كدخبر: 5100 بدون دیدگاه

رییس شورای رویان:چشم انداز مدیریت شهری رویان بر پایه ی توسعه پایدار و توسعه فرهنگی با اقتصادی پویا است

تاریخ انتشار : در ساعت:
رییس شورای رویان:چشم انداز مدیریت شهری رویان بر پایه ی توسعه پایدار و توسعه فرهنگی با اقتصادی پویا است

رییس شورای اسلامی شهر رویان در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار داشت: اداره شهر ساحلی رویان تفکری سازنده، دور اندیشی آگاهانه و برنامه ریزی های مدبرانه می خواهد و با وجود مهندس توکلی شهردار محترم رویان و اعضای محترم شورای شهر به این مهم دست یافتیم برای توسعه شهر رویان متوقف نمی شویم کامبخش […]

رییس شورای اسلامی شهر رویان در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار داشت: اداره شهر ساحلی رویان تفکری سازنده، دور اندیشی آگاهانه و برنامه ریزی های مدبرانه می خواهد و با وجود مهندس توکلی شهردار محترم رویان و اعضای محترم شورای شهر به این مهم دست یافتیم
برای توسعه شهر رویان متوقف نمی شویم
کامبخش سالاریان رئییس شورای شهر رویان در گفتگوی اختصاصی با قلم ما بیان داشت: فلسفه وجودی شورا مشارکت بستن در تمام زمینه های عمومی است. شورا یک سازمان مردم نهاد است و دامنه فعالیت مشارکتی خود را فراتر از منافع ملموس و جاری می داند و سطح بالاتری از مشارکت را جستجو می کند در حقیقت در این سطح از مشارکت ترکیبی از فعالیت ها با ابعاد مختلف وجود دارد. آثار ملموس و روشن مشارکت هم تاثیر مثبت ،افزایش مثبت اندیشی از فرایند مشارکت شده قوت پیدا می کند و احساس بی قدرتی کاهش می یابد. بنابراین شورا ها با نمایان کردن خواست مردم در راستای مردم سالاری و مشارکت واقعی حرکت می کنند و بصورت خلاق، مستقل، نقاد و سازنده به ایفای دو وظیفه مهم تصمیم گیری و نظارت می پردازند. و با این رویکرد به اهداف سازنده ی خود برای رشد و آبادانی هر چه بیشتر نزدیک می شوند. حرکت و رشد مثل رودخانه است باید مدام در جریان باشد تا این پویایی و پرتحرکی در کالبد شهر تزریق شود و ما هم برای توسعه رویان متوقف نمی شویم.
در تمام حوزه های خدمت رسانی مدیریت شهری بصورت کارشناسی وارد شدیم
همانطور که گفته ام برنامه ی مدیریت شهری و اعضای محترم شورای شهر پویایی اقتصادی و توسعه پایدار در مجاورت توسعه فرهنگی رویان است. البته با رکود اقتصادی مواجه شدیم و این فرایند حرکت ما را کند کرده است لکن متوقف مان نمی کند و جا دارد از تلاش های بی شائبه همکارانم در شورا، مهندس توکلی شهردار محترم و پرسنل خدوم و سایر دوائر اداری تشکر کنم و قدردان تلاش هایشان هستم. امیدوارم بتوانیم با این تعامل در شان این شهروندان عزیز خدمت رسانی کنیم.
رییس شورای شهر رویان ادامه داد:همانطوریکه ملاحظه می کنید این تلاش و آبادانی در شهر قابل مشاهده است و می توانید ببینید رویان امروز را با رویان دیروز که همه چیز در این شهر مارا به امید تشویق می کند
وی با اشاره به اینکه با وجود تمام تنگناهای پرشماری که از گذشته ها به ارث رسیده است و کار را کمی برای خدمتگزاران سخت کرده است گفت: اینها مهم نیست، باید از این در گذشته ها در گذشت اکنون نوبت برای فرداست، و اعضای شورای شهرهرگز برای رشد و آبادانی رویان متوقف نمی شوند.
سلاریان اضافه کرد:کافی است به آمارهای این عملکرد در تمام حوزه های خدمت رسانی و سندچشم انداز با رعایت امانتداری نیم نگاهی داشته باشید بی اغراق می گویم با وجود شهرداری متخصص و همراهی و همکاری اعضای محترم شورا در تمام حوزه های خدمت رسانی مدیریت شهری بصورت کارشناسی وارد شدیم و به شکل کارها سرو سامان دادیم.
در حوزه عمرانی کارهای شایسته ای به انجام رسیده است
رییس شورای شهر رویان گفت:در حوزه عمرانی کارهای شایسته ای به انجام رسیده است پروژه سدبندی حریم رودخانه سبزرود و فضایی که برای پیاده گان فراهم شده است تا بتوانند در مسیر ورزش کنند و به سلامت خود بپردازند و این مهم در نوع خودش ثروتی بر شهر تولید کرده است، احداث کنارگذر جهت رفع ترافیک، احداث اماکن رفاهی کنار ساحل، دفع آبهای سطحی، پروژه آسفالت سازی کوچه ها و معابر سطح شهر، احداث خیابان ۱۶ متری ضلع شمالی میدان الغدیر به ساحل احیاء و بازآفرینی پارک های سطح شهر، تنظیم سند چشم انداز برای توسعه فرهنگی و توسعه پایدار، برنامه ریزی برای توسعه محله ای، برپایی جشنواره شهروندی تا سطح مشارکت همگانی برای رشد و توسعه شهر فراهم شود. موکد کردن سیاست ها در چارچوب توسعه گردشگری رفاهی و جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان در سطح ملی و محله ایی تا فرصت های ایجاد شده برای شهروندان تبدیل به ثروت شود و این همه در راستای تحقق توسعه و پیشرفت کشور که در گروه اجرای اقتصاد مقاومتی است اقدامات موثری صورت گرفته است همچنین احیا و باز آفرینی ساحل جهت رفاه حال شهروندان و گردشگران تا در محیطی فرح بخش اوقات فراغت را سپری کنند، پیاده رو سازی با یک فرم خلاق و زیبا که شهروندان احساس خوشبختی کنند وقتی شهر را احداث و بازآفرینی پارک های سطح شهر، ایجاد کانال جهت رفع آبهای سطحی، ایجاد دیوار حائل در دو طرفه رودخانه سبزرود، احداث آرامستان شهدا، آسفالت کوچه ها و خیابان های سطح شهر، ایجاد روشنایی در کوچه و معابر سطح شهر، افزایش سرانه فضاهای سبز شهری مواردی از این دست بسیار است که اکنون در این مکان نمی گنجد.

چشم انداز مدیریت شهری رویان بر پایه ی توسعه پایدار و توسعه فرهنگی با اقتصادی پویا است

وی عنوان کرد:چشم انداز مدیریت شهری رویان بر پایه ی توسعه پایدار و توسعه فرهنگی با اقتصادی پویا در عرصه های شهری تعریف شده است. امروز رسالت اعضای محترم شورای شهر رویان بر این است تا به نیازهای حال و آینده شهروندان پاسخ دهد و بدون مطالعه این سند چشم انداز اصلا آینده روشنی نمی توان تصور کرد. این مطالعات برپایه تحقیق و پژوهش میدانی و ارائه اطلاعات و آمارهای دقیق متناسب با کاستی ها و کمبودها برداشت شده است تا با پشتوانه این مطالعات برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم، و امیدوارم با سعی و کوشش همکاران بتوانیم دست به کاریی بزنیم که غصه سرآید.
بدون حمایت همه جانبه شهروندان نمی توان راه به جایی برد
سالاریان افزود:مهمترین نکته ایی که می توانم اکنون به آن تاکید کنم این است که بدون حمایت همه جانبه شهروندان نمی توان راه به جایی برد و برای جلب مشارکت همگانی باید شهروندان را مشارکت داد. بنابراین شهردار و اعضای محترم شورای شهر رویان برای توسعه و رشد شهر از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا رویان یک شهر مطرح و تاثیر گذار گردشگری در استان مازندران قلمداد شود البته عدم مشارکت شهروندان می تواند به توسعه شهری صدمه جبران ناپذیر ی بزند چراکه عامل توسعه شهرشهروندان هستند و با مشارکت همگانی در تمام عرصه ها می توانند کمک حال خدمتگزاران باشند و ما هم جز منافع مردم باید همه چیز را فراموش کنیم مردم می دانند که چه می خواهند، همیشه راه صحیح را نشانمان دادند. بنابراین با عدم خرد جمعی نمی توان به توسعه پایدار دست پیدا کرد باید به هم اعتماد کنیم باید در جریان متبادل و تعامل آن اعتماد لازم را افزایش دهیم.

جذب سرمایه گذاری و رسیدن به توسعه پایدار
رئیس شورای شهر رویان در پایان گفت:ارتقا سطح کیفی زندگی عمومی شهروندان در ابعاد مادی و معنوی یکی از مهم ترین برنامه های مدیریتی و اصول سیاست های راهبردی مردم در شورا است و مدیریت شهری برای جذب سرمایه گذاری و رسیدن به توسعه پایدار در گام نخست برای جلب مشارکت کار آفرینان و سرمایه گذاران، قانون را برایشان ساده نویی کرده است یعنی با بسته های تشویقی طراحی خواهیم کرد تا با اعتماد و آرامش در یک بستر مساعد سرمایه گذاری کنند بی آنکه بهراسند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳