كدخبر: 9620 بدون دیدگاه

با همت مؤسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ایزدشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و استقبال بینظیر شهروندان و مسئولان سومین ویژه برنامه شب یلدا در هتل نارنجستان برگزارشد.

تاریخ انتشار : در ساعت:
با همت مؤسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان و  با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ایزدشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و استقبال بینظیر شهروندان و مسئولان سومین ویژه برنامه شب یلدا در هتل نارنجستان برگزارشد.

به گزارش اختصاصی قلم: با همت مؤسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ایزدشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و استقبال بینظیر شهروندان و مسئولان سومین ویژه برنامه شب یلدا در هتل نارنجستان برگزارشد. شهردار ایزدشهر در حاشیه این مراسم در گفت و‌گو با خبرنگاران اظهارکرد: مراسم […]

به گزارش اختصاصی قلم:

با همت مؤسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ایزدشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و استقبال بینظیر شهروندان و مسئولان سومین ویژه برنامه شب یلدا در هتل نارنجستان برگزارشد.

شهردار ایزدشهر در حاشیه این مراسم در گفت و‌گو با خبرنگاران اظهارکرد: مراسم شب یلدا یا شب چله تداوم یک سنت دیرین در ایران است که به عنوان یک جشن آریائی از هزاران سال قبل رواج داشته و هنوز هم در بین مردم جایگاه خاص خود را حفظ کرده است.

مهندس تونی با بیان اینکه بهترین پیام برای این است که قدر لحظات با هم بودن را بدانیم افزود:این جشن با هدف حفظ جایگاه شب باستانی یلدا که از سالیان طولانی و متمادی بصورت دورهمی خانوادگی و با عنوان “چله شو” مرسوم بوده، برگزار شد.

این مسئول افزود:اجرای مراسمی شاد با برنامه‌هایی متنوع برای افزایش نشاط عمومی شهروندان و استفاده از هنرمندان بومی ایزدشهر و معرفی این هنرمندان به شهروندان از اهداف اینگونه مراسمات است.

وی در از برگزارکنندگان و حضور بینظیر شهروندان ایزدشهری در این جشن قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ایزدشهر:
شب یلدا میراثی کهن از اجداد ما است

رئیس شورای ایزدشهر هم ضمن تقدیر از برگزاری این جشن باشکوه توسط موسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان اظهار کرد:شب یلدا جز سنت های قدیمی ما ایرانیان است و باید این شب را باشکوه برگزار نماییم.

یحیی پور افزود:یلدا تنها یک جشن نیست بلکه میراثی کهن از اجداد ماست که به ما می آموزد می توان از لحظه لحظه زندگی برای با هم بودن استفاده کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور: موسسه پژواک هنر آرمان ایزدشهر یکی از توانمندترین موسسات فرهنگی هنری در شهرستان نور است

داوود فلاح در این مراسم ضمن تقدیر از مدیریت موسسه پژواک هنر آرمان ایزدشهر اظهار کرد: این موسسه یکی توانمندترین موسسات فرهنگی است که در ترویج مراسمات آئینی و سنتی نقشی تاثیر گذار در شهرستان دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در ادامه با بیان اینکه یلدا یکی از مراسم های آیینی و سنتی در گسترش صله رحم است که در فرهنگ و میراث تاریخی ایرانیان ریشه دارد، گفت: هم نشینی و جویا شدن از احوال هم، تعامل با افراد فامیل و به جا آوردن صله رحم یکی از دستاوردهای مراسم شب یلدا است.

این مسئول افزود:باخبر شدن از احوال هم به دور از فضای مجازی و در دنیای واقعی و کانون گرم خانواده می تواند تاثیر خوبی در ایجاد نشاط اجتماعی داشته باشد.

مدیریت موسسه فرهنگی هنری پژواک آرمان:
با هدف ترویج آیین های سنتی برای سومین بار جشن شب یلدا((چله شو)) را برگزار کردیم

در ادامه شقایق توکلی مدیریت موسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان در خصوص برگزاری جشن «چله شو» برای سومین سال متوالی گفت: ایجاد نشاط اجتماعی و یادآوری آیین ها و سنت های اصیل ایرانی از اهداف مهم مجموعه آموزشی آرمان در این جشن است.

توکلی افزود:شب یلدا یا چله شو یکی از کهن‌ ترین جشن های ایرانی است و مردم مازندران نیز در این شب با آداب و رسومی خاص دور هم جمع می ‌شوند.

وی اشاره کرد: استقبال بینظیر شهروندان در جشن چله شو سال های گذشته ما را ترغیب نمود تا این جشن را امسال با برنامه های شاد و متنوع برگزار نماییم.

توکلی ادامه داد: در این جشن آیتم های شاد و متنوعی مثل حافظ خوانی،موسیقی سنتی،سفره آرایی و نمادهای شب یلدا انجام شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر ایزدشهر،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و هتل نارنجستان هم در این زمینه همکاری بسیار خوبی با ما داشتند.

گفتنی است در این جشن مجری توانمند آیت رضا زاده،مرد خنده ایران علی غریب و اجرای موسیقی سنتی با سرپرستی مهرداد فتحی و اجرای هنرجویان موسسه فرهنگی هنری پژواک هنر آرمان به سرپرستی امید ارجمندی و هنرنمایی چوپلین نماد بلندترین شب زمستان با اجرای زیبای خود لحظاتی شاد را برای شهروندان ایزدشهری رقم زدند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳