كدخبر: 2200 بدون دیدگاه

نخستین جلسه هم اندیشی شورای شهرستان نور برگزار شد.

تاریخ انتشار : در ساعت:
نخستین جلسه هم اندیشی شورای شهرستان نور برگزار شد.

سید ذکریا علوی مقدم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر ابلاغ گردید بیان داشت:اقتصاد مقاومتی یعنی رونق اقتصاد بومی و تولیدات داخلی در مقابل تغییرات و تهدیدات اقتصادی که در جهان بوجود می‌آید که باید در اقتصاد داخلی ما موثر باشد وی با اشاره […]

سید ذکریا علوی مقدم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر ابلاغ گردید بیان داشت:اقتصاد مقاومتی یعنی رونق اقتصاد بومی و تولیدات داخلی در مقابل تغییرات و تهدیدات اقتصادی که در جهان بوجود می‌آید که باید در اقتصاد داخلی ما موثر باشد

وی با اشاره به اینکه شهرستان نور دارای ۵ شهر و  ۳بخش با ۱۹۳ روستا است  که از این تعداد۱۴۱ روستا دارای شورای اسلامی می‌باشد وتعداد کل اعضای شورای اسلامی شهرستان نور نیز ۴۶۵ نفر است گفت: جلسه امروز به همین منظور و در راستای شناسایی ظرفیتها و قابلیت های شهرستان نور برای جذب گردشگران و سرمایه گذاران است  وما می‌توانیم در اینصورت شاهد اقتصاد مقاومتی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان نور گفت: شوراها مظهر حاکمیت ملت و تجلی اراده عمومی هستند و در تثبیت مردم سالاری دینی و تقویت رابطه ملت و حاکمیت نقش اساسی دارند. شوراها توانسته‏ا ند امر خدمت ‏رسانی به مردم را متحول و عمران و آبادانی شهرها و روستاها را با هم ‏فکری و مشارکت توسعه دهند.

اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه عدالت و توسعه خدمتگزاری شوراهای اسلامی شهرستان را شاهدیم که شوراها در بخش جذب مشارکتهای عمومی مردم، عمران و آبادانی شهرها و روستاها در سطح کشور نقش موثری داشته اند و این نشان دهنده روند رو به رشد جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه معضلات اصلی شهرستان را جاده محور نور-چمستان- آمل،سیل سال گذشته در بلده و چمستان که خسارات زیادی برجای گذاشت که در برخی از بخش‌ها هنوز تامین خسارت نشده است دانست و عنوان داشت.طرح هادی روستاهای شهرستان نور که در سال ۹۴ به تصویب رسید شورای اسلامی روستاهای شهرستان با توجه به این که ساختمان‌هایی که در گذشته دارای پروانه و یا کمیسیون تبصره ۱ ماده ۹۹ شهرداری ها اتخاذ رأی کردند در در زمان تصویب طرح هادی از بافت روستا خارج شد.

در ادامه ، هادی خنجری در نشست هم اندیشی شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان نوراظهار کرد: تلاش برای پیشبرد اهداف و سیاست های دولت در شهرها توسط شوراهای اسلامی قابل تقدیر است.

وی این امر را ناشی از اعتماد متقابل دولت و شوراها دانست و گفت: اعتماد دو سویه دولت و شوراهای اسلامی تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و توسعه و آبادانی شهرها را به دنبال داشته است.

فرماندار نور از شوراهای اسلامی به عنوان حلقه اتصال و پل ارتباطی دولت و ملت یاد کرد و افزود: شوراهای اسلامی با پشتوانه مردمی و حمایت های ویژه دولت می توانند در برنامه ریزی های کلان کشور نقش آفرینی کنند. ما باید در جهت رشد و شکوفایی کشور در حوزه اقتصاد به عنوان یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی، تلاش کنیم و از وجود نخبگانی که در اختیار داریم از ظرفیت‌های این منطقه به خوبی بهره بریم و منویات رهبری را در امر اقتصاد مقاومتی محقق سازیم.

آیت الله رحمت الله حاجی زاده هم در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود منطقه امکان پیشرفت وتوسعه شهرستان را وابسته به همت جدی وعملی مسئولین دانست و عنوان داشت: بدون شک تا زمانی که فرهنگسازی صحیحی در خصوص مفهوم و کارکرد اصلی «اقتصاد مقاومتی» در جامعه انجام نشود تحقق این شعار امکان‌پذیر نخواهد بود. باید شرایطی پیش بیاید که این شعار از حد تئوری فراتر رود و در رفتار و زندگی روزمره مردم نمود یابد. حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده گفت: برای تحقق این هدف در مرحله اول باید تعریف دقیقی از اقتصاد مقاومتی داشت تا مردم به شناخت و درک درستی از این مفهوم دست یابند وشوراهای اسلامی و شهرداران  دانشگاهها ، هیئت‌های مذهبی، حلقه های صالحین ومدارس هر کدام یک ظرفیت برای شناخت اقتصاد مقاومتی به مردم محسوب می‌شوند

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳