كدخبر: 15333 بدون دیدگاه

ترویج فرهنگ بومی محلی راهکاری مناسب درتوسعه گردشگری منطقه/ برگزاری جشن هفته مازندران درچمستان

تاریخ انتشار : در ساعت:
ترویج فرهنگ بومی محلی راهکاری مناسب درتوسعه گردشگری منطقه/ برگزاری جشن هفته مازندران درچمستان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از برگزاری جشن هفته مازندران در منطقه چمستان خبر داد. داوودفلاح در گفتگوی اختصاصی با  قلم ما، اظهار کرد:شهرستان نور دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی بالایی است که نقش تاثیرگذاری در توسعه گردشگری منطقه دارد و همه باید در ترویج و شناساندن آن به گردشگران […]

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از برگزاری جشن هفته مازندران در منطقه چمستان خبر داد.

داوودفلاح در گفتگوی اختصاصی با  قلم ما، اظهار کرد:شهرستان نور دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی بالایی است که نقش تاثیرگذاری در توسعه گردشگری منطقه دارد و همه باید در ترویج و شناساندن آن به گردشگران تلاش کنیم.

وی گفت:بمناسبت هفته گرامیداشت هفته مازندران،برنامه هایی تدوین شد که سیزده آبان مازندران فرهنگ ایثار و شهادت نامگذاری و گرامیداشت شهدای مدافع حرم و اجرای آئین بومی ویژه تیرماه سیزده شو توسط شهرداری نور در گلزار شهدای شهر نور برگزار میشود.

همچنین جمعه چهاردهم آبان ماه،مازندران آغاز حکومت علویان در مازندران که روز فرهنگ عمومی هم نام گرفته است که سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان را در نماز جمعه خواهیم داشت.

فلاح اضافه کرد:شنبه پانزدهم آبانماه بنام مازندران،گردشگری و روز پاک شد که مقرر گشت، تا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و شهرداری نور از مداحان و مرثیه سرایان که بصورت عمومی فعالیت میکردند تجلیل خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد:شانزدهم آبان ماه بنام مازندران پهلوانان و قهرمانان ‌نامگذاری شده است که قرار است در این روز از دوتن از قهرمانان ورزشی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان نور تجلیل صورت گیرد،

فلاح در ادامه اضافه کرد:هفدهم آبان ماه بنام مازندران یادمان مفاخر و هنرمندان نامگذاری شده است که مراسم تجلیل از دکتر صفر یوسفی در برنامه خواهد بود.

رئیس ارشاد نور بیان کرد:هجدهم مازندران هم دانش و پژوهش نامگذاری شد که قرار است توسط اداره آموزش و پرورش در شبکه های شاد به دانش آموزان فرهنگ و آیین بومی مازندران را یادآوری شود.

وی گفت:نوزدهم آبان هم که روز مازندران نیما و زبان طبری است که در منطقه بلده برنامه ای در کنار مفبره نیما یوشیج خواهیم داشت.

فلاح در ادامه خاطرنشان کرد:برگزاری نمایشگاه عکس توسط حمید ترکاشوند و برگزاری نمایشگاه مد و لباس محلی توسط سرکار خانم مقصودی هم در گالری اداره برگزار خواهد شد.

فلاح خبر داد:برنامه محوری بومی و محلی شهرستان بمناسبت هفته مازندران در شهر چمستان برگزار خواهد شد تا بتوانیم با برگزاری این مراسم در ترویج فرهنگ بومی و محلی شهرستان و شناساندن آن به گردشگران گامی موثر برداریم.

این مسئول در پایان گفت: از شهرداری ها،بخشداری ها و دهیاری ها خواهشمندیم تا بمنظور اشاعه و ترویج فرهنگ بومی و محلی شهرستان تمام سعی و تلاش خود را در تبلیغات محیطی بکنند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳