كدخبر: 6916 بدون دیدگاه

رییس مرکز بهداشت شهرستان نور خبر داد: اجرای طرح خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی در مراکز درمانی شهرستان

تاریخ انتشار : در ساعت:
رییس مرکز بهداشت شهرستان نور خبر داد: اجرای طرح خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی در مراکز درمانی شهرستان

به گزارش قلم ما از شهرستان نور : رییس مرکز بهداشت شهرستان نور خبر داد: اجرای طرح خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی در مراکز درمانی شهرستان رییس مرکز بهداشت شهرستان نور گفت: وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، طرح خطر سنجی را در اولویت برنامه […]

به گزارش قلم ما از شهرستان نور :
رییس مرکز بهداشت شهرستان نور خبر داد:
اجرای طرح خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی در مراکز درمانی شهرستان

رییس مرکز بهداشت شهرستان نور گفت: وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، طرح خطر سنجی را در اولویت برنامه خود قرار داده است و همه افراد بالای ۳۰ سال می بایست آن را انجام دهند.

دکترسید حمید حسینی مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نور، در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار داشت:وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، طرح خطر سنجی را در اولویت برنامه خود قرار داده است و همه افراد بالای ۳۰ سال می بایست آن را انجام دهند.
وی تصریح کرد: بر اساس این خطر سنجی مشخص می شود که فرد در ۱۰ سال آینده به چه میزان ممکن است دچار سکته قلبی و مغزی شود.

دکترحسینی افزود: این طرح در مراکز خدمات جامع سلامت سطح شهرستان و خانه های بهداشت روستایی که به شبکه اینترنت متصل هستند بصورت رایگان در حال اجراست و شهروندان عزیز می توانند با در دست داشتن کارت ملی یا ارائه شماره ملی خود به این مراکز مراجعه و آزمایشات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه به استقبال خوب شهروندان از برنامه های هفته سلامت خبر داد و گفت: شعار هفته سلامت در سالجاری «زندگی سالم با نشاط و امید» با محوریت سلامت روان و موضوع «بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم» است.

دکتر سید حمید حسینی تصریح کرد: افسردگی قابل پیشگیری و درمان است و انتظار می‌رود عموم مردم با افسردگی، علل ایجادکننده آن و عواقب افسردگی برای پیشگیری و درمان شناخت و آگاهی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: افسردگی اختلال روانی شایعی است که تمامی جوامع و تمامی گروه‌های سنی را درگیر می‌کند و با این نشانه‌هایی چون احساس غم پایدار و کاهش تمایل به انجام کارهایی که به صورت معمول از آن لذت می‌بریم، ناتوانی در انجام وظایف روزمره حداقل به مدت ۲ هفته شناخته می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان نور در رابطه با افراد افسرده، خاطرنشان کرد: خستگی و کاهش انرژی، تغییر در اشتها به صورت پرخوری عصبی و یا کاهش اشتها، کاهش یا افزایش خواب، اضطراب، کاهش تمرکز، بی‌قراری و نا ‌آرامی، احساس گناه، بی‌ارزشی و یا درماندگی و افکار خودآزاری یا تمایل به خودکشی از جمله این علائم است.

حسینی در رابطه با روزشمار هفته سلامت عنوان کرد: تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی، غذای سالم، جامعه سالم، سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی، به عنوان طرح تحول سلامت، ارتقای کیفیت زندگی، به نام سلامت روان، نیاز همه و همیشه، هنر و رسانه، سواد سلامت نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی، نامگذاری شده است.

هنری
  • کانال تلگرام قلم ما

    untitled-4
  • تبلیغات

    ۰۴ ۹۸ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳ ۰۳