مروری بر درخشش نخبه جوان نوری/ مطالبه از مسئولان برای تولید اختراعاتی که در سطح جهانی مقام آوردند

رزیتا یحیی پور، نخبه شهرستان نور از شهر چمستان که در دوران دانش آموزی و دانشجویی توانست چندین اختراع را به ثبت برساند، در گفت و گو با قلم ما، به تشریح دستاوردهای علمی اش طی این سال ها و مشقت ها و سختی های راه سخن گفت. وی که در سنین کودکی پدرش را […]

رزیتا یحیی پور، نخبه شهرستان نور از شهر چمستان که در دوران دانش آموزی و دانشجویی توانست چندین اختراع را به ثبت برساند، در گفت و گو با قلم ما، به تشریح دستاوردهای علمی اش طی این سال ها و مشقت ها و سختی های راه سخن گفت.

وی که در سنین کودکی پدرش را ازدست داد، از حمایت های مادرش در کسب این موفقیت ها قدردانی کرد و طراحی تختخواب هوشمند نوزاد، صلوات شمار هوشمند، کفی کفش با تهویه اتوماتیک، صندلی ۲ منظوره هوشمند و محافظ دستگاه خودپرداز را ازجمله اختراعاتش برشمرد و با اشاره به ثبت شرکت عصر طلایی نوآوران در سال ۱۳۹۳، تصریح داشت: تمامی این اختراعات در شرکت مذکور و نیز اداره ثبت اختراعات کشور ثبت و مشخصات و مدارک مربوطه، موجود می باشد.

یحیی پور در ادامه با بیان اینکه محافظ هوشمند دستگاه خودپرداز بانک، آخرین اختراعش است، که در سال ۱۳۹۷ به ثبت رسیده است، عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح، حتی اگر کارت بانکی افراد با رمز، مفقود شود، علاوه بر اینکه کسی نمی‌تواند از آن سوءاستفاده کند، بلکه قابلیت اطلاع رسانی به کلانتری محل را نیز دارد.

این نخبه جوان نوری در بخش پایانی سخنان خود، به برخی از مشکلات و مشقت هایی که با آن روبرو بوده و هست، اشاره و بر لزوم حمایت مسؤولان مربوطه برای به تولید رساندن اختراعاتش که برخی از آن ها حتی در سطح جهانی نیز مقام آورد، را خواستار شد.

یحیی پور گفت: امیدوارم به عنوان فرزندی از خطه نور، افتخاری برای مردم و شهرم بوده و در حیطه پژوهش مفید واقع شوم.