كدخبر: 9299 بدون دیدگاه

مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور رکورد دار جذب گردشگران نوروزی در مازندران

تاریخ انتشار : در ساعت:
مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور رکورد دار  جذب گردشگران نوروزی در مازندران

گردشگری که یکی از منابع مهم تغذیه اقتصاد کشور است و نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال و درآمد آن کشور دارد. این روزها گردشگری برای همه افراد امر مرسومی شده تا تعطیلات را با خانواده یا دوستان در شهرها و استانهای دیگر کشور سر کنند و این امر میتواند در رشد و منطقه […]

گردشگری که یکی از منابع مهم تغذیه اقتصاد کشور است و نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال و درآمد آن کشور دارد.

این روزها گردشگری برای همه افراد امر مرسومی شده تا تعطیلات را با خانواده یا دوستان در شهرها و استانهای دیگر کشور سر کنند و این امر میتواند در رشد و منطقه های گردشگری تاثیرگذار باشد.

به گزارش قلم ما :

دشت نور که یکی از برندترین مجتمع های تفریحی،توریستی کشور در استان مازندران است پرطرفدارترین مقصد مسافران نوروزی مازندران در ایام نوروز بوده است.

مدیر داخلی مجتمع تفریحی،توریستی دشت نور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بر اساس نظرات صاحب نظران، این مجتمع نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری استان و شهرستان نور بر عهده دارد و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

وی با بیان اینکه از ۲۸ اسفند سال ۹۷ تا ۱۶ فرودین ۹۸ حدود ۱۰ هزار گردشگر از این مجتمع بازدید بعمل آوردند گفت: امیدواریم با برنامه ها و اقداماتی که در طول ایام نوروز امسال به اجرا در آمد پیرو نامگذاری سال ۹۸ و حمایت از رونق تولید،رشد و توسعه استان و شهرستان نور شتاب بیشتری به خود بگیرد و در آینده شاهد پیشرفت بیشتر این منطقه باشیم.

مدیر این مجتمع با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور با مشکلات تحریمی مواجه است و دولت نیز از منابع مالی کافی برای توسعه سرمایه برخوردار نیست، گفت: جذب گردشگر یکی از بهترین ظرفیت های اقتصای است و باید از این ظرفیت برای رشد و اقتصاد و اشتغالزایی جوانان منطقه استفاده کنیم.
چرا که گردشگری در اقتصاد کشور سهم مهمی دارد.

وی ادامه داد:امروزه در سطح جهان چند صنعت مهم سودآور و اقتصادی شناخته می شود که در توسعه و رونق اقتصادی جوامع اثر گذار هستند، در این میان یکی از صنایع مهم و سودآور و اقتصادی در سطح جهان، صنعت گردشگری به شمار می‌رود و
با توجه به اینکه کشور ما دارای جاذبه‌های مهم گردشگری است و ظرفیت‌های بالنده‌ای را در خود دارد باید تلاش بیشتری در جهت تجهیز زیرساخت ها و توسعه امکانات در جهت پذیرایی از گردشگران صورت گیرد.

وی
۱. ایجاد شغل برای مردم یک کشور
۲. ترویج آگاهی فرهنگی و همینطور کمک به حفظ سنت ها و فرهنگ های محلی
۳. توسعه زیرساخت ها و خدمات مانند بهبود و ایجاد جاده ها و شهرها و وستاها با استفاده از درآمد حاصل از گردشگری
۴. کمک به جامعه محلی با پول خارجی
۵. حمایت از جاذبه های طبیعی با استفاده از درآمد گردشگری
و …. را از تاثیرات مثبت گردشگری و

۱. تولید ارز خارجی
۲. ایجاد شغل جدید و فرصت های شغلی
۳. ایجاد تجارت، درآمد و کارآفرینی مخصوصا در بخش های کوچک کسب و کار
۴. ارائه زیرساخت های جدید برای استفاده های غیر توریستی
۵. افزایش توسعه ی یک منطقه
۶_توسعه شهرها و روستا ها را از تاثیرات مثبت اقتصادی دانست و افزود:
راه اندازی واحدهای اقامتی و ساخت مجتمع های گردشگری و توریستی از جمله اقداماتی است که می تواند زمینه اشتغال و کارآفرینی را فراهم آورد. وقتی زیرساخت های گردشگری و امکانات فراهم باشد جذب گردشگر و استقبال تورهای گردشگری ارتقاء پیدا می کند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳