینگی در فعالیت های شهری می گردد و هم باعث مشارکت مردم در توسعه شهرها می شود. در این طرح مردم به نوعی جز سهامداران شهر محسوب می گردند.مدیریت هزینه، که به منظور پرهیز از دوباره‌ کاری ‌ها، کارهای کارشناسی نشده، حرکت بدون برنامه ریزی ، سلیقه‌ای و یا بخشی تصمیم گرفتن و عدول از تصمیمات گذشته و…تخصیص بخشی از مالیات های محلی به شهرداری ها و ورود عزیزان شورای شهر برای طرح تفصیلی دانست و اظهار داشت:یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیرت شهری دست بیابی به منابع مالی است.

شهردار ایزدشهرافزود:همچنین در حوزه عمران میتوان به احداث راه دسترسی،جمع آوری آبهای سطحی، ایجاد پارک های بزرگ با شهربازی مدرن،ساماندهی و بهسازی معابر شهری،ایجاد شور ، نشاط و سرزندگی در بین شهروندان ( زیرساختها و فضاهای سبز) زیباتر و غنی تر کردن محیط زندگی و بالا بردن کیفیت آن با توجه به کمبود وقت اشاره داشت.

وی در پایان حداکثری مردم در پای صندو‌ق‌های رأی را مهمترین مسئله عنوان کرد و بیان داشت: امنیت ایران و داشتن آرامش یکی از موهبت‌های نظام اسلامی است که با مشارکت تمام آحاد مردم در انتخابات، امنیت کشور با استحکام بیشتری ادامه خواهد داشت.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳