كدخبر: 9580 بدون دیدگاه

با اعتباری بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان فاز اول طرح هادی در روستای سنگتاب افتتاح شد.

تاریخ انتشار : در ساعت:
با اعتباری بالغ بر ۲۰۰میلیون تومان فاز اول طرح هادی در روستای سنگتاب افتتاح شد.

به گزارش قلم ما: افتتاح فاز اول طرح هادی روستای سنگتاب بخش چمستان با حضور دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،دکتر اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد،معاون عمرانی فرماندار،بخشدار چمستان،دیگر مسئولان و مردم شریف منطقه پروژه روستای سنگتاب بطول دویست و پنجاه متر و با اعتبار دویست میلیون تومان به بهره برداری رسید. سلمان طیبی دهیار […]

به گزارش قلم ما:

افتتاح فاز اول طرح هادی روستای سنگتاب بخش چمستان با حضور دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،دکتر اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد،معاون عمرانی فرماندار،بخشدار چمستان،دیگر مسئولان و مردم شریف منطقه پروژه روستای سنگتاب بطول دویست و پنجاه متر و با اعتبار دویست میلیون تومان به بهره برداری رسید.

سلمان طیبی دهیار روستای سنگتاب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد:بنده ۹سال است که در سمت دهیار در این روستا مشغول خدمت هستم و از سال ۹۲ بحث تعریض معابر جهت اجرایی شدن طرح هادی را در روستایمان آغاز کرده‌ایم و تا امسال بخشی از آن را بطول ۲۵۰ متر توانستیم بحمدالله و با مشارکت مردم فهیم این روستا ابنیه و زیرسازی کار کنیم که از طریق بنیاد مسکن در طرح آسفالت مشارکتی، آن را در مرحله اجرا قرار دهیم.

وی افزود:روستای سنگتاب ۱۲۰ خانوار بومی بصورت پراکنده در کل سطح روستا و ۴۰۰ نفر جمعیت دارد و جمعیت شناور آن حدوداً به ۱۳۰ خانوار می رسد. از نظر موقعیت جفرافیایی و تقسیمات سیاسی منطقه ای این روستا در ۱۳ کیلومتری شهر چمستان و در همجواری ضلع شرقی آن روستای بنفشه ده بعنوان مرکز دهستان واقع شده است. همچنین در ضلع غربی با روستای تسبیح کلا مرز مشترک داشته و ضلع جنوبی آن متصل به اراضی روستای کنسپا می باشد. در ضلع شمالی آن محدود به محور آمل و چمستان است که این مشکلات زیادی را در امر توسعه خط بافت برای این روستا به همراه داشته است.

طیبی اشاره کرد:مهمترین مشکل این روستا در بحث اوقاف است که طی سالهای ۹۲ تا ۹۳ به یکباره میزان قدرالسهم وقفی این روستا که تا قبل از آن ۳۶ سیر یعنی کمتر از یک دانگ بوده به ۴۰ سیر (یک دانگ تمام) سیر صعودی داشته است و این موضوع تنش های بسیاری در اذهان عمومی نسبت به مسئله مهم وقف ایجاد نمود و علیرقم پیگیری های متعدد ازطریق دستگاه های ذیربط نتیجه مطلوبی حاصل نگردید.

دهیار سنگتاب افزود:در بحث آب شرب هم مشکلات اساسی گریبان گیر مردم همیشه در صحنه ی این روستا است که با وجود یک حلقه چاه آب شرب که بنام مجتمع شهرک امام معروف بوده و ۴ روستا را تحت پوشش خود دارد بخاطر فرسودگی شبکه در طول مسیر و قدیمی بودن سیستم پمپاژ آب از مبدا، معضل اصلی کم آبی برای این روستا بشمار می آید.
همچنین در بحث برق مشکلاتی داشتیم که خوشبختانه با پیگیری بنده و اعضای شورای اسلامی روستا در ادوار گذشته و این دوره برطرف شده است.

طیبی افزود: چندین مورد زیرساخت های آماده بکار در سطح روستا وجود دارد که متاسفانه بخاطر درآمد پائین این دهیاری امکان اجرائی نمودن و بهره برداری از آنها را نداریم.
بعنوان مثال زمین ورزشی با مساحت ۱۳۰۰ مترمربع با قدمت بیش از ۴۰ سال در سطح روستا وجود دارد که متاسفانه هیچ بودجه خاصی جهت ساماندهی آن وجود ندارد و به خاطر همین بلاتکلیف ماندن موجب شده تا چشم طمع زمینخواران متوجه آن شده و در چند دوره اقدام به تصرف عدوانی آن نمودند که بدون ارائه کمترین مستندات مالکیتی، این روستا را دچار تزلزل و تنش نموده و متاسفانه برخورد قانون نیز آنچنان که باید باشد نیست.
همچنین زمین برای احداث ساختمان و احداث پارک با فضای تقریبی ۳۰۰۰ مترمربع در سطح روستا وجود دارد که دهیاری توان مالی برای احداث و اجرایی نمودن آنرا ندارد.
سالانه بصورت میانگین چیزی بالغ بر ۱۵تا ۲۰ میلیون تومان از درآمد دهیاری صرف لایروبی مسیر رودخانه ی انگتارود در محدوده ی روستایمان می شود که حتی اجازه ی برداشت شن و ماسه به اندازه یک چرخ دستی از آن را هم نداریم در صورتی که متولی امر ساماندهی رودخانه ها اداره امور آب می باشد و ما به ناچار جهت حفظ زیرساخت جاده ای و اراضی کشاورزی در همجواری این رودخانه وحشی سالانه هزینه میکنیم. خواسته ما از مسئولین ذیربط در امر اجرایی و دستگاه ها نگاه عمیق تر و صمیمانه تر در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و رفاه حال مردم انقلابی این روستا می باشد.
در پایان از مسئولین شهرستانی، فرماندار ارزشی، نماینده متعهد، بخشدار ساعی و دلسوز بخش چمستان و اعضای سختکوش و پای کار شورای اسلامی و اهالی این روستا صمیمانه بابت حمایت ها و مساعدت ها کمال تقدیر و سپاس را دارم و آرزوی توفیق.

گفتنی است آقایان مهدی نیک پور
سید عبدالرسول رضوی و سبحان ابراهیمی هم اعضای شورای اسلامی روستای سنگتاب هستند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳