كدخبر: 9659 بدون دیدگاه

آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی آب = زندگی با حضور مسئولین شهرستان در دبستان غیردولتی قائم(نور) برگزار شد .

تاریخ انتشار : در ساعت:
آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی آب = زندگی با حضور مسئولین شهرستان در دبستان غیردولتی قائم(نور) برگزار شد .

به گزارش قلم ما: با حضور ناییج نوری معاون فرماندار، رشیدی مدیر آبفا ، افرازنده معاون اداره محیط زیست ، فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهاندار معاون آموزش و پرورش ، اعضای انجمن اولیا و مربیان دبستان و سایر مسئولین شهرستان در دبستان قائم (عج) نور برگزار شد . ❇️معاون فرماندار نور: باید […]

به گزارش قلم ما:

با حضور ناییج نوری معاون فرماندار،
رشیدی مدیر آبفا ، افرازنده معاون اداره محیط زیست ، فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهاندار معاون آموزش و پرورش ، اعضای انجمن اولیا و مربیان دبستان و سایر مسئولین شهرستان در دبستان قائم (عج) نور برگزار شد .

❇️معاون فرماندار نور:
باید فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و حفاظت از محیط زیست را به نسل آینده انتقال دهیم.

مهندس ناییج نوری در این مراسم اظهار کرد: «کودکان، سرمایه های اصلی کشور هستند و پرورش صحیح آنها از هدف‌های اصلی برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی است.

وی تاکید کرد: «مدرسه بعد از خانواده مهمترین نقش را در آموزش کودک دارد. دانش آموزان در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، مهارت های همدلی ، مشارکت اجتماعی و سیاسی و … را می‌آموزند.»

معاون فرماندار با بیان اینکه مصرف بهینه آب موضوع بسیار مهمی است افزود:ما باید فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و سایر منابع انرژی را در فرزندانمان که آینده سازان ایران عزیزمان هستند نهادینه کنیم .

وی تاکید کرد:مدارس بخصوص دوره ابتدایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و منابع انرژی و همچنین حفاظت از محیط زیست دارند.

❇️سید مصطفی حسینی :
ترویج و گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه همگانی است.

مدیر دبستان غیردولتی قائم (عج) در این مراسم آب را مظهر زندگی و مدیریت مصرف آب را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: هر یک از ما به عنوان یک انسان مسلمان کوچکترین کاری که برای شکرگذاری از این نعمت الهی باید انجام دهیم همین فرهنگ سازی ها و آموزش فرزندانمان از دوران کودکی است .

حسینی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است ، گفت : یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها و شوراهای متشکل از همسالان در مدارس است ، وی افزود : این نمایشگاه حاصل تلاش دانش آموزان و همراهی اولیا و هدایت همکارانمان است و ما تمام تلاشمان را بکار می بندیم تا فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را در دانش آموزانمان نهادینه کنیم .

وی گفت:هدف ما هم، مصرف بهینه آب است و هم حفاظت از محیط زیست، همه ما میدانیم خیلی از هموطنان ما در استانهای مختلف کشور از آلودگی زیست محیطی رنج می برند.
ما در استان سرسبز مازندران زندگی می کنیم و از این طبیعت زیبای خدادی بهره می بریم ، پس به شکرانه این موهبت الهی تمام تلاش خود را می کنیم تا آیندگان ما دچار بحران آب نشوند.

وی اشاره کرد:ما امسال میثاق نامه ای در حفاظت از آب و محیط زیست تنظیم کردیم که ” عهدی است میان همه فرزندان زمین و مادرمان ایران”
این میثاق نامه را با امضای همه دانش آموزان درکلاسها نصب کردیم تا با مشاهده آن هر روز درس حفاظت از محیط زیست و آب را یادآوری نماییم .همچنین هر سال برای همه دانش آموزان کارت همیار آب صادر میکنیم تا علاوه بر مدرسه در خانه و خارج از مدرسه هم به عنوان “نگهبان آب” حافظ این نعمت الهی باشند چرا که اگر هر خانواده یک لیتر آب مصرفی خود را کاهش داده و صرفه جویی نماید حجم بسیار بالایی آب ذخیره خواهد شد و در مدیریت بحران کم آبی تاثیرگذار خواهد بود .

❇️فلاح : دبستان غیر دولتی قائم (عج) یکی مدارس پیشرو استان در خصوص فرهنگسازی است

فلاح با بیان اینکه دبستان غیردولتی قائم(عج) یکی از پیشروترین مدارس شهرستان نور و استان مازندران در خصوص ترویج و گسترش موضوعات مختلف فرهنگی و هنری است افزود : دانش آموزان در این برهه از زمان نیاز دارند تا آموزش های لازم را در زمینه مشارکت اجتماعی ببینند و مدرسه قائم (عج) با مدیریتی هوشمندانه یکی از موفق ترین مدارس در این خصوص است .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور ، نقش معلمان را در آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از همان کودکی بسیار مهم دانست و گفت: معلمان می‌توانند با آموزش و هشدارهای لازم در زمینه صرفه جویی در مصرف آب به گونه‌ای عمل کنند که دانش‌آموزان نقش همیاران آب در منازل و جامعه را داشته باشند.

شایان ذکر است در این مراسم پس از اجرای برنامه های متنوع توسط دانش آموزان تعدادی از نقاشی ها توسط میهمانان انتخاب شد و پس از قرائت میثاق نامه حمایت از محیط زیست و آب توسط نماینده آموزشی دبستان به کلیه دانش آموزان کارت همیار آب اهدا شد .
تا به این وسیله فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در همه فرزندانمان نهادینه شود .

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳