كدخبر: 9402 بدون دیدگاه

کمبود خون و درد و رنج بیماران تالاسمی بیمارستان امام خمینی (ره) نور

تاریخ انتشار : در ساعت:
کمبود خون و درد و رنج بیماران تالاسمی بیمارستان امام خمینی (ره) نور

به گزارش همشهری،شهرستان نور با جمعیتی چندهزار نفری و حدود ۸۰ بیمار تالاسمی با مردمانی که همیشه استقبال کننده در امر کمک رسانی،هستند، فاقد هرگونه مرکز انتقال خون است و متاسفانه تمام خون های اهدایی شهروندان نوری بدلیل کمبود امکانات آزمایشگاهی ابتدا به مرکز انتقال خون چالوس میرود و سپس همان خون اهدا شده شهروندان […]

به گزارش همشهری،شهرستان نور با جمعیتی چندهزار نفری و حدود ۸۰ بیمار تالاسمی با مردمانی که همیشه استقبال کننده در امر کمک رسانی،هستند، فاقد هرگونه مرکز انتقال خون است و متاسفانه تمام خون های اهدایی شهروندان نوری بدلیل کمبود امکانات آزمایشگاهی ابتدا به مرکز انتقال خون چالوس میرود و سپس همان خون اهدا شده شهروندان نور پس از آزمایشات کلی به بیمارستان امام خمینی (ره) نور بر میگردد.

این در حالی است که بسیاری از بیماران بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی (ره) نور نمیتوانند بموقع خون مورد نیاز خود را دریافت کنند.

یکی از بیماران این بخش در گفت‌گوی اختصاصی با همشهری، به بی نظمی در خصوص تزریق خون پرداخت و گفت:من یکی از بیماران تالاسمی نور هستم ما واقعا مشکل جدی با این بیمارستان داریم الان ۴سال هر موقع آزمایش میدهیم ۱۰روز طول می کشد تا خون به ما تزریق کنند، حتی روزهایی پیش آمده است که برای دو واحد خون باید دوبار آزمایش بدهیم که این فرایند بسیار برایمان مشکل است.

این بیمار افزود: ۱۰فروردین ۹۸ برای دو واحد خون آزمایش دادم و تا تاریخ ۱۷ فروردین یک واحد خون به تزریق شد، قرار بود یه واحد خون دیگر هم به من تزریق شود ولی متاسفانه امروز به من پیام دادند که فردا دوباره برای آزمایش جدید باید به بیمارستان رجوع کنی و در نوبت باشی تا وقتی که خون از مرکز انتقال خون چالوس برسد و به تو تزریق کنیم. به خدا من یک بچه کوچک دارم و خیلی برایم سخت است که بخواهم دوباره بیایم و آزمایش بدهم.

یکی دیگر از بیماران با بیان اینکه مشکل اصلی بچه های بخش تالاسمی تزریق به موقع خون است گفت:الان سه،چهارسالی میشود که مشکل خون داریم گاهی اوقات طی ده روز به ما خون میدهند آنهم با تماسهای مکرر مسئول بخش تالاسمی.

این مشکل برایمان دردسر ساز شده است چون پزشک معالجم در تهران به من تاکید کرد، هموگلوبین خونم نباید از ۹پایین بیاید وحتما باید سر ۲۱روز دو واحد خون تزریق شود ولی بی نظمی و بی مسئولیتی بیمارستان نور باعث شده است که هموگلوبین خونم مدتی است روی ۷ است.
من هم یک زن هستم مثل بقیه زن های کشورم و دوست دارم حس زیبای مادر بودن را تجربه کنم ولی بخاطر این مشکلات و تزریقی که همیشه دیر صورت میگیرد میترسم،امیدوارم مسئولین به این موضوع توجه جدی داشته باشند و بزودی شاهد احداث مرکز انتقال خون در شهرمان باشیم.

یکی دیگر از بیماران بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی ره نور با بیان اینکه تزریق دیرهنگام خون سبب بیحالی و زردی چهره ما میشود افزود: ما ترحم نمی‌خواهیم و دوست داریم مثل دیگر افراد در جامعه زندگی معمولی خود را داشته باشیم.در طی چندسال گذشته که این مشکلات بوجود آمده و با کمبود خون مواجه هستیم بچه ها گله های زیادی به بخش بانک خون داشتند ولی آنها هم می گفتند دست ما نیست و باید خون از چالوس برایمان برسد تا بشما تزریق کنیم.

و چون جواب درستی نمی دادند بچه ها دلسرد و نا امید شدند و دیگر اعتراضی نکردند،امیدواریم رئیس جدید بیمارستان بتواند برایمان گره گشایی کند و بچه های بخش تالاسمی بموقع خون های خود را دریافت کنند.

این شهروند عنوان کرد:ما از فرماندار شهرستان و دیگر مسئولین مرتبط انتظار داریم تا سری به بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی ره بزنند و از نزدیک با مشکلات این بخش آشنا شوند.قطعا برای مشکلات این بخش و نبود مرکز انتقال خون در شهرستان چاره جویی خواهند کرد.

رئیس بیمارستان امام خمینی ره نور هم در گفتگو باهمشهری با بیان اینکه همه دغدغه ما برای بیماران بخش تالاسمی فراهم کردن نیازهای خونی است گفت:تا کنون تمام تلاشم را کردم تا مشکلات بیماران این بخش مرتفع گردد.

دکتر مهدی عابدینی اظهار کرد:تا بحال در این خصوص حداقل در مدتی که من بعنوان رئیس بیمارستان هستم مشکل جدی نبوده است و اینبار هم با توجه به وقوع سیلاب و کمبود فرآورده های خونی این مشکل پیش آمده است و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این مشکل بزودی مرتفع گردد.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) در ادامه از بیماران این بخش خواست ،مشکلات خود را حتمابا وی در میان گذارندتاپیگیری های لازم ربرای حل مشکلات انجام شود.

رکسانا یحیی پور خبرنگار همشهری مازندران

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳