كدخبر: 6987 بدون دیدگاه

مجتمع های چند منظوره در توسعه اقتصاد شهری ایفای نقش می کنند /بازوهای توانمند

تاریخ انتشار : در ساعت:
مجتمع های چند منظوره در توسعه اقتصاد شهری ایفای نقش می کنند /بازوهای توانمند

قلم ما گزارش می دهد: وجود مجتمع های تفریحی ،تجاری به عنوان بازوی توانمند اقتصادی و نمادی از قدرت مالی، نقش تعیین کننده ای در شهرها دارند. امروزه صنعت گردشگری به ویژه شاخه شهری آن، جایگاه خاصی را در اقتصاد کشورها دارد و نقش فعال و موثر در ارتقاء ساختار اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی کشورها […]

قلم ما گزارش می دهد:
وجود مجتمع های تفریحی ،تجاری به عنوان بازوی توانمند اقتصادی و نمادی از قدرت مالی، نقش تعیین کننده ای در شهرها دارند.

امروزه صنعت گردشگری به ویژه شاخه شهری آن، جایگاه خاصی را در اقتصاد کشورها دارد و نقش فعال و موثر در ارتقاء ساختار اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی کشورها به خصوص در کشوهای رو به توسعه بازی میک‌ند. شهرها دارای جاذبه های گردشگری فراوان می باشند و همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نمایند، لذا توسعه گردشگری شهری پایدار و مدیریت خردمندانه آن، نیازمند برنامه ریزی است.
همچنین صنعت گردشگری و توریسم امروزه یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد ارزش افزوده و بهره وری بیشتر در جامعه محسوب می شود و در این میان یکی از نیازهای صنعت گردشگری و توریسم وجود اماکن رفاهی، تفریحی و ورزشی است.
صنعت توریسم یکی از ارکان اساسی توسعه شهر است از طرفی باید توجه داشت که صنعت گردشگری یکی از منابع مهم تولید درآمد، اشتغال و ایجاد زیرساخت‌ها برای نیل به توسعه پایدار به ویژه در شهرها محسوب می‌شود و از این جهت با توجه به مشکلات اقتصادی امروزه این صنعت مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است.
وجود مجتمع های تفریحی ،تجاری به عنوان بازوی توانمند اقتصادی و نمادی از قدرت مالی، نقش تعیین کننده ای در شهرها دارند. این مجتمع ها مراکز تولید ثروت هستند و برای جامعه ایجاد ارزش مالی می نمایند.
همچنین به منظور استفاده شهروندان،برای تجربه های فرهنگی و اجتماعی ضروری است و میتوانند زمینه ساز محیطی برای ارتقای تعاملات اجتماعی، نشاط و پویایی اجتماعی و رشد اجتماعی شهرباشند.
شهرداریها می توانند با استقبال از ورود فعالان اقتصادی در پروژه‌های شهری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی نقش و جایگاه سرمایه‌گذاری سبب رشد و توسعه اقتصادی شهر باشند و حمایت و جذب سرمایه گذاران ایجاد اشتغالزایی را نیزدر منطقه افزایش دهند.
شهر ایزدشهر واقع در استان مازندران،بطول ۸ کیلومتر در ساحل جنوبی دریای خزر امتداد دارد.و حد فاصل شهرهای نور و محمودآباد،از شمال به دریای خزر و از جنوب منتهی به شالیزارهای سرسبز و جنگل های جلگه ای و در فاصله ای دورتر به شهر چمستان منتهی میشود و بعلت دارا بودن ساحل ماسه ای مناسب،حرارت مطلوب،وجود طرح های سالمسازی دریا ،پارک جنگلی،آب بندان های متعدد و امکانات رفاهی یکی از شهرهای ویژه گردشگری دراستان مازندران و کشور بحساب می آید.
توسعه سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی و ارتقای درآمدهای پایدار از مهم‌ترین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت شهری ایزدشهراست. و میتوان به پروژه” اکسین کاسپین در ایزدشهر” که یکی از برترین پروژه های تفریحی چند منظوره در سطح کشور است، اشاره کرد.
این پروژه عظیم که در شهر توریستی ایزدشهر و با سرمایه گذاری دکتر طاهری پور، مدیرعامل پروژه های اکسین روزهای پایانی پروژه را می گذراند یکی از برندهای مجتمع های تفریحی در شمال کشور خواهد بود.
احداث این مجتمع های چند منظوره تفریحی تجاری ضمن کاهش مشکلات ترافیکی و تمرکز بر اقتصاد شهری، رفاه مردم و توسعه مناطق شهری را درپی خواهد داشت و تقویت رونق اقتصادی شهر، ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهر و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خواهد بود.
همچنین این مجموعه با در اختیار گرفتن ۳۰ هکتار از سطح دریا مراکزی همچون هتلینگ، رستوران دریایی ، اسکله و اتوبوس دریایی آکواریوم دریایی و نیز مکانی برای نگه داری قایق های تفریحی و بنابر نیاز منطقه بخشهایی از جمله ، سالن کنسرت، تالار جشن، سالن های ورزشی ،رستوران،فست فود در قسمت داخلی احداث خواهد شد.
دکتر طاهری پور مدیر این پروژه اظهار کرد:استقرار در قلب تجاری-گردشگری استان مازندران و وجود دسترسی های مطلوب،طراحی منحصر به فرد درکنار امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای استفاده کننده گان از این فضا و نیز ساحل دریای خزر تضمین گر سرمایه گذاری صورت گرفته در این مجموعه تفریحی تجاری خواهد بود.
رکسانا یحیی پور
موضوع:جایگاه مجموعه های چند منظوره در توسعه و اقتصاد شهر

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳