كدخبر: 14087 بدون دیدگاه

ترویج فرهنگ فارسی را درست بنویسیم در شهرستان نور اجرایی میشود

تاریخ انتشار : در ساعت:
ترویج فرهنگ فارسی را درست بنویسیم در شهرستان نور اجرایی میشود

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۰ خود طرحی را گنجانده که بر آموزش درست‌نویسی فارسی و افزایش سطح سواد نوشتاری جامعه به ویژه در فضای مجازی متمرکز می‌شود. به گزارش قلم ما، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان نور با بیان […]

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۰ خود طرحی را گنجانده که بر آموزش درست‌نویسی فارسی و افزایش سطح سواد نوشتاری جامعه به ویژه در فضای مجازی متمرکز می‌شود.

به گزارش قلم ما، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان نور با بیان این که برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی متعددی برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم فرهنگی که در جامعه امروز کمتر به آن توجه می‌شود و در حال آسیب زدن به زبان و ادبیات فارسی است، مبحث نگارش درست ادبیات فارسی است که طی سال‌های اخیر به ویژه در فضای مجازی این ضعف بسیار بیشتر به چشم آمد.

داوود فلاح افزود: یکی از نکات کلیدی در حفظ و پاسداشت زبان، درست‌نویسی است. بر همین اساس تصمیم گرفتیم امسال طرحی را به طور مستمر در شهرستان اجرا کنیم که بر همین اصل متمرکز باشد.

وی اظهار کرد: هدف و محور اصلی این طرح درست نوشتن ادبیات فارسی است و این که جملات را چگونه باید درست بیان کنیم و درست بنویسیم. قرار است این طرح را ابتدا در شهرستان نور به عنوان پایلوت طرح اجرا کنیم و پس از آن نیز به دنبال استانی برگزار کردن این پویش اجتماعی هستیم. هر ماه نیز به قید قرعه جوایزی به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

به گفته این مسئول یکی دیگر از طرح‌های مهم فرهنگی مد نظر این اداره برای سال ۱۴۰۰ طرح ترویج کتابخوانی و مسابقات ماهانه کتابخوانی است که برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه پایه‌ریزی شده است.

فلاح افزود: در این پویش که با عنوان «هر نوری یک کتاب» برگزار خواهد شد، هر ۶ ماه از شهروندان علاقه‌مند به مطالعه می‌خواهیم که کتاب‌های مطالعه کرده خود را معرفی کنند و پس از راستی‌آزمایی بر اساس نتیجه و تعداد کتاب‌های مطالعه شده به قید قرعه از بین برترین‌ها به ۱۰ نفر جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی با حمایت مدیریت رستوران تمیشان اهدا می‌شود.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های ویژه این ماه در شهرستان نیز خبر داد و گفت: مسابقه قرآنی با عنوان داستان‌های قرآن‌آموزان موسسات قرآنی در فضای مجازی، کتابت وحی و احادیث از ائمه اطهار(ع) در سی شب و انتشار در صفحه‌های اجتماعی شهرستان نور، طرح آشنایی با حافظان قرآن شهرستان نور و تجلیل از حافظان قرآن، برگزاری جشنواره قاریان کوچک در رده سنی ۸ تا ۱۳ سال برای کودکان شهرستان، برگزاری جشنواره عکس سفره‌های سحری و افطاری و پخش زنده محفل انس با قرآن توسط قاریان برجسته شهرستان نور طی ماه رمضان قرار است برگزار شود.

کد خبر ۵۹۵۰۵۶
هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳