كدخبر: 15568 بدون دیدگاه

اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران:سردار سلیمانی پشتیبان مظلومان بود

تاریخ انتشار : در ساعت:
اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران:سردار سلیمانی پشتیبان مظلومان بود

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت “سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی” با حضور دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور، حجت الاسلام احمدی امام جمعه نور، اسقف اعظم سرکیس داویدیان رییس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران، زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، فرماندهی سپاه ناحیه نور و مسئولان شهرستانی در اردوگاه ارامنه هایگاشن رویان […]

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت “سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی” با حضور دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور، حجت الاسلام احمدی امام جمعه نور، اسقف اعظم سرکیس داویدیان رییس شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران، زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، فرماندهی سپاه ناحیه نور و مسئولان شهرستانی در اردوگاه ارامنه هایگاشن رویان برگزار شد.

سرکیس داویدیان در این مراسم اظهار کرد:لحظات دردناکی خبری را که دوسال قبل همه ما را در غمی اندوهناک و جانگداز که همانا خبر شهادت سردار دلها و پشتیبان مظلومان و مردم از خانه رانده شده مردم فلسطین اشغالی،مدافع اماکن متبرکه در سوریه،جلودار مبارزه و فرمانده خط اول دفاع در مقابله با یورش و جنایات داعش بود سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی،کسی که جان بر کف در دفاع از حقوق مردمی که حقوقشان از سوی جوامع بین المللی نادیده گرفته شده بود را نمیشود فراموش و از یاد برد.

اسقف اعظم ارامنه کاتولیک ایران خاطرنشان کرد:خبر شهادت سردار سلیمانی بصورت برق آسا در تمامی رسانه های و خبرگزاری های دنیا انعکاس یافت و تا امروز این جنایت وحشتناک و ناجوانمردانه از سوی بسیاری از کشورها محکوم شده است و ما نیز به نوبه خود هرگونه جنایت و خشونت از سوی هر کشوری را محکوم و با آن شدیدا مخالفت مینماییم چرا که این برخلاف اصل حقوق و آزادی و امنیت مردم میباشد و ما همیشه بدنبال صلح و دوستی و احقاق حقوق همه جوامع بشری بوده ایم.

وی بیان داشت:شهید سلیمانی مورد تقدیر و احترام همگان بود و شهادت وی مبارزه مردم آزادی طلب را مستحکم تر و عمیق تر نموده است. و ما امروز سر تعظیم و احترام نثار تمامی کسانی مینماییم که در راه دفاع از ارزش ها،باورهای مردم و کشورشان راه شهادت و ایثارگری را پیشه نموده اند.

هراس دشمن از مکتب سردار سلیمانی

فرماندار نور هم در این مراسم ضمن تقدیر از هموطنان ارامنه اظهار کرد:هموطنان کاتولیک ما چه در جنگ،چه در انقلاب و شرایط دینی جزء گروه های بسیار تاثیرگذار،همراه و همدل مردم ایران بودند ک برگزاری مراسم امروز سردار دلها در این مکان گویای همین راه و مرام است.

علی شادمان گفت: کشور ما با این تاریخ بالنده و ارزشمند نیاز به یک افسانه بزرگ داشت،ملت ها هزینه های بسیار سنگینی میکنند تا برای نسل جدید خود افسانه سازی بکنند،اما سردار دلها با کار خالصانه خود دل همه از زن و مرد گرفته تا هر تفکر،گروه و هر ملیتی را به تسخیر خود درآورد.

فرماندار نور تصریح کرد:دشمنان از شهید سلیمانی و مکتب وی هراس دارند چرا که از ترویج عناصر بنیادین مکتب حاج قاسم که همانا ولایت‌پذیری، عقلانیت دینی و مقاومت اسلامی است میترسند و می‌دانند تثبیت این بنیان‌های فکری روح و جان جامعه اسلامی، امت اسلام را در برابر توطئه استکبار شکست‌ناپذیر خواهد کرد. قاسم سلیمانی نماد امید و خودباوری ملت ایران و امت اسلامی است.

شادمان گفت:سردار سلیمانی سرمایه ای عظیم برای کل دنیا و نشان دهنده این است که مکتب شعیه ظرفیت بالنده ای دارد که انسان ها را آنقدر به اوج می رساند که در هر نقطه ای از جهان سردار سلیمانی را بعنوان قهرمان میشناسند.

سردار سلیمانی و همه شهدا در مسیر تحقق عدالت و آزادی حرکت کردند

امام جمعه نور هم در این مراسم اظهارکرد:در عالم انسان ها بدنبال کمال مطلق هستند و کمال مطلق را در سایه قدرت و علم جستجو میکنند و هرجایی که قدرت انسان ها را تامین کنند قدم میگذارند که آن قادر مطلق خداوند منان است.

حجت السلام قنبرعلی احمدی با بیان اینکه حاج قاسم را ه انبیا را رفت و جلوه رحمانی  او علاقمندی به مردم بود، هر جایی که صدای مظلومی بلند می شد فرای از مذهب و مکتب حاج قاسم در آنجا حضور پیدا می کرد.

امام جمعه نور افزود: پیامبران ما جلوه ای از جلال و جمال الهی هستتد و حضرت عیسی مرده را زنده میکرد اما به امر خداوند،حضرت عیسی بیماری های لاعلاج را به امر خداوند درمان میکرد و در مسیر ماموریت خود با ظالم مبارزه میکرد چرا که مظلومی در پهنه گیتی نباشد و همه در مسیر آزادی و عدالت و برخوردار از امکانات مساوی زندگی کنند.

وی با اشاره به سخنان اسقف اعظم ارامنه گفت:همه ما باید در مسیر آزادی باید تلاش کنیم که نکته بسیار مهمی است،آزادی از اسارت ظالمین مهمترین آزادی است که پیامبران ما جامعه را در این مسیر حرکت دادند و انسان ها هم باید در مسیر پیامبران حرکت کنند.

احمدی ادامه داد: برخی از انسان ها توانستند بخوبی جامعه عمل بپوشانند که لازمه آن همان رفتن در مسیر پیامبران است،سردار سلیمانی و همه شهدا در مسیر تحقق عدالت و آزادی حرکت کردند و در این مسیر بشهادت رسیدند.

حاج قاسم راه انبیا را رفت و جلوه جمال و جلال الهی و جلوه رحمانی او این بود که به مردم علاقمند بود و هرجایی صدای مظلومی بلند میشد در آنجا حضور پیدا میکرد.

گفنی است در پایان از سوی زارع تابلوی تمثال مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلبمانی به رسم یابود به اسقف اعظم سرکیس داویدیان اهدا شد.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳