كدخبر: 14952 بدون دیدگاه

مجهزترین مرکز انتقال خون استان مازندران درشهرستان نور افتتاح شد

تاریخ انتشار : در ساعت:
مجهزترین مرکز انتقال خون استان مازندران درشهرستان نور افتتاح شد

با همت خیر نیک اندیش مهندس محسن راودمند و زمان حریرچی سرمایه گذاران و مدیران مجموعه مهرگان و تلاش ها و پیگیری های دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،مجهزترین مرکز انتقال خون استان مازندران  در شهرستان نور با حضور دکتر عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی با هزینه ای بالغ […]

با همت خیر نیک اندیش مهندس محسن راودمند و زمان حریرچی سرمایه گذاران و مدیران مجموعه مهرگان و تلاش ها و پیگیری های دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،مجهزترین مرکز انتقال خون استان مازندران  در شهرستان نور با حضور دکتر عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با زمانبندی سه ماهه به بهره برداری رسید.

به گزارش قلم ما،دکتر پیمان عشقی در این مراسم با تاکید بر اهمیت خون به عنوان یک داروی بیولوژیک که تمامی گروه‌های پزشکی به آن وابسته هستند، خاطرنشان کرد: خون داروی بیولوژیک با مصرف گسترده در تمام رشته های پزشکی است و جایگزین ندارد، منبع تولید آن تنها انسان و آن هم شهروندان هر کشور است. البته سلامت و کمیت آن نیز به سلامت و کیفیت زندگی انسانها بر می گردد و به همین خاطر شاهد سلامت، کیفیت و میزان بالای اهدای خون در ایران و در مقایسه با کشورهای پیشرفته هستیم که نشان دهنده فرهنگ و زندگی سالم‌ ایرانیان است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه ایران تنها کشور مسلمان عضو شبکه جهانی خون‌های نادر است، افزود: انتقال خون باید بازوی فرهنگی و اجتماعی قوی تری داشته باشد تا بهتر بتوانیم از مشارکتهای مردم بهره مند بشویم و این مشارکت نباید به اهدای خون محدود بشود و از مشارکت خیرین در دیگر حوزها ها از جمله جذب منابع تجهیزاتی ، ساخت مراکز اهدای خون و گسترش ناوگان سیار اهدای خون بهره بگیریم  چرا که ما باید به سراغ مردم برویم و با حضور در روستاها و مناطق مختلف از مردم خون دریافت کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در ادامه از حرکت خیرخواهانه محسن راودمند نیکوکار سازنده مرکز انتقال خون شهرستان نور و همسرشان خانم حریرچی تقدیر کرد و اظهار داشت: انتقال خون مازندران، پنجمین پایگاه انتقال خون بود که در کشور تاسیس شد و اولین پایگاه انتقال خون کشور است که بعد از انقلاب، فعالیت خود را شروع کرده است.
دکتر عشقی با بیان این مطلب که چهار مرکز انتقال خون در استان مازندران در شهرهای چالوس، بابل ، آمل و نور را نیکوکاران عزیز این منطقه احداث کردند از این خیرین به نیکی یاد کرد و گفت : درخواست ما از خیرین و اصحاب رسانه این است که در ترغیب نیکوکاران حوزه سلامت برای کمک به تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز اهدای خون همت کنند.

دکتر پیمان عشقی در پایان صحبتهایش افزود: از زحمات دکتر علی شادمان فرماندار محترم شهرستان نور در همراهی و همدلی ایشان و مجموعه دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در روند ساخت این پروژه مهم نیز تشکر می کنم که واقعا این کار، ستودنی و ماندگار بود.

فرماندار شهرستان نور هم در این مراسم با اشاره به اینکه در یک اقدام جهادی و بی سابقه با زمانبندی ۳ماهه تمام شد، گفت: از مهندس راودمند و همسرشان خانم زمان حریرچی که از خیرین نیک اندیش ما در شهرستان نور هستند و از روی عشق و نیت خالصانه در دومین پروژه عرصه سلامت گام ماندگاری برداشتند همچنین مهندس سالار بخاطر پیگیری های بینظیری که در به سرانجام رسیدن این پروژه داشتند صمیمانه تشکر می کنم.

دکتر شادمان افزود:شهرستان نور اوج توسعه است و اگر بخواهیم میشود و میتوانیم اقامات اساسی در این شهرستان انجام دهیم،همچنین از دکتر عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون دارم که در کمترین زمان ممکن با تخصیص حدود ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات این مرکز انتقال خون را تامین کرد و البته اصحاب رسانه که یکی از مهمترین ابزار توسعه شهرستان هستند، همیشه در چنین اقداماتی منشا اثر هستند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

زمان حریرچی، مدیرعامل مجموعه مهرگان هم  با تقدیر از فرماندار شهرستان نور که با پیگیری ها و همکاری های ارزنده خود در ساخت دو پروژه مهم عرصه سلامت با مجموعه مهرگان بودنداظهار کرد : با توجه به یکی از نیازهای اساسی شهرستان و مرکز انتقال خون تلاش خود را کردیم تا بتوانیم مشکل اساسی مردم منطقه را حل کنیم.

 

 

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳