كدخبر: 5667 بدون دیدگاه

رونق ترابری مسافران دریایی در مرکز و شرق هرمزگان/ افزایش هشت برابری عملیات کانتینری در بندر شهید باهنر

تاریخ انتشار : در ساعت:
رونق ترابری مسافران دریایی در مرکز و شرق هرمزگان/ افزایش هشت برابری عملیات کانتینری در بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترابری ۲,۳ میلیون مسافر دریایی در بنادر مرکز هرمزگان با رشد ۴ درصدی و جابجایی بالغ بر ۱.۳ میلیون تن کالا در بندر شهید باهنر طی نه ماه سال جاری خبر داد. به گزارش قلم ما: “محمد محسنی” ضمن اعلام جدیدترین آمار سفرهای دریایی در مرکز استان […]

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترابری ۲,۳ میلیون مسافر دریایی در بنادر مرکز هرمزگان با رشد ۴ درصدی و جابجایی بالغ بر ۱.۳ میلیون تن کالا در بندر شهید باهنر طی نه ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش قلم ما:
“محمد محسنی” ضمن اعلام جدیدترین آمار سفرهای دریایی در مرکز استان هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای دی ماه، دو میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۸۷ نفر مسافر در بنادر تحت مدیریت اداره بنادر شهید باهنر جابجا شدند که رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید و عمده آن از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است.

وی ضمن اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۳ هزار و ۲۹۸ TEU کانتینر طی سال جاری و افزایش هشت برابری این عملیات، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ هزار و ۶۸۸ فروند شناور در بنادر شهید باهنر، جاسک و تیاب پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از آمار عملکرد نه ماهه جابجایی کالا در این بندر نیز سخن به میان آورد و گفت: طی مدت یاد شده، بالغ بر یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۶۰ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در شرق استان تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۹۸۸ هزار و ۹۳۱ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۲۱ هزار و ۸۲۹ تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است.

محسنی تصریح کرد: طی مدت یاد شده، ۷۴۸ هزار و ۲۶۱ تن کالای غیر نفتی و ۷۹ هزار و ۸۲۲ تن کالای نفتی از این بنادر صادر شد.

به گفته وی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۷۶ هزار و ۲۲۶ تن کالای غیر نفتی وارد بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن شد.

این مقام مسئول از جمله کالاهای وارداتی را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری اعلام کرد و افزود: این محموله ها پس از طی شدن تشریفات گمرکی، از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان از ترانزیت ۴۳ هزار و ۶۵۱ تن کالای غیرنفتی و ۱۴۲ تن در بخش نفتی از طریق این بندر طی نه ماهه نخست امسال خبر داد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳