🔹مزرعه پرورش اسب وارش در دل روستای‌ زیبای بردون بلده

🔹امروزه اسبدوانی و سوارکاری یکی از ورزش های رایج و تفریحات سالمی است که در دنیا بعنوان یکی از صنایع با اشتغالزایی و گردش مالی بسیار بالا است و پرورش اسب در حوزه گردشگری ورزشی و اکولوژیکی (اکوتوریسم) هم در دنیا اهمیت اقتصادی زیادی دارد. 🔹به گزارش پایگاه خبری قلم ما بخش بلده در شهرستان […]

🔹امروزه اسبدوانی و سوارکاری یکی از ورزش های رایج و تفریحات سالمی است که در دنیا بعنوان یکی از صنایع با اشتغالزایی و گردش مالی بسیار بالا است و پرورش اسب در حوزه گردشگری ورزشی و اکولوژیکی (اکوتوریسم) هم در دنیا اهمیت اقتصادی زیادی دارد.

🔹به گزارش پایگاه خبری قلم ما بخش بلده در شهرستان نور با اتکا بر قابلیت ها و ظرفیت های طبیعی، جغرافیایی و گردشگری، میتواند به یکی از قطب های گردشگری در این زمینه مطرح شود و با بهره گیری از پتانسیل های موجود در صنعت اسب به عنوان یک جاذبه طبیعی و اکوتوریستی در کنار سایر جاذبه ها میتواند حجم قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی علاقمند به اسب را جذب کرده و سبب ایجاد اشتغال زایی در منطقه گردد.

🔹سید قاسم جلالی مدیر مزرعه پرورش اسب وارش که در روستای بردون بلده مشغول به فعالیت در این زمینه است با بیان اینکه وضعیت اقلیمی بخش بلده سبب شد تا بتوانم در زمینه صنعت پرورش اسب فعالیت نمایم گفت: بنده ۲۵ سال است که در این راستا فعالیت میکنم و کارم تولید و پرورش اسب های مسابقه ای است.

🔹این کارآفرین در ادامه افزود: آب و هوای بینظیر بخش بلده مستعد این است تا بعنوان قطب پرورش اسب در کشور معرفی شود و علاوه بر ورزش و سرگرمی زمینه اشتغالزایی جوانان و مردم منطقه را هم فراهم نماید.

🔹جلالی خاطرنشان کرد: مجموعه پرورش اسب وارش بیش از ۵ سال است که فعالیت میکند و تا کنون زمینه اشتغال ۳ نفر بصورت دائم و ۱۵ نفر بصورت فصلی را فراهم کرده است و تمام تلاشمان این است تا بتوانیم با گسترش این مجموعه در صنعت گردشگری و جذب توریست گام های موثری برداریم و زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم نماییم.

🔹این کارآفرین عنوان داشت: امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان استانی،شهرستانی و بخش بلده بتوانیم گام موثری در زمینه صنعت پرورش اسب برداریم و شاهد برگزاری مسابقات اسبدوانی و سوارکاری در این منطقه باشیم.