كدخبر: 3151 بدون دیدگاه

استاندار مازندران خبر داد :ایجاد ۲۲۰۰ فرصت شغلی در مازندران تا پایان تابستان امسال

تاریخ انتشار : در ساعت:
استاندار مازندران خبر داد :ایجاد ۲۲۰۰ فرصت شغلی در مازندران تا پایان تابستان امسال

استاندار مازندران گفت: تا پایان تابستان امسال ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای متقاضیان کار در استان فراهم می‌شود. به گزارش خبرنگار قلم ما از شهرستان محمودآباد، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان که در محل مرکز آموزش مدیریت نفت محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای […]

استاندار مازندران گفت: تا پایان تابستان امسال ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای متقاضیان کار در استان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار قلم ما از شهرستان محمودآباد، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان که در محل مرکز آموزش مدیریت نفت محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای بهره‌وری بیشتر و افزایش تولید و عدم وجود مشکل فروش محصولات تولیدی از محوری‌ترین رویکردهایی است که در این کارگروه دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: مسؤولیت پیگیری و رفع مشکلات تمام واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان‌ها بر عهده فرمانداران بوده و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران بانک‌های عامل نیز موظف به همکاری در رفع مشکلات پیشروی این واحدها هستند.

استاندار مازندران افزود: تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی در یک ماه آینده به تمام متقاضیان برابر مصوبه کارگروه استانی به شرط فراهم‌سازی فرصت شغلی برای جذب جوانان بیکار و جویای کار پرداخت شده و نظارت‌های لازم برای عدم انحراف تسهیلات از حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در واحدها از سوی دستگاه‌های ذیربط صورت می‌گیرد.

این مسؤول با تأکید بر دستور رئیس جمهور در جلسه مشترک هیأت دولت و استانداران مبنی بر پیگیری ایجاد اشتغال در استان‌ها، ادامه داد: حتی اگر یک مورد فرصت شغلی در منطقه با پیگیری مدیران اتفاق می‌افتد اعضای این کارگروه موظف به فراهم‌سازی و تسهیل در ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد فرصت شغلی و پیگیری‌های لازم هستند.

فلاح‌جلودار با اشاره به قوانین دست‌و‌پاگیر اداری، گفت: در سال‌های گذشته دستگاه‌های اجرایی مثل بانک‌های عامل، تأمین اجتماعی و امور مالیاتی نمی‌توانستند وارد فضای توسعه اشتغال شوند ولی اکنون رفته رفته فضا باز شده و باید با همکاری و مشارکت این ادارات در رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در حوزه صنعت، تصریح کرد: وضع ما باید به نسبت سایر استان‌ها بهتر باشد و با توجه به قوانین و دستورالعمل‌های موجود یکسری سخت‌گیری‌هایی در گذشته وجود داشته که با این پیگیری‌ها این دسته از مشکلات در حال رفع شدن است.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران گفت: براساس آخرین بررسی‌های به‌عمل آمده با حضور مدیران بانک‌های عامل استان و متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلات ۲۲۱ واحد تولیدی از مجموع ۳۵۳ واحد در ۱۵ شهر مازندران رفع شد و جلسات این کارگروه به‌صورت تخصصی در سایر شهرهای استان برگزار می‌شود.

این مسؤول افزود: باید تا پایان تابستان امسال ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای متقاضیان کار در استان فراهم شود و این جلسات به‌صورت کارگاهی بوده و باید فرهنگ جامعه به سمتی برود که بانک‌ها تکلیفشان را دنبال کنند و تولیدکننده هم انگیزه لازم را داشته باشد و در حال حاضر در مازندران نگاه بانک‌ها بهتر شده و تعامل خوبی بین بانک‌ها و بخش خصوصی وجود داشته و گام‌های خوبی در مازندران گرفته شده است.

فلاح‌جلودار با اشاره به رشد اقتصادی چهار درصدی در بخش کشاورزی، تصریح کرد: باید رشد اقتصادی در مازندران با توجه به قابلیت‌های موجود تعریف شده و این رشد به هشت درصد رسیده ولی در بخش صنعتی از سایر استان‌ها در رتبه پایین‌تری برخورداریم و در مجموع رشد ۴.۴ درصدی قابل حصول است که تا پایان سال باید به رشد پنج درصد برسیم و این نیازمند تلاش و پیگیری شبانه‌روزی است.

وی در پایان گفت: در این جلسه پرونده ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی شهر محمودآباد به منظور اخذ ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد ۱۰۵ فرصت شغلی جدید به تصویب رسید

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳