كدخبر: 10507 بدون دیدگاه

شهردار رویان در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نور تاکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت شهرداری و شورای اسلامی شهر

تاریخ انتشار : در ساعت:
شهردار رویان در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نور تاکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت شهرداری و شورای اسلامی شهر

مهندس جعفر حسین زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان نور اظهار کرد:در مدتی که بعنوان شهردار رویان منصوب شدم برنامه ریزی هایی را به اتفاق اعضای محترم شورا شهر انجام دادیم. وی گفت:نگاهی که از مدیر شهری در ذهن  بنده است این بود که بتوانیم همزمان با کارهای عمرانی در حوزه […]

مهندس جعفر حسین زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان نور اظهار کرد:در مدتی که بعنوان شهردار رویان منصوب شدم برنامه ریزی هایی را به اتفاق اعضای محترم شورا شهر انجام دادیم.

وی گفت:نگاهی که از مدیر شهری در ذهن  بنده است این بود که بتوانیم همزمان با کارهای عمرانی در حوزه های دیگر هم بتوانیم خدمات ارزنده ای به شهروندان ارائه دهیم،هرچند همیشه کارهای عمرانی در شهرداری ها غلبه دارد و طبیعتا عمده نیاز شهروندان نیازهای عمرانی در سطح شهر است به همین دلیل این موضوع را از ابتدا در برنامه ریزی های خود قرار دادیم و از همکاران خواستیم تا آسیب شناسی کنند و اولویت های سطح شهر را مشخص نمودیم و بر اساس همان اولویت ها برنامه ریزی میکنیم.

شهردار رویان گفت:اولویت اول ما اتمام پروژهای نیمه تمام شهر بود تا بجای پروژه جدید کارهای عمرانی که از قبل مانده بود را به اتمام برسانیم بجز یکی،دو مورد که تعریف کردیم و به نتیجه رساندیم.

مهندس جعفر زاده، تصریح کرد:یکی دیگر از مهترین اولویت های شهرداری و شورای شهر کار در حوزه فرهنگ بود و درهمین راستا به اعضای شورای شهر پیشنهاد دادیم تا از مفاخر شهر در ابعاد مختلف نه فقط الزاما موسیقی تجلیل کنیم،ما درآستانه برنامه‌ریزی این مراسم در اسفندماه بودیم که متاسفانه با ورود بیماری کرونا این مراسم لغو شد و با پشت سر گذاشتن این بیماری و با پیشنهاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور این فرصت بوجود آمد تا از آقای علی دیوسالار هنرمند برجسته عرصه موسیقی بومی و محلی مازندران و منطقه نور با حضور پر شور شهروندان تجلیل نماییم و تا جایی که از دستمان بر بیاید برای توسعه فرهنگ و هنر شهرمان دریغ نخواهیم کرد.

وی در ادامه افزود:از اوایل اسفندماه که بیماری کرونا شروع شد اصلا فکر نمیکردیم که این بیماری تا این حد جدی شود و بزودی تمام میشود ولی متاسفانه این بیماری به یک بحران جهانی تبدیل شد و ما را مجبور کرد تا تمام انرژی خود را معطوف به مبارزه با این بیماری بکنیم، درابتدا تیم‌های مدیریت بحران شهرداری ورود پیدا کردند و در بحث ضد عفونی شهر تقریبا حدود۶۰ تا ۷۰ مرحله شبانه روز بچه های ما کار کردند و شاید این از وظایف ذاتی شهرداری باشد اما باید بپذیریم که ما با امکاناتی که در مقیاس با شهرداری رویان است کار کردیم وپرسنل ما تمام توان خود را برای ضد عفونی کردن معابر،ایستگاه های تاکسی و جاهای پر تردد بکار بستند، همچنین با کمک خیرین سلامت شهر رویان چیزی در حدود۸ هزار ماسک، ۳ هزار ظرف مایع ضدعفونی دست و ۵ هزار مواد ضد عفونی سطوح تهیه و بین شهروندان بصورت رایگان توزیع کردیم.

همچنین شهرداری رویان در اقدامی برای حمایت از کاسب‌های آسیب‌دیده از شیوع کرونا اجاره ماه‌های اسفند و فروردین واحدهای تجاری تحت مالکیت این نهاد را به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بخشید و چک های مستاجران هم در این دوماه به ماه های بعد موکول شد.

شهردار رویان در ادامه با اشاره به مهترین اقدامات عمرانی شهرداری گفت:یکی از معضلات مهم که در شهر رویان بود آبگرفتگی خیابان‌های عماد الاسلام، طبیعت ۲،۳و۴ سه خیابان ضلع جنوبی محور اصلی شهر که حدود ۸ سال‌ درگیر آبگرفتگی بود که با احداث کانال هدایت آبهای سطحی و تعریف یک مسیر ۳۰۰ متری این مشکل با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان حل شد..

حسین زاده گفت: یکی دیگر ازموضات مهم کانال هدایت آب‌های سطحی خیابان شهدا بود که با حدود ۲۰۰ متر کانال و هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در حال احداث است.

وی افزود:در پارک آزادگان حدود ۶۰۰ متر مربع نصب کف‌پوش استاندارد زمین بازی در فضایی کاملا ایمن برای کودکان و نوجوانان و جهت رفاه حال شهروندان نصب شد.

شهردار رویان  گفت:ایجاد پیاده راه سلامت در داخل پارک ایجاد کردیم با پیاده رویی به عرض ۲ متر و طول تقریبی ۴۰۰ متر که دورتا دور پارک آزادگان را بهم وصل میکند و محیطی کاملا امن برای پیاده روی خانوادگی خصوصا بانوان ایجاد شده است ،کار این پیاده راه سلامت تقریبا تمام شده و قابل بهره برداری است.

وی گفت:همچنین در بحث ایجاد زمین بازی حدود ۱۰۰۰ متر مربع زمین بازی در پارک آزادگان طراحی شده است که در گذشته تصمیم بر این بود تا تبدیل به زمین فوتبال چمنی مصنوعی،که با نظر مساعد شورا تصمیم بر این شد تا آن را تبدیل بکنیم به یک زمین استاندارد اسکیت برای کودکان و نوجوانان شهرمان که انشاالله تا آخر تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار رویان دربحث اقتصاد شهری اظهار کرد:در بازار روس های شهر رویان تعداد زیادی از همشهریان ما که از اقشار ضعیف بودند و سالهاست که دستفروشی میکردند با مجوزی که از شورای شهر گرفتیم با حدود ۳۰۰ میلیون تومان، ۲۰ غرفه با سازه سبک و موقت ایجاد کردیم و با قیمت مناسب طی فرآیند کاملا قانونی به مزایده گذاشتیم و دست‌فروشان عزیز ما نه تنها در آن ساماندهی شدند بلکه با ایجاد این ۲۰ غرفه توانستیم با هزینه ای حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای ۴۰ نفر فرصت اشتغالزایی فراهم کنیم.

حسین زاده گفت:یکی از پروژه های نیمه تمام دیگر هم پیاده روسازی سبزه رود غربی بود که هم نورپردازی و روشنایی آن را تکمیل کردیم وپیاده روسازی و موزائیک آن که حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی ادامه داد:طرح سالمسازی دریا هم بدلیل شرایط کرونا و بیماری و آسیب جدی پیمانکار،با ایشان همکاری لازم را انجام دادیم و با همکاری شهرداری طرح سالمسازی دریا آماده بهره‌برداری و خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران میباشد.

شهردار رویان گفت: در حوزه گردشگری با تلاشی که در گذشته دوستان انجام دادند مجوز احداث سه اسکله تفریحی را برای رویان گرفتیم و تفاهم نامه ای را با دانشگاه مازیار در این خصوص نوشتیم.

وی گفت:در بحث پارک جنگلی هم با یک جنگل کاری خیلی خوب توانستیم جاهایی را که آسیب دیده بود درست کنیم و با کاشت گونه‌های بومی مختلف پارک جنگلی رویان وضعیت مناسبی قرار دهیم.

شهردار رویان تصریح کرد:در بحث سرمابه گذاری پارک جنگلی هم ترمیم روشنایی پارک را انجام دادیم، امکانات خدماتی پارک را روبراه کردیم.اما چند فرصت‌های سرمایه‌گذاری پارک جنگلی رویان بالقوه از جمله کلبه‌های جنگلی ،سورتمه جنگلی، پارک ماجرا جویانه که در کتابچه طرح ما این ظرفیت وجود دارد و اجرا نشد در این حوزه ها نقایصی وجود دارد که نیازمند جانمایی و باز نگری است و منتظریم تا موانع قانونی آن را رفع و جذب سرمایه گذار بکنیم تا بتوانیم پارک جنگلی رویان را به یک مجموعه سودآور و پر بازده تبدیل نماییم.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳