كدخبر: 13010 بدون دیدگاه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ۲۰۱ واحد صنفی را در دی ماه پلمپ کرد

تاریخ انتشار : در ساعت:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ۲۰۱ واحد صنفی را در دی ماه پلمپ کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور از پلمپ ۲۰۱ واحد صنفی در دی ماه ۹۹ به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان خبر داد. به گزارش قلم ما دکتر سید حمید حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نور با بیان اینکه در دی ماه ۵ هزار و ۶۷۸ مورد بازرسی […]

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور از پلمپ ۲۰۱ واحد صنفی در دی ماه ۹۹ به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان خبر داد.

به گزارش قلم ما

دکتر سید حمید حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نور با بیان اینکه در دی ماه ۵ هزار و ۶۷۸ مورد بازرسی توسط بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای قرار گرفت اظهار کرد : عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ۲۰۱ واحد صنفی را به پلمپ کشاند و ۶۸۲ مورد اخطار گرفتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با بیان اینکه این روزها کادر بهداشت و درمان شهرستان نور در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت شهروندان به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند و جا دارد که از این عزیزان تشکر ویژه ای داشته باشم.

وی در خصوص غربالگری و شناسایی گروه های پرخطر شهرستان شامل افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار و سالمندان هستند که این جامعه هدف در غربالگری کرونا توسط تیم مراقبتی و بحث آموزشی قرنطینه خانگی مورد توجه قرار گرفت.

 

حسینی با اشاره به اینکه از اسفنند سال ۹۸ تا کنون ۱۹ هزار و ۹۵ مورد بیمار مشکوک به کرونا داشتیم خاطر نشان کرد در دیماه هم ۳ هزار و ۳۷۱ مورد و در ۱۴ روز گذشته هم هزار و ۵۴۰ مورد شناسایی شدند که ۱۶ مورد افراد ۶۰ سال به بالا و دارای بیماری زمینه ای منجر به فوت داشتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد:فاصله گذاری اجتماعی،رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک مهم‌ترین راه مقابله با کرونا است و در شرایط فعلی، این سه گانه خیلی مهم باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد تا با اجرای آن، بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم که اولین قسمت آن، فاصله گذاری اجتماعی است. همچنان همه مردم باید به شعار «در خانه بمانیم» پایبند باشند و رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری باید انجام شود.

قسمت دوم، انجام تست و غربالگری در موارد مشکوک است تا به این ترتیب، بیماری را در مراحل اولیه کشف کنیم. با این اقدام می‌توان در مدت زمان کوتاه‌تری بیماران را شناسایی کرد. غربالگری باعث می‌شود بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شده و با اقدامات اولیه، امکان موارد خفیف به شدید کاهش خواهد یافت. همچنین با کاهش بستری در بیمارستان، احتمال مرگ و عوارض بیماری هم کاهش می‌یابد. در هفته‌های گذشته با بالا رفتن غربالگری و تست‌های آزمایشی، موارد بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شده است.

حسینی گفت: قسمت سوم این است که با افراد بیمار یا افرادی که با آنها در ارتباط بودند، برخورد منطقی به معنی جداسازی انجام شود. به این ترتیب، احتمال انتقال بیماری کاهش یافته و چرخه آن می‌شکند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳