كدخبر: 13057 بدون دیدگاه

امید،وحدت و سازندگی در عرصه سلامت شهرستان نور/ساخت مرکز دائمی انتقال خون با مشارکت مجموعه مهرگان

تاریخ انتشار : در ساعت:
امید،وحدت و سازندگی در عرصه سلامت شهرستان نور/ساخت مرکز دائمی انتقال خون با مشارکت مجموعه مهرگان

با رایزنی و پیگیری های فرماندار شهرستان نور و کمک مجموعه مهرگان مرکز دائمی انتقال خون در شهرستان نور احداث میشود. اکنون با پیگیری فرمانداری شهرستان نور و هماهنگی با سازمان انتقال خون کشور به نتیجه رسید و قرار است با هماهنگی اداره کل انتقال خون، تعداد روزهای خون‌گیری در مرکز انتقال خون نور از […]

با رایزنی و پیگیری های فرماندار شهرستان نور و کمک مجموعه مهرگان مرکز دائمی انتقال خون در شهرستان نور احداث میشود.

اکنون با پیگیری فرمانداری شهرستان نور و هماهنگی با سازمان انتقال خون کشور به نتیجه رسید و قرار است با هماهنگی اداره کل انتقال خون، تعداد روزهای خون‌گیری در مرکز انتقال خون نور از اوایل سال آینده در صورت تأمین نیرو انسانی یک روز افزایش یابد.

با این حال راه‌اندازی یک پایگاه دائمی انتقال خون به گفته فرماندار شهرستان نور مطالبه‌ای مردمی محسوب می‌شود که برای محقق شدن این درخواست، رایزنی‌هایی با یکی از خیران حوزه سلامت انجام شده است.

به گفته نماینده عالی دولت در شهرستان نور، قرار شد نقشه‌ ساختمان مرکز انتقال خون نور از سوی سازمان انتقال خون کشور ارائه شود و پس از آن نیز با همراهی نیکوکار حوزه سلامت در مجموعه مهرگان و نظارت انتقال خون این مرکز ساخته شود.

علی شادمان از از پیگیری و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز دائمی انتقال خون در این شهرستان خبر داده و می‌گوید: با پیگیری‌های انجام شده و کمک تاثیرگذار یک خیِّر حوزه سلامت از مجموعه مهرگان گام‌های اولیه برای ساخت مرکز جدید انتقال خون شهرستان نور برداشته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت مرکز انتقال خون برای ارائه خدمات به مردم یکی از نیاز های ضروری این شهرستان است، می‌افزاید: با توجه به جمعیت نور و جمعیت قابل توجه داوطلبان اهداکننده خون به مرکز انتقال خون این شهرستان، ضرورت ساخت یک مرکز مجهز و مناسب برای شهرستان نور احساس می‌شد که خوشبختانه مقدمات اجرای پروژه در حال انجام است.

اما مدیرکل انتقال خون مازندران تحقق این موضوع را منوط به برآورد هزینه ساخت و تایید تقبل اعتبار ساخت از سوی مجموعه مهرگان به عنوان حامی اجرای طرح می‌داند و می‌گوید: در جلسه‌ای که با حضور فرماندار برگزار شد، نماینده‌ای از طرف خیِّر مربوطه حضور داشت و مقرر شد طی دو تا سه هفته آینده کارشناسان سازمان انتقال خون برای برآورد هزینه ساخت در محل مد نظر به این شهرستان بیایند. مجموعه مهرگان تمایل خود را برای کمک به این مجموعه اعلام کرده است. اما پس از اعلام هزینه مورد نیاز، تصمیم نهایی از سوی خیِر سلامت گرفته می‌شود که مرکز جدیدی ساخته شود یا به تجهیز و بهسازی همین مجموعه کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران معتقد است که فعالیت دائمی مرکز انتقال خون شهرستان نور با توجه به تجربه فعالیت ۶ روز در هفته این مرکز طی سال‌های گذشته و شرایط کنونی سازمان از نظر کمبود نیرو، به نوعی هدررفت منابع محسوب می‌شود.

دکتر ذوالفقار تقوی می‌گوید: اخیرا پس از پیگیری‌های فرمانداری شهرستان نور و جلسه‌ای که با حضور فرماندار و نماینده یکی از خیران حوزه سلامت داشتیم، اعلام کردیم که با توجه به تقاضای موجود تلاش می‌کنیم از اوایل سال ۱۴۰۰ تعداد روزهای فعالیت مرکز را یک روز افزایش دهیم. چون معتقدیم با سه روز فعالیت مرکز نیز می‌توانیم به ظرفیت خون‌گیری از این شهرستان مانند زمانی که مرکز ۶ روز فعال بود برسیم.

البته نظر شهروندان و اهداکنندگان خون در شهرستان نور این است که مرکز انتقال خون این شهرستان باید برای جلوگیری از هدررفت زمان اهداکنندگان به صورت ۶ روز در هفته فعال باشد. بسیاری از افرادی که در این شهرستان علاقه‌مند به اهدای خون هستند می‌گویند به دلیل فعالیت دو روز در هفته‌ای پایگاه انتقال خون این شهرستان، در صورت مراجعه باید گاهی تا بیش از دو ساعت در نوبت انتظار بمانند و همین امر نیز سبب می‌شود که برخی از علاقه‌مندان به دلیل معطلی زیاد قید اهدای خون را بزنند. ضمن این که بانوان علاقه‌مند به اهدای خون نیز معتقدند که این مرکز با توجه به محدودیت فضا برای حضور آن‌ها مناسب نیست. این موضوع مدتی پیش به عنوان گلایه‌ای شهروندی مورد توجه بخش خبری سیمای مازندران نیز قرار گرفت و شهروندان نور انتقادهای خود مبنی بر فعالیت دو روز در هفته‌ای مرکز انتقال خون شهرستان نور اعلام کرده بودند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳