كدخبر: 9574 بدون دیدگاه

طرح هادی روستای ایرکا بخش چمستان به بهره برداری رسید.

تاریخ انتشار : در ساعت:
طرح هادی روستای ایرکا بخش چمستان به بهره برداری رسید.

به گزارش قلم ما: با حضور دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،دکتر اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد،معاون عمرانی فرماندار،بخشدار چمستان و دیگر مسئولان طرح هادی روستای ایرکا بطول یک کیلومتر و با اعتبار نهصد و پنجاه میلیون تومان به بهره برداری رسید. شعبان ملک زاده دهیار روستای ایرکا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار […]

به گزارش قلم ما:

با حضور دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،دکتر اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد،معاون عمرانی فرماندار،بخشدار چمستان و دیگر مسئولان طرح هادی روستای ایرکا بطول یک کیلومتر و با اعتبار نهصد و پنجاه میلیون تومان به بهره برداری رسید.

شعبان ملک زاده دهیار روستای ایرکا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد:
از سال ۹۲ بسمت دهیار این روستا منصوب شدم و به اتفاق اعضای شورا شروع به انجام امور عمرانی در روستا نمودیم و از ابتدا پیش بینی کارها قبل از طرح هادی و مصوب شدن اولین اقدام تعریض معابر بود که زیرساخت مورد نیاز اهالی روستاست.

دهیار روستای ایرکا ادامه داد:از ابتدای سال ۹۸ حدود ۶کیلومتر جاده های اصلی و فرعی روستا تعریض شده است و همچنین با کمک بنیاد مسکن شهرستان نور و ادارات ذیربط حدود یک کیلومتر از جاده اصلی روستا با عرض معبر۱۵ متر و عرض آسفالت ۹ متر زیرسازی و انجام جدول کارینو صورت گرفت.

وی گفت: زیرساخت های آب،برق،گاز و جابجایی ترانس برق جاهایی که نیاز بوده اقدامات بعدی ما بود که انجام شد.

ملک زاده هزینه های این اقدامات در حدود ۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و افززد:
۴۰ میلیون تومان جابجایی تیر برق
۱۰۰میلیون تومان تعریض معبر اصلی
۱۳۵میلیون تومان زیرسازی آسفالت
و کانال آب ۱۰۰ متری مبلغ ۶۰ میلیون تومان و در کل حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت مردمی هزینه شده است.

وی اضافه کرد:ایرکا دارای ۷۲ خانوار روستایی و
۱۵۰ خانوار شناور میباشد و مساحت این روستا از سال ۹۵ که به ما ابلاغ شد ۳۵هکتار بافت روستای ما است.

ملکزاده افزود:تمام سعی ما براین بود تا با اولویت بندی کارهای عمرانی مشکلات این روستا را مرتفع نماییم.

وی گفت:مشکل اصلی این روستا آب شرب است که از سال ۷۴ که یک چاه عمیق در روستای ما حفر شده است و سه روستای میرکا،میرنا و انگتارود که آب شرب آن از این چاه آب تغذیه میشود و در اوج پیک مصرف که در تابستان است و تعداد اهالی بومی و غیربومی بیشتر است با مشکل آب روبرو هستیم و باید فکری به حال دو روستای دیگر بشود تا با مشکلات جدی آب مواجه نشویم.

ملکزاده اشاره کرد:مورد دوم کشاورزی روستای ما است که همیشه کشت دوم را در روستایمان داشته ایم و در فصل کشت مهمترین مشکل ما کمبود آب است که به منابع طبیعی حدود ۳ هکتار برای آبندان پیشنهاد دادیم که اگر این آبندان احداث شود قطعا کشت دوم کمک بزرگی به اهالی روستا که شغل اصلی آنها کشاورزی است خواهد کرد ولی متاسفانه کمبود بودجه یکی مانع اساسی برای این پروژه است.

گفتنی است سید حسن حسین پور
وحید قلی پور و عنایت الله فرجی اعضای شورای میرکا هستند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳