كدخبر: 9118 بدون دیدگاه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور:ترویج جشنواره های محلی راهی برای توسعه فرهنگی شهرستان

تاریخ انتشار : در ساعت:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور:ترویج جشنواره های محلی راهی برای توسعه فرهنگی شهرستان

داوود فلاح در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:ترویج جشنواره های محلی و فرهنگی راهی برای توسعه فرهنگی و بومی شهرستان است. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گفت:بازآفرینی فضای شهری صرفا مختص حوزه معماری و ساختمان نیست بلکه در همه زمینه ها به خصوص فرهنگ و هنر باید در راستای توسعه فرهنگ ها […]

داوود فلاح در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:ترویج جشنواره های محلی و فرهنگی راهی برای توسعه فرهنگی و بومی شهرستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گفت:بازآفرینی فضای شهری صرفا مختص حوزه معماری و ساختمان نیست بلکه در همه زمینه ها به خصوص فرهنگ و هنر باید در راستای توسعه فرهنگ ها قدم برداشت.

وی در خصوص جشنواره بومی و محلی از پل سنگ تا سیو سنگ که روز جمعه در ورازان برگزار میشود این حرکت را نهضتی نو از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور دانست و اشاره کرد: برگزاری این جشنواره به‌ضرورت زنده نگه‌داشتن سنت‌ها کمک خواهد کرد و همچنین این سنت ها بخشی از هویت ملی و بومی مردم است و بحث هویت در اولویت‌های اول سیاست‌های اداره فرهنگ و ارشاد در راستای فرهنگ‌سازی است.

فلاح با اشاره به کمرنگ شدن فرهنگ‌ها و آیین‌های گذشته پاسداری از آن‌ها را امری ضروری دانست و افزود: باید با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، آیین‌های بومی و فرهنگ‌های استانی را زنده نگه‌داریم و جوانان را به سمت این سنت ها سوق دهیم.

وی در پایان گفت: خوشبختانه مردم روستاها مشارکت خوبی برای برگزاری اینگونه جشنواره ها دارند و استقبال بینظیری میکنند.

گفتگو از رکسانا یحیی پور

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳