كدخبر: 16903 بدون دیدگاه

در همایش هفته گردشگری از مجموعه تفریحی توریستی دشت نور بعنوان مجموعه برتر گردشگری در استان مازندران تجلیل شد

تاریخ انتشار : در ساعت:
در همایش هفته گردشگری از مجموعه تفریحی توریستی دشت نور بعنوان مجموعه برتر گردشگری در استان مازندران تجلیل شد

همزمان با روز جهانی گردشگری ، طی مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان مازندران ،فرماندار شهرستان نور و مسئولان استانی و شهرستانی از مهندس سیروس کبیری سرمایه گذار مجموعه تفریحی توریستی دشت نور و مهندس نعمت گرجی مدیریت این مجموعه  بعنوان فعالان حوزه گردشگری تقدیر و تجلیل به عمل  آمد. […]

همزمان با روز جهانی گردشگری ، طی مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان مازندران ،فرماندار شهرستان نور و مسئولان استانی و شهرستانی از مهندس سیروس کبیری سرمایه گذار مجموعه تفریحی توریستی دشت نور و مهندس نعمت گرجی مدیریت این مجموعه  بعنوان فعالان حوزه گردشگری تقدیر و تجلیل به عمل  آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی. گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته گردشگری و افتتاح ۱۱ پروژه گردشگری که خوشبختانه به مرحله بهره‌برداری رسیده است گفت:متاسفانه علی‌رغم ظرفیت‌های خوبی که دارد از جایگاه قابل توجهی برخوردار نیست همه ظرفیت‌های خداوندی کوه، جنگل، دشت و دریا در این شهرستان مهیاست اما در خدمت گردشگری نیست و بدون شک من و همکارانم در این مقوله بی‌تقصیر نیستیم.

وی افزود:در حوزه روستایی به ویژه در کوه‌پایه و کوهستان این شهرستان ظرفیت خوبی را در زمینه گردشگری روستایی داریم اما با وجود این همه پتانسیل تنها شش اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان احداث شده است که آمار خوبی نیست.

برزگر خاطرنشان کرد؛خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ مبحث تسهیلات که مهمترین معضل در زمینه سرمایه‌گذاری است حل می‌شود و این شرایط فراهم شده و در واگذاری و تخصیص اعتبارات مشکلی نداریم.

در ادامه فرماندار شهرستان نور هم در این مراسم با اشاره به جایگاه این شهرستان به عنوان دومین شهرستان پهناور مازندران افزود:در شهرستان نور به فاصله یک ساعت که آب و هوا گرم و شرجی است می‌توان به مکانی رفت که باید از بخاری استفاده شود این فضا در گردشگرپذیرترین کشورهای دنیا که در گردشگری صاحب نام هستند وجود ندارد.

مهندس توکلی با بیان اینکه نور در حد استعدادهای خودش از امکانات گردشگری بهرمند نیست تصریح کرد:با اعتبارات کم گردشگری با توجه به جاذبه‌های بی‌شمار نور، تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذار که بر کدام جاذبه تمرکز کند را سخت کرده و دولت هم پلانی برای شهرستان نور و استان مازندران با این همه تنوع اقلیمی، جاذبه‌های طبیعی، میراث‌فرهنگی فراوان و صنایع‌دستی متنوع ندارد و تصمیم‌گیری برعهده سرمایه‌گذار قرار گرفت که نتیجه این شد.

فرماندار نور با بیان این مطلب که گردشگری با محدود کردن تنوع اقلیمی، برنامه درست، محدود کردن جاذبه طبیعی، و تمرکز بر یکسری ظرفیت خاص می‌تواند رشد کند افزود: این چیزی که ما به‌عنوان گردشگر آمار می‌دهیم افرادی هستند که با خودروی شخصی پر از آذوقه به منطقه‌ای که هنوز برای یک مازندرانی شناخته شده نیست سفر می‌کنند و خروجی چندانی برای استان ندارند.

این مسئول خاطر نشان کرد: تجربه کشورهای موفق در گردشگری نشان می‌دهد سفر با خودرو باید به حداقل برسد و سفر با تور افزایش یابد تا بتوانیم از نتایج این سفر بهرمند شویم.

مهندس توکلی در ادامه گفت:برخی از روستاها از اول مهر تا اردیبهشت سال بعد خالی از سکنه می‌شوند اگر بوم‌گردی در این روستاها شکل گیرد و این ظرفیت‌ها که در طول سال خالی است به‌عنوان خانه مسافر به کار گرفته شود هم نیاز مردم به ویلا و تغییر کاربری‌ها کنترل می‌شود و هم به اقتصاد خانواده کمک خواهد شد.

فرماندار نور افزود:بلده نور با استان البرز و تهران هم مرز است و از یکماه بعد برف داریم اما فضای گردشگری زمستانی مغفول مانده است.

مهندس توکلی تاکید کرد:ما نمی‌توانیم ادبیات گردشگری را با کشورهایی که فرهنگ رفتارشان با ما متفاوت است منطبق کنیم باید در ظرف کشور خودمان مظروف لازم را ایجاد کنیم.

گفتنی است در پایان از فعالان حوزه گردشگری شهرستان نور تجلیل بعمل آمد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳