كدخبر: 15634 بدون دیدگاه

شمارش معکوس برای آغاز پردیس سینمایی امید نور

تاریخ انتشار : در ساعت:
شمارش معکوس برای آغاز پردیس سینمایی امید نور

شهر نور در مازندران تنها شهری در استان است که مجوز احداث “پردیس سینمایی امید” را دارد اما به نظر ‏می‌رسد، امیدها برای راه‌اندازی این پردیس در دست‌انداز مدیریت شهری و مصوبه شورای اسلامی ‏شهر نور در حال ناامید شدن است.‏ به گزارش قلم ما، کلنگ احداث تنها پردیس سینمایی امید مازندران در شهرستان نور سال […]

شهر نور در مازندران تنها شهری در استان است که مجوز احداث “پردیس سینمایی امید” را دارد اما به نظر ‏می‌رسد، امیدها برای راه‌اندازی این پردیس در دست‌انداز مدیریت شهری و مصوبه شورای اسلامی ‏شهر نور در حال ناامید شدن است.‏

به گزارش قلم ما، کلنگ احداث تنها پردیس سینمایی امید مازندران در شهرستان نور سال ۱۳۹۸ در زمین بلوار ساحلی بلوار امام علی (ع)، با حضور مسئولان شهرستانی و استانی به زمین زده شد، اما احداث این پروژه از زمان کلنگ‌زنی تاکنون با چالش‌های زیادی روبرو بوده به طوری که عملیات اجرایی آن آغاز نشده و همچنان بلاتکلیف است.

پردیس سینمایی امید نور می‌تواند نقشی مهمی در فرهنگ و هنر شهرستان داشته باشد و از آنجایی که توجه به فرهنگ توجه به همه نیازهای اساسی شهروندان است، مدیریت شهری باید تمام تلاش خود را در زمینه فرهنگی به کار گیرد.

مخالفت اعضای شورای اسلامی شهر نور درباره این زمین، تازه‌ترین اظهارنظر غیررسمی در این زمینه است؛ علیرغم اینکه زمین در نظر گرفته شده برای احداث این پروژه فرهنگی، ساحلی است، اما با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان می‌تواند موقعیتی مناسب برای شهر و شهروندان رقم بزند.

طبق آخرین اظهارنظرهای غیررسمی، اجرای این پروژه نیاز به مصوبه شورای اسلامی شهر نور دارد و در صورت عدم دریافت مصوبه، این امتیاز از شهر نور باز پس گرفته می‌شود.

تغییر نقشه ساخت امکان پذیر نیست

علی شادمان، فرماندار نور در گفت‌وگو با قلم ما، با بیان اینکه این پروژه برای آینده فرهنگی شهر بسیار ارزشمند بوده و دارای بالندگی خاصی است، می‌گوید: شورای شهر فعلی نور مسئله تغییر نقشه را مطرح کرده و افزایش سالن سینما نیز در این تغییر گنجانده شده است، اما این موضوع شدنی نیست و باید شهرداری طبق نقشه کشوری این پروژه، اجرای آن را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مجوز تنها سینمای پردیس در استان مازندران متعلق به شهرستان نور است، می‌افزاید: این یک فرصت فرهنگی خوب برای شهرستان به شمار می‌آید و از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار انتظار دارم تا به این پروژه فرهنگی و مطالبه بحق مردم شهرستان توجه ویژه نشان دهند.

فرماندار نور در خصوص زمزمه‌هایی مبنی بر مخالفت اعضای شورای شهر نور درباره زمین ذکر شده برای این پروژه و بالا بودن قیمت آن به لحاظ ساحلی بودن، ادامه می‌دهد: قیمت زمین در نظر گرفته شده به هر میزان باشد، باید دانست که این پروژه برای شهرستان دارای اهمیت است و قطعاً زمینی هم که برای این پروژه در نظر گرفته شد بسیار مناسب ساخت سینما و پردیس سینمایی امید است.

شهردار در انتظار مصوبه از شورای شهر برای آغاز پروژه سینما

داوود فلاح، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در این زمینه به قلم ما اظهار می‌کند: تفاهم‌نامه احداث سینما پردیس امید نور در آبانماه سال ۹۸ بین سازمان امور سینمایی و شهردار وقت چمن آرا منعقد شد، اما متأسفانه علیرغم گذشت دو سال و یک‌ماه از این موضوع هنوز هیچ‌گونه اقدام عملیاتی برای اجرای این پروژه نشده و همچنان پروژه متوقف است.

وی با بیان اینکه این پروژه یک مجموعه فاخر فرهنگی و هنری است که به عنوان یک سخت افزار به کمک ساختار فرهنگی، هنری شهرستان می‌آید، تصریح می‌کند: شهردار سابق مباحثی را در این خصوص مطرح کرد که قابل شنیدن نبود و بهانه‌هایی که مورد اجماع قرار نگرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با بیان اینکه انتظار اهالی فرهنگ و هنر شهرستان نور حمایت از پروژه‌های فرهنگی و هنری است، تاکید می‌کند: اگر عملیات اجرایی این پروژه هرچه سریع‌تر آغاز نشود امکان سلب امتیاز آن از سوی سازمان سینمایی و انتقال آن به استانی دیگر وجود دارد ولی اعضای شورا تاکنون در خصوص این پروژه سکوت کرده و شهردار فعلی نور نیز گفته که برای آغاز اجرای این پروژه به یک مجوز جدید از شورای شهر نیاز دارد، در صورتی که شورای سابق این مجوز را صادر کرده بود و دیگر به هیچ مجوزی نیاز نیست.

وی خاطرنشان می‌کند: یکی از موضوعاتی که شورای شهر بر آن پافشاری می‌کند افزایش تعداد سالن‌های سینما است که امکان آن وجود ندارد.

فلاح با بیان اینکه، در تمام کشورها همه به سمت کوچک‌سازی سینما پیش می‌روند و دیگر مانند گذشته از سینماهایی با ۷۰۰ یا ۸۰۰ نفر استفاده نمی‌شود، می‌افزاید: بر همین اساس صاحب نظران تصمیم گرفتند تا سینماهای پردیس را تشکیل دهند که در کل کشور از ۲۰ سینما پردیس امید تنها مجوز ساخت این پروژه در استان مازندران متعلق به شهرستان نور است.

وی می‌گوید: اگر شهرداری و شورای شهر قصد دارند خدمتی بزرگ‌تر و بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر به مردم شهرستان داشته باشند، یک مجتمع فرهنگی فاخر احداث کنند و این پروژه را در قالب همین سینمایی که تعریف شده است به اجرا در آورند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور می‌گوید: تنها مسئله‌ای که در حال حاضر وجود دارد اینکه شهردار نور منتظر مصوبه آخر شورای اسلامی شهر است و در حال حاضر ما منتظریم تا شهرداری از شورای فعلی مصوبه گرفته و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

وی تاکید می‌کند: تمام تلاش ما این است که در روند اجرای پردیس تسریع شود چون این پروژه به عنوان یک مرکز سازنده و ترویجی فرهنگ، هنر و پایگاهی برای گردهمایی بزرگان و هنرمندان منطقه خواهد بود.

مصوبه جدید نیاز نیست

ابراهیم محسنی، رئیس شورای اسلامی شهر نورگفت‌وگو با قلم ما، درباره شایعاتی مبنی بر مخالفت اعضای شورای شهر درباره زمین ساحلی بلوار امام علی (ع) که در برای پروژه پردیس سینمایی امید در نظر گرفته شد، است، اظهار می‌کند: این زمین به دلیل موقعیت مناسبی که دارد و همچنین دسترسی شهروندان به آن، مورد توجه است.

وی می‌افزاید: اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه‌ای که در این زمینه برگزار شده، با وجود اینکه مصوبه‌ای نیز از قبل در این باره وجود داشت، مصوبه‌ای را در زمان تصدی موسوی به عنوان سرپرست شهرداری نور تصویب کردند تا روند اجرای پروژه تسهیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نور ادامه می‌دهد: مقرر شده بود، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور که متولی این مسئله بود، اعلام کند که اجرای پروژه باید چگونه باشد و چه اقداماتی در این راستا انجام شود.

وی تصریح می‌کند: طبق آخرین اظهارنظرها، با تغییر نقشه مخالفت شد و با توجه به توافقی که پیش از این وجود داشته، باید در این زمینه اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم گیری کنند که البته این مورد نیازمند برآورد هزینه است.

محسنی خاطرنشان می‌کند: استفاده بهینه از بودجه یکی از اولویت‌های شورای شهر نور برای تغییر نقشه است، زیرا در حال حاضر همه ادارات دولتی و غیردولتی با مشکلاتی در حوزه بودجه و تأمین مالی مواجه‌اند و این پروژه نیز هزینه ساخت و نگهداری بالایی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه افزایش فضا در تغییر نقشه برای چند منظور و با کاربری‌هایی از قبیل سالن همایش‌ها و سالن برگزاری اجتماعات انجام شده که برای شورای شهر حائز اهمیت است، تاکید می‌کند: اعضای شورای شهر با احداث سینما مشکلی ندارند و در تلاش هستند تا بتوانند با رعایت اصول، این پروژه فرهنگی که می‌تواند نقش مهمی برای شهروندان و برای گردشگران داشته باشد را اجرایی کنند.

گزارش از رکسانا یحیی پور

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳