كدخبر: 9529 بدون دیدگاه

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار مازندران در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد.

تاریخ انتشار : در ساعت:
مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار مازندران در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد.

به گزارش قلم ما، آئین گرامی‌داشت هفته رسانه و همایش تجلیل از اصحاب رسانه مازندران به تلاش استانداری مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سازمان بسیج رسانه مازندران و خانه مطبوعات مازندران با حضور خانواده هزار نفری مطبوعات این استان به میزبانی شهرستان محمودآباد در شرکت آموزشی نفت این شهرستان برگزار شد. با […]

به گزارش قلم ما، آئین گرامی‌داشت هفته رسانه و همایش تجلیل از اصحاب رسانه مازندران به تلاش استانداری مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سازمان بسیج رسانه مازندران و خانه مطبوعات مازندران با حضور خانواده هزار نفری مطبوعات این استان به میزبانی شهرستان محمودآباد در شرکت آموزشی نفت این شهرستان برگزار شد.

با وجود تغییر ناگهانی مکان همایش همه فعالان رسانه‌ای مازندران در این همایش حضور رساندند و مراسم با ۴۵ دقیقه تاخیر و با ورود مسئولین آغاز شد.

همایشی که برای خبرنگاران نام گرفت و به تصور این فعالان مازندرانی با برنامه‌های مشخص شده یک دورهمی دوستانه و به یاد ماندنی قرار بود به اجرا درآید. اما با وجود محدودیت مکانی و نبود جا در سالن اجتماعات آن هم به دلیل حادثه پیش بینی نشده بسیاری از خبرنگاران را به بیرون از سالن کشانده تا این همایش را همراهی کنند.

امسال نیز برخلاف تصور دوستان رسانه‌ای همایش رنگ و بوی سخنرانی مسئولان دولتی قرار گرفت و از ابتدا با خوشامدگویی فرماندار محمودآباد آغاز شد و بعد از آن عباس زارع مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پشت تریبون قرار گرفت.

مطبوعاتی‌های مازندرانی صاحب‌خانه می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی مازندران در این مراسم با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که هفته رسانه برگزار کرد و استاندار و فرمانداران همکاری مناسبی داشتند و خودم را بخشی از خانواده رسانه می‌دانم، بیان کرد: استاندار زمینی را برای احداث خانه مطبوعات در خیابان قارن ساری اختصاص داد که فردا یا سه‌شنبه کلنگ‌زنی خانه مطبوعات از خانه به دوشی رها می‌شود.

عباس زارع با اشاره به اینکه در مشکلات رسانه‌ای‌های شهرستان‌ها برخی مسائل مشترک است، گفت: یک نکته بیمه دوستان رسانه بود و این‌طور نیست که وزارت فرهنگ برنامه‌ای برای بیمه خبرنگاران نداشته باشد.

وی افزود: سه روش بیمه‌ای را مشخص کردیم. بروشوری تهیه شد که در همین مورد منتشر می‌شود؛ در سامانه جامع بیمه هنرمندان را داریم که پس از بارگذاری مدارک مجموع امتیاز خبرنگار باید به ۲۰ برسد.

زارع با تاکید بر اینکه نوع دوم هم بیمه حرف و مشاغل است که برای مدیران در رسانه‌ها انجام می‌شود، گفت: در ابتدای آغاز هفته رسانه گفتیم ۴۶۹ مجوز داریم. اما در همین چند روز سه مجوز صادر شد و اکنون ۴۷۲ رسانه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: در این استان ۱۴۳۵ کانال فضای مجازی شناسایی شده است و مجموع رسانه‌های استان مدیریت افکار عمومی را بر عهده دارد.

همایش در کنار این سخنرانی‌ها کلیپی از دورهمی هفت پیشکسوت مازندرانی در عرصه خبر تهیه کرد و برای رسانه‌های حاضر در سالن پخش کرد.

علاوه بر آن با ابتکاری جدید از مدیران و روسای پنج تشکل فعال رسانه‌ای این استان نیز خواستار سخنرانی پشت تریبون آن هم پنج دقیقه ای شد که هر یک از آنها به بیان مشکلات خبرنگاران استان در بخش رفاهی و معیشتی و بیمه پرداختند، مشکلاتی که فقط هر ساله گفته می شود و به گفته حمیدرضا پایدار مدیر تشکل فعالان رسانه‌ای جامعه مسلمان ستاد اتباع خارجی تعیین اعتبار دارد اما خبرنگاران مازندرانی فقط سالی ۲۵۰ هزار تومان آن هم هدیه در روز خبرنگار دارد.

خبرنگاران مازندرانی بدنبال مطالبات ملی استان بروند

نماینده نور و محمودآباد نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه پایدار زمانی پیدا می‌کند که محیط زیست، ارتباطات و انسان مورد توجه قرار گیرد، افزود: ما چند مشکل اساسی در استان داریم. سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داریم و شش برابر جمعیت خدمات می‌دهیم؛ هر چقدر هم تلاش کردیم دولت بودجه بیشتری بدهد نتوانستیم. این مطالبات را رسانه‌ها پیگیر شوند.

علی اسماعیلی با اشاره به اینکه مشکل دیگر ما بحث فاضلاب و پسماند است که در این امر تلاش می‌کنیم، اما به حمایت قلم خبرنگاران نیاز داریم، گفت: موضوع سوم منطقه آزاد است و این را هم با نگاه با منافع استانی مورد توجه قرار دهید.

وی مطالبه سوم را محیط زیست عنوان و مطرح کرد: دریا و زمین و جنگل را داریم از دست می‌دهیم و خبرنگاران این مسائل را برجسته کنند و مازندران را نجات دهید.

نیمی از منتخبین رتبه جشنواره خزر مازندرانی هستند

ساسان شیخی، نائب رئیس خانه مطبوعات مازندران به نماینده از اهالی رسانه در این همایش با بیان اینکه با کمک استاندار مازندران بنای ۱۵۰ متری خانه مطبوعات مازندران در خیابان قارن ساری ساخته می‌شود، گفت: اختتامیه جشنواره خزر ۲۲ مرداد برگزار می‌شود و از ۱۷ برگزیده بیش از نیمی از برگزیدگان از مازندران هستند.

وی با اعلام اینکه در حوزه خبرنگاران نیاز به ساماندهی خوبی در حوزه رسانه داریم، بیان کرد: خبرنگاری که تولید محتوا دارد با خبرنگاری که نام خبرنگار را به یدک می‌کشد باید متفاوت دیده شود.

شیخی با اشاره به اینکه مازندران بعد از تهران دومین استان در تعداد روزنامه‌هاست که امیدوارم شاهد روزی باشیم که رسانه‌ای‌های مازندران حرفه‌ای قلم بزنند، افزود: ارتباط خوبی بین تشکل‌های صنفی مطبوعات مازندران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگارانی که هدیه روز خبرنگار به حساب‌شان واریز نشد به خانه مطبوعات یا اداره کل فرهنگ و ارشاد مراجعه کنند.

پیگیری زمین برای ساخت خانه خبرنگاران در شهرستان‌ها

استاندار مازندران نیز با ابراز تاسف به اتفاق پیش آمده در محمودآباد و تسلیت به خانواده داغدار تاکید بر برخورد جدی با عوامل حادثه بیان کرد و ادامه داد: در این دولت توجه ویژه به پسماند شد اگرچه حق مردم مازندران بیشتر است و بودجه بیش از هزار میلیارد دلاری برای پسماند استان‌های شمال اختصاص یافت.

احمد حسین‌زادگان با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان به پسماند استان اختصاص یافت و از آن هزار میلیارد نیز ۵۰ درصد متعلق به مازندران است، گفت: بابت تلاش‌های خبرنگاران در سیل اخیر تشکر می‌کنم که در تعطیلات تا سیزدهم صدا و سیما و فضای مجازی پای کار بودند.

وی با اشاره به اینکه در مورد کاغذ دکتر جهانگیری جلسه ویژه‌ای گذاشت و با تصمیمات و مصوبه خوبی که گرفت چوب و کاغذ از ورشکستگی خارج شد، افزود: در همین مدت با کمک و همراهی آقای زارع سهمیه‌هایی را بدای تامین کاغذ نشریات مازندران در نظر گرفتیم.

حسین‌زادگان با بیان اینکه قرار شد برای این که رسانه‌های ما به مجیزگویی کشیده نشوند درآمد مستمر برای رسانه‌ها ایجاد شود، عنوان کرد: کم توقع‌ترین و شریف‌ترین قشر جامعه ما خبرنگاران هستند. حتی از صاحب امتیازها و مدیرمسئولان و سردبیرها هم بهترند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در مازندران طی چند سال اخیر تیراژ نشریات ما حدود دو برابر شد چون مردم مشکلات‌شان را در این رسانه‌ها می‌بینند، گفت: بر خلاف برخی‌ها که خبرنگاران را فقط در حوزه رسانه‌های مکتوب و رسمی می‌بینند، اما من فعالان فضای مجازی را هم خبرنگار می‌دانم؛ به لحظه خبر را منتشر می‌کنند و دیدبان‌های ما و بازرسان واقعی اطداع‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش زبادی از پیشگیری از مفاسد مرهون زحمات شما خبرنگاران است، افزود: تصمیم گرفته شد هر گروهی از رسانه‌ها بسته به حوزه فعالیت کارگروه تشکیل دهند که هنوز خانه مطبوعات نتیجه را اعلام نکرد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه کمیته هفت نفره برای ساخت خانه مطبوعات تشکیل می‌شود تا به سرانجام برسد، یادآور شد: در شهرستان‌ها پیگیریم که زمینی برای ساخت مسکن خبرنگاران در نظر بگیریم اگر تا سال بعد این کار انجام نشد در مراسم سال بعد حضور نمی‌یابم.

تجلیل از خانواده شهید باغبانی بعنوان شهید رسانه دیگر برنامه این همایش بود و پایان بخش از پیشکسوتان و فعالان رسانه‌ای برتر در کسب رتبه‌های متعدد ملی طی یک سال اخیر تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است در این همایش از “محسن هدایتی بنیاد آباد”نماینده خانه مطبوعات استان مازندران در شهرستان ساری به عنوان یکی از نمایندگان برتر و “ابراهیم فلاح” عکاس خبری- خزرنما به عنوان پیشکسوت رسانه ای تجلیل شد.

تسنیم

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳