وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:مازندران مقصد اصلی گردشگران داخلی/دشت نور فرصتی بینظیر برای گردشگری استان مازندران

علی اصغر مونسان در گفتگوی اختصاصی با قلم ما که به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفت اظهار کرد:استان مازندران، نگین سبز شمال کشور و در ردیف رتبه یک جذب گردشگر در کشور است. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد:با حمایت ویژه رییس‌جمهور اتفاقات خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه گردشگری صورت گرفته […]

علی اصغر مونسان در گفتگوی اختصاصی با قلم ما که به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفت اظهار کرد:استان مازندران، نگین سبز شمال کشور و در ردیف رتبه یک جذب گردشگر در کشور است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد:با حمایت ویژه رییس‌جمهور اتفاقات خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه گردشگری صورت گرفته است.

مونسان اضافه کرد:قبل از دولت تدبیر و امید تعداد هتل‌های کشور ۹۹۸ عدد بود که بیش از ۴۹۰ هتل در این دولت به مجموعه‌های کشور اضافه شد و ۵۰ درصد رشد را در این حوزه شاهد بودیم همچنین بیش از ۲ هزار واحد بوم‌گردی نیز با تدبیر رئیس جمهور تاسیس و موجب آبادی روستاها و اشتغالزایی خوبی در این مناطق شد.

وی یادآور شد:تعداد تخت‌های اقامتی نیز قبل از دولت تدبیر و امید ۲۱۹ هزار و ۵۰۵ تخت بود که بیش از یکصد هزار تخت اضافه شد و ۴۶ درصد رشد در تخت‌های اقامتی ایجاد شده است.

مونسان ادامه داد:تعداد پروژه‌های در حال اجرا در حوزه گردشگری قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۷۸۳ پروژه بود و در دولت تدبیر و امید این تعداد به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که نویدبخش آینده خوبی در حوزه گردشگری است.

وی گفت:این آمارها گویای آن است که هم اکنون وضعیت مناسبی از نظر امکانات اقامتی برای پذیرایی از گردشگران خارجی داریم. در واقع در حال حاضر وضعیت زیرساخت های گردشگری در آن بخشی که مربوط به تاسیسات گردشگری است تا حد زیادی مطلوب است و با بهره برداری از پروژه های در حال ساخت می توان طی چند سال آینده شاهد شرایط بهتری نیز بود.

مونسان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که در حوزه گردشگری در حال انجام است، نشان می‌دهد این صنعت آینده خوبی خواهد داشت و من شک ندارم صنعت گردشگری در اقتصاد کشور در آینده جایگاه بسیار متعالی را به دست خواهد آورد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه مازندران علاوه بر جنگل و دریا و جاذبه های بی شمار، بیش از ۳ هزار روستای زیبا دارد که میزبان گردشگران هستند گفت:یکی از ویژگی های منحصر به فرد استان این است که در تمام ایام سال جزو مقاصد اصلی مسافران داخلی است و در نوروز و تابستان نیز بیشتر گردشگران داخلی را جذب می کند.

وی خاطرنشان کرد:وجود بیش از ۱۵۰۰ خانه مسافر در کنار بیش از ۲۰۰هتل، متل و مهمانپذیر و شمار قابل توجهی اقامتگاه بوم گردی در استان رقم بسیار قابل توجهی است.

مونسان در ادامه گفت:مازندران در زمینه گردشگری سلامت نیز دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و همچنین گردشگری دریایی و ساحلی، گردشگری جنگل و طبیعت، بوم گردی، وجود روستاهای بی شمار با قابلیت جذب گردشگر، آب بندان ها و اسکله های گردشگری از شاخصه های این استان سبز و خوش آب و هواست.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:البته جاذبه های گردشگری استان مازندران فقط دریا وجنگل نیست بلکه باید از تمام ظرفیت ها و ابنیه تاریخی و بافت های قدیمی استان نیز بهره گیری شود.

وی گفت:استان مازندران درحال حاضر ۱۷هزار هکتار آب بندان دارد که جاذبه هایی بسیار زیبا هستند و می توان از این ظرفیت ها هم در توسعه گردشگری در استان استفاده کرد.

مونسان ادامه داد:مازندران سرشار از نعمت های خدادادی است که باید با برنامه تدوین شده از این فرصت های بی نظیر در منطقه به عنوان درآمد ثابت گردشگری در استان استفاده کرد و با توجه به ظرفیت های استان های شمالی کشور، مازندران باید از رکن های بوم گردی کشور شود و روستاهای زیبا و مناطق دیدنی استان مازندران، برای توسعه بومگردی بسیارمساعد است و هر گوشه از این استان مستعد فعالیت بوم گردی ها است و می تواند به جذب بیشتر گردشگر و رونق صنعت گردشگری این استان کمک کند همچنین نزدیکی استان مازندران به تهران نیز یکی دیگر از مزیت های این استان زیبا است و با برنامه ریزی های مدون تمام شهرهای استان مازندران امکان تبدیل به مقصد گردشگری را دارند.

گفتنی علی اصغر مونسان در سال ۹۷ از مجموعه تفریحی توریستی دشت نور بازدید کرد و این مجموعه را فرصتی بینظیر برای گردشگری استان مازندران دانست و گفت:وجود این مجتمع های تفریحی و توریستی،نقش موثری در رونق گردشگری با هدف گذران اوقات فراغت و تعطیلات، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال و توسعه وآبادانی منطقه دارد.