نماینده مردم نور ومحمودآباد:اشتغال و ارتقای شهر رویان در صدر مطالبات مردم

ملاقات عمومی مهندس فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با شهروندان رویان پیرامون برخی مسائل و مشکلات در محل شهرداری برگزار شد. به گزارش قلم ما:ولی الله فرزانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:یکی از وظایف عرفی نمایندگان علاوه بر قانوگذاری خانه […]

ملاقات عمومی مهندس فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با شهروندان رویان پیرامون برخی مسائل و مشکلات در محل شهرداری برگزار شد.

به گزارش قلم ما:ولی الله فرزانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:یکی از وظایف عرفی نمایندگان علاوه بر قانوگذاری خانه ملت پاسخگویی به ارباب رجوع است و ما تلاشمان را می کنیم روزهای آخر هفته را به دو منطقه نور و محمودآباد اختصاص دهیم تا مردم پیگیر مطالبات و خواسته هایشان از ما باشند و تا جایی هم که قانون به ما اجازه میدهد پاسخگوی مطالبات مردمی باشیم،امروز هم شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رویان این زمینه را فراهم کردند تا در خدمت مردم رویان باشیم.

وی در ادامه گفت:امروز بحث اشتغال در راس نیازهای خانواده ها است و بیشترین خواسته مردم رویان هم در همین زمینه بود ولی دستگاه های دولتی در بحث جذب ممنوعیت دارند ولی تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم گوشه ای از مشکلات مردم منطقه را حل کنیم.

نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد خاطر نشان کرد:در شهر رویان دو مشکل اساسی در بحث زمین های بدون سند و اعتبارات وجود دارد در مورد زمین متاسفانه بخاطر ادعایی که بنیاد مستضعفان دارد مردم رویان در صدور سند و پروانه های ساختمانی دچار مشکل هستند البته قسمت اعظم آن بدست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و با پیگیری هایی که از گذشته داشتند و قدم های خوبی که برداشتند مرتفع گشت و ما هم وعده دادیم تا با همفکری مسئولان و ملاقاتی که با دکتر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان منعقد میکنیم بتوانیم این مشکل شهر رویان را هر چه سریعتر حل کنیم که اگر این مشکل حل شود مشکل چندین ساله مردم حل خواهد شد و قدم بزرگی تلقی میشود.

فرزانه در ادامه گفت:مشکل دیگر شهر رویان در بحث تامین اعتبارات برای پروژه های شهر است که تلاش می کنیم تا با اعتبارات غیرمنظم و پیگیری بودجه برخی ابنیه ها و پل ها که گره ترافیکی شهر رویان را حل میکند مرتفع کنیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد گفت:مطالبات امروز مردم متنوع بود و مشکل تامین برق تولید کنندگان،بحث آموزشی،بحث عقب نشینی معابر ،مشکلات شهرداری و برخی دستگاه از جمله این مشکلات بود.

این نماینده در مورد ارتقا شهر رویان بیان کرد: ما و برخی از معتمدین شهر پیگیری هایی از قبل در این زمینه داشتیم این موضوع ضرر به کسی نمی رساند و ما به فضا سازی ها که برخی ها درست میکنند توجهی نمیکنیم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم شهر رویان را به بخش تبدیل بکنیم و قطعا با بخش شدن شهر رویان شاهد استحکام روابط بین دو شهر رویان و نور خواهیم بود.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر رویان اظهار کرد: در مدتی که نماینده انتخاب شد تلاشمان را کردیم تا بتوانیم جلسه ای در شهر رویان بگذاریم تا مشکلاتی که وجود دارد بتوانیم کمک و راهکار نماینده مرتفع کنیم امروز با هم با ترتیب دادن برنامه ملاقات عمومی شهروندان هم مشکلات خود را با نماینده مطرح کردند تا مسائلی که مربوط به شهرداری و شورای شهر میشود را بتوانیم حل کنیم.

کامبخش سالاریان مهمترین مشکلات مردم را در بحث بنیادعلوی و نداشتن سند ذکر کرد و افزود:در خصوص این مشکلات با نمانده صحبت کردیم و قول پیگیری دادند که هرچه زودتر این مشکلات حل شود.

وی در ادامه افزود:یکی دیگر از مطالبات و خواسته های مطرح شده در خصوص ارتقا شهر رویان و بخش شدن آن است که با پیگیری هایی که ازقبل شد و مکاتباتی که انجام شده است روستاهایی که قبلا جز شهر رویان بودند باید مجدد الحاق شوند تا بتوانیم را در منطقه رویان تاسیس کنیم.

سالاریان در ادامه گفت: نداشتن سند برای ما خیلی مهم است و بیشترین ارباب رجوع هایی که تا این لحظه مراجعه کردند در خصوص همین سند بود ما مکاتبات زیادی در این خصوص داشتیم و نامه های زیادی نوشتیم ولی متاسفانه موفق نشدیم و الان باپیگیری که دراستان و تهران داشتیم شاید بتواند به نتیجه برسیم.

رئیس شورای شهر رویان در ادامه آسفات و روکش کوچه‌های سطح شهر و برخی معابر،احداث و تکمیل دیواره حفاظتی سبزه رود غربی ،احداث کانال دفع آب‌های سطحی شهر،بازسازی پیاده رو خیابان شهدا و احداث دیواره حفاظتی قسمت شمالی سبزه رود  را از اقدامات انجام شده در اینمدت ذکر کرد و افزود:بازار روس‌ها، جایگاه دو منظوره و بازار ماهی برای شهرداری رویان درآمد پایدار است .

وی در پایان خاطر نشان کرد:برای پارک جنگلی رویان دنبال انتخاب سرمایه‌گذار هستیم اما نداشتن سند کارمان را با مشکل مواجه کرده است ولی تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم هم در خصوص سند اراضی و هم ارتقای شهر به نتیجه برسیم.

شهردار رویان هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بمنظور سهولت در رفع مشکلات مردم رویان این برنامه ملاقات عمومی با نماینده را هماهنگ کردیم اظهار کرد: از این رو میزبان اهالی منطقه و دیگر نقاط شهرستان بودیم تا از این فرصت بهره‌مند شده و مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح و پاسخ‌ها و توصیه‌های لازم به ادارات مرتبط را دریافت کنند.

وی افزود: از دیگر اهداف طرح مطالبات شهری توسط اعضای شورای شهر و شهردار به عنوان نمایندگان شهروندان بود که به دلیل حجم بالای کار نماینده درخواست کردیم با تیم همراه در شهرداری میزبانشان باشیم که این امر قبل از ساعت ملاقات عمومی محقق و موضوعات و مطالبات مختلفی که بعضا سال‌ها روی زمین مانده و رفع نشد از جمله سند دار نبودن زمین‌های مردم در شهر رویان مطرح و شرح کاملی از مسئله با ارائه اسناد و مکاتبات با بنیاد علوی و طرح دعوی در مراجع قضایی ارائه و ضمن توضیحات برخی از معتمدان محلی و ارائه راهکارها مقرر شد جلسه‌ای با حضور مسوولان محلی و استانی برای پیگیری برگزار تا به یک نتیجه لازم برسیم.

جعفر حسین‌زاده ارتقای شهر رویان و پیگیری برای تخصیص اعتبار استانی و ملی به پروژه‌های عمرانی را از دیگر مطالبات مطرح شده عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال پل انتهای خیابان مسجد جامع که به عنوان پروژه استراتژیک در کاهش ترافیک سطح شهر رویان محسوب می‌شود نیازمند اعتبار بالایی است که اگر از منابع داخلی شهرداری تامین شود حدود ۳۰ درصد بودجه سالانه شهرداری را مصرف می‌کند که این امر مانع ارائه خدمات دیگر می‌شود به همین دلیل درخواست اعتبار استانی یا ملی کردیم.

شهردار رویان ادامه داد: در این ارتباط مذاکراتی هم با معاون عمرانی استاندار و مدیرکل دفتر فنی انجام شد و امروز قرار شد نماینده از محل بازدید و مراحل جذب اعتبارات را بررسی و پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز عملیات حفاری در کنار این پل به منظور مطالعات اولیه مکانیک خاک در حال انجام است که پس از دریافت خروجی لازم به مهندسان مشاور و طراح ارسال می‌شود بنابراین امیدواریم تا پایان سال این پروژه تامین اعتبار و کلنگ‌زنی شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه مردم رویان خاطره خوبی در دوران تصدی نماینده کنونی در استانداری دارند و آن هم اختصاص اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای احداث پل انقلاب که گره ترافیکی مرکز شهر رویان را کاهش داد را دارند، گفت: انتظار داریم ره‌آورد این سفر و حضور نیز به لحاظ پروژه‌های شهری جذب منابع و مساعدت لازم باشد.