كدخبر: 9275 بدون دیدگاه

رونق گردشگری نوربا توسعه مجتمع های تفریحی و توریستی

تاریخ انتشار : در ساعت:
رونق گردشگری نوربا توسعه مجتمع های تفریحی و توریستی

امروزه صنعت گردشگری از مسائل مهم و مطرح است چرا که این مسئله در بهبودسرمایه های محلی، ایجاد اشتغال جوانان منطقه و … دارای اهمیت فراوانی است. به گزارش قلم ما: رونق گردشگری شهری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: گردشگری بعنوان یکی از […]

امروزه صنعت گردشگری از مسائل مهم و مطرح است چرا که این مسئله در بهبودسرمایه های محلی، ایجاد اشتغال جوانان منطقه و … دارای اهمیت فراوانی است.

به گزارش قلم ما:

رونق گردشگری شهری
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد:
گردشگری بعنوان یکی از بزرگترین و متنوع ترین فعالیت خدماتی در جهان،علاوه بر نیروی انسانی فعال در مشاغل تخصصی خود،با تعداد زیادی از نیروی انسانی سایر مشاغل ارائه کننده خدمات نیز در ارتباط است،از این رو علاوه بر ایجاد مشاغل خدماتی در قالب نیروی انسانی شاغل در انواع تاسیسات گردشگری از جمله مجتمع های تفریحی و توریستی،سبب ایجاد فرصت های شغلی بیشتر و یا پایدارتر شدن شغل های موجود در خدمات مرتبط با این صنعت میشود.
علی اصغر مونسان افزود: همچنین اکثر مشاغل مستقیم در بخش گردشگری سریع تر ایجاد میشوند و در مقایسه با سایر بخش های اقتصاد به سرمایه اولیه نیاز دارند.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد:مجتمع های تفریحی و توریستی به سبب ارائه خدمات متنوع می توانند بازه گسترده ای از مهارت ها را تحت پوشش قرار دهند که اغلب آنها آموزش های زیاد و پیچیده ای نیاز ندارند و قابلیت ایجاد مشاغل بیشتری در کوتاه مدت وجود دارد..
دکتر مونسان در ادامه به نقش مجتمع های تفریحی،توریستی در توسعه شهری و اشتغالزایی منطقه ای تاکید کرد و گفت:با رویکرد بررسی تاثیرگذاری این مجتمع ها در توسعه اشتغال گردشگری شهری میتوان به موارد ذیل که از سوی سازمان جهانی جهانگردی به سه دسته تقسیم میشوند اشاره نمود:
جاذبه های طبیعی،جاذبه های فرهنگی و تاریخی،جاذبه های ویژه،که با توجه به به ماهیت شهرها،جاذبه های کمتری در درون شهرها مشاهده میشود و تعداد جاذبه های فرهنگی،تاریخی نیز که غالبا ناشی از میراث هر کشور و مقصد می باشد به سادگی قابل افزایش نیست..
وی ادامه داد: در مناطق شهری بویژه در کلانشهرها،جاذبه های ویژه نظیر مجتمع های تفریحی و توریستی علی رغم نرخ پایین اشتغالزایی مستقیم به نسبت سرمایه گذاری،نقش موثری در رونق گردشگری با هدف گذران اوقات فراغت و تعطیلات،توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال غیرمستقیم گردشگری دارند.

مدیرکل گردشگری استان:
گردشگری در مازندران دیده نمیشود

سیف الله فرزانه هم در این خصوص گفت:مازندران استانی با ظرفیت ها و پتانسیل های بیشمار است که باید اول گردشگری را در مازندران ببینیم
ولی متاسفانه گردشگری در مازندران دیده نمیشود،دستگاه ها باید گردشگری را باورداشته باشند تا صنعت گردشگری رشد کند و پرچمدار اشتغالزایی شود.

مدیرکل گردشگری استان مازندران افزود:الان همه نگاه ها بسمت گردشگری است ولی واقعیت این است که اختیارات ما بسیار کم است بطور مثال وقتی از گردشگری دریایی حرف میزنیم،آیا متولی دریا ما هستیم؟ آیا ما متولی ساحل هستیم؟آیا مجوز سازه را ما میدهیم؟این آیاها باید در قالب مدیریت یکپارچه به گردشگری توجه شود تا شغل های پایدار ایجاد نماید.
فرزانه گفت:مجتمع تفریحی ،توریستی دشت نور یک سایت گردشگری فعال و مهم در استان مازندران است که قطعا با اتمام پروژه شاهد اشتغالزایی بیشتری در این مجتمع خواهیم بود.

فرماندار شهرستان نور:
مجتمع های تفریحی،توریستی کمک به اشتغال مردم منطقه و تقویت صنعت گردشگری شهرستان است

علی شادمان در این خصوص اظهار کرد: وجود هر نوع مجتمع‌های تفریحی و توریستی که به اشتغال شهرستان کمکی بشود سبب تقویت صنعت گردشگری خواهد بود و ما هر تعداد مجتمع های تفریحی و تفرجگاه ها احداث شود برای اشتغالزایی منطقه ما موثر خواهد بود.
فرماندار نورتصریح کرد:دشت نور یکی از برندهای گردشگری این منطقه در استان مازندران است و با امکانات خوب و شایسته ای که به مسافرین و گردشگران ارائه میدهند و تعداد نیروهای که آنجا شاغل هستند بسیار ارزشمند است و جا دارد از سرمایه گذار این مجتمع برادران سیروس کبیری تقدیر ویژه بکنیم که با بکار گیری نیروهای بومی سبب اشتغالزایی مردم منطقه شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور:
با تکمیل نهایی این پروژه شاهد بیشترین آمار ایجاد اشتغال در این شهرستان خواهیم بود.
شجاعی نوری رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور هم به نقش موثر و بی نظیر مجتمع های گردشگری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تاکید و اظهار کرد:در جهان امروز صنعت گردشگری یکی از مهمترین عامل نقش آفرین در توسعه پایدار از جمله توسعه اقتصادی،اجتماعی و سیاسی بشمار میرود.
شجاعی نوری گردشگری را فرصت و نقطه قوتی بسیار ممتاز برای حضور ملت ها و دولت ها در عرصه ملی و بین المللی بخصوص در حوزه اشغال دانست.
وی در ادامه افزود: وجود اقلیم های متفاوت و همزمان در شهرستان نور در فصول مختلف سال و همجواری دریا-جنگل -جلگه و کوهستان و همچنین وجود بزرگترین پارک جنگلی طبیعی خاورمیانه و اتصال بزرگترین مجتمع گردشگری دشت نور از شمال به این پارک جنگلی که با امکانات بینظیر ورزشی و تفریحی و سرگرمی در این مجتمع شهرستان نور را سرآمد دیگر مناطق کشور کرده است که انشاالله با تکمیل نهایی این پروژه شاهد بیشترین آمار ایجاد اشتغال در این شهرستان خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر نور:
این مجتمع با امکانات ویژه گردشگری نقشی تاثیرگذار در اشتغالزایی جوانان منطقه دارد

فرنام فخاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مجتمع تفریحی توریستی دشت نور یکی از مجتمع های گردشگری فعال با سبک معماری بی نظیر در کشور و استان مازندران و شهر گردشگر پذیر شهرستان نور میباشد.
رئیس شورای اسلامی شهر نور افزود: این مجتمع با امکانات و خدمات ویژه ای که دارد نقشی تاثیر گذار در رشد گردشگری شهرستان دارد و قطعا این موضوع در اشتغالزایی جوانان منطقه نقش ویژه ای دارد.

سرمایه گذار دشت نور:
شهرستان نور به لحاظ توسعه صنعتی و گردشگری شرایط ممتازی در استان دارد

در ادامه مدیر عامل مجتمع تفریحی‌توریستی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما شهرستان نور را نسبت به دیگر شهرستانهای استان مازندران را متمایز دانست و افزود:شهرستان نور به لحاظ توسعه صنعتی و گردشگری شرایط ممتازی در استان دارد و مسئولان کشوری و استانی باید توجه ویژه تر به این شهرستان داشته باشند.
وحید سیروس کبیری، صنعت گردشگری را مهمترین عامل اشتغال پایدار شهرها دانست و گفت:امروزه گردشگری بعنوان مهمترین فرصت های زمینه ساز برای ایجاد اشتغال جوانان منطقه و همچنین ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ های مختلف است و باید به زیرساخت های گردشگری در توسعه شهرها و استان توجه شود مدیرعامل دشت نور،فضاهای تفریحی و ورزشی متنوع دریاچه ای، در کنار ویلاها و آپارتمان های اقامتی با طراحی زیبا و خاص را از ویژگی های این مجتمع برند گردشگری در استان مازندران دانست و ادامه داد:خلاقیت در ارائه خدمات گردشگری یکی از اهداف این مجتمع برای گردشگران است تا بتوانند یک فرصت طلایی را در این مجتمع تجربه نمایند.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳